اخبار داغ

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

7 درصد جمعیت استان زنجان سالمند هستند

7 درصد جمعیت استان زنجان سالمند هستند
ایرج امینی گفت: در حال حاضر 7 درصد جمعیت استان زنجان در سنین سالمندی هستند که تا 30 سال آینده ممکن است این تعداد به سه برابر برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 95، جمعیت استان زنجان یک میلیون و 57 هزار و 461 نفر سرشماری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,
وی با بیان اینکه برای سال‌های بعد از سرشماری منبع برآورد جمعیت با روش‌های مختلف است، افزود: برای سال‌های نزدیک از روش نمایی و برای سال‌های دور از روش‌های ترکیبی استفاده می‌شود.
,
 
,
این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای روش نمایی در سال جاری جمعیت استان زنجان یک میلیون و 107 هزار نفر است که 760 هزار نفر در نقاط شهری و 350 هزار نفر در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.
,
 
,
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر استان در وضعیتی مشابه وضعیت کشور قرار دارد که 70 درصد جمعیت آن در سن کار و 7 درصد در سن سالمندی قرار دارند.
,
 
,
امینی بیان داشت: بر اساس برآورد جمعیت شناسان تا سال 1430، جمعیت سالمندی کشور به 19 تا 20 درصد تقریبا سه برابر می‌رسد که در حال حاضر این افراد در سن میانسالی قرار دارند.
,
 
,
وی رشد جمعیتی استان زنجان را بر مبنای سرشماری سال‌های 90 تا 95، تقریبا 81 صدم درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر رشد سالانه جمعیت در استان زنجان 92 صدم درصد است که این میزان در کشور 1.24  درصد است.
,
 
,
این مسئول خاطرنشان کرد: نرخ باروری استان زنجان از میانگین کشور بهتر است اما به دلیل مهاجر فرست بودن استان رشد سالانه جمعیت نسبت به میانگین کشوری کاهش داشته است.
,
 
,
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: این آمار مربوط به 10 سال گذشته است و احتمال می‌رود در 4 سال گذشته وضعیت بهتر شده باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه