اخبار داغ

بررسی چالش‌های پیوستن کرمان به جمع شهرهای پاک؛

آیا طرح مسیر دوچرخه سواری در خیابان سپه کارشناسی شده است؟

آیا طرح مسیر دوچرخه سواری در خیابان سپه کارشناسی شده است؟
400 متر از خیابان سپه شهر کرمان در دست اجرای طرحی برای مسیر دوچرخه سواری توسط شهرداری منطقه سه است. به گفته پلیس راهور این مسیر در پرترددترین خیابان شهر صورت گرفته و ممکن است ایمنی شهروندان را  به خطر اندازد و حال اینکه در حال حاضر  جلوی اجرای طرح گرفته شده تا نظر کارشناسی شورای ترافیک ابلاغ شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ خیابان سپه، خیابان یک طرفه ای است که در انتها به بلوار فردوسی ختم می شود، این خیابان به دلیل وجود بیمارستان شهید باهنر می توان گفت پرتردد ترین خیابان است، علاوه بر اینکه خیابان کم عرضی است در دو طرف خیابان پارک صورت می گیرد و حال مسیر دوچرخه سواری نیز به آن اضافه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

به گفته مسئولین و دست اندرکاران این مسیر به صورت آزمایشی طرح ریزی و اجرا شده است و این برنامه می بایست 4 سال پیش اجرایی می شد که متاسفانه به دلایلی به سال 99 انجامید.

,

برخی از مسئولین امر علت ایجاد این طرح را فرهنگ سازی برای آینده می دانند مبنی بر استفاده از دوچرخه به جای خودرو به دلیل اینکه کم کم تردد خودرو کمتر شود و مردم بیشتر از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده کنند.

,

این مسیر در حال حاضر به مساحت 400 متر جدول گذاری، تفکیک و تابلو گذاری شده است و به گفته شهردار منطقه سه قرار است این مسیر تا پارک مطهری ادامه داشته باشد.

,

, ,

, ,

رویکرد شهرداری برای اجرای مسیر دوچرخه سواری کم کردن تردد خودرو  در خیابان ها است

,

گنجی مسئول روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری در این رابطه به خبرنگار ما گفت: رویکرد شهرداری برای اجرای مسیر دوچرخه سواری، کم کردن تردد خودرو در خیابان و استفاده از دوچرخه برای داشتن فضا و شهری پاک است.

,

وی افزود: این مسیر دوچرخه سواری در خیابان سپه با توجه به مشکلاتی از جمله  تردد زیاد و شلوغی در حال حاضر در حال بررسی و مطالعه است تا اینکه بتوانیم معضل ترافیک را در این مسیر حل کنیم.

,

مسیر دوچرخه سواری هم اکنون در شورای ترافیک شهرداری در حال بررسی است

, مسیر دوچرخه سواری هم اکنون در شورای ترافیک شهرداری در حال بررسی است, مسیر دوچرخه سواری هم اکنون در شورای ترافیک شهرداری در حال بررسی است,

مسئول روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ادامه داد: این مسئله هنوز در شورای ترافیک در حال بررسی است به محض اینکه به نتیجه مطلوبی رسیدیم آن را به آگاهی مردم خواهیم رساند.

,

گنجی با اشاره به اینکه  این طرح با همکاری شهرداری منطقه سه انجام شده است، اذعان کرد: به دلیل اینکه فاضلاب شهری در بلوار فردوسی در حال انجام است باعث شده که تردد در این خیابان بیشتر شود.

,

وی تصریح کرد: هنوز کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته است تنها لاینی که خودروها اقدام به پارک می کردند این قسمت جداسازی، جدول گذاری وتابلو برای مسیر دوچرخه سواری نصب شده است.

,

مسئول روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خاطرنشان کرد: طبق قانون فقط یک سمت خیابان های یک طرفه می تواند به عنوان پارک خودرو استفاده شود.

,

, ,

گنجی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در کنار مسیر دوچرخه سواری پارک خودروها مشاهده می شود، گفت: در این رابطه پلیس راهور باید تصمیم گیری و متخلفین را جریمه کند.

,

وی افزود: البته این طرح همچنین با نظر پلیس راهور در حال اجرایی شدن است.

,

با وجود پارکینگ های متعدد در سطح شهر خود مردم به معضل پارک درخیابان اضافه می کنند

, با وجود پارکینگ های متعدد در سطح شهر خود مردم به معضل پارک درخیابان اضافه می کنند, با وجود پارکینگ های متعدد در سطح شهر خود مردم به معضل پارک درخیابان اضافه می کنند,

مسئول روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همچنین در پاسخ به این سوال که نبود پارکینگ مجهز و بزرگ در جای جای شهر یکی از معضلاتی است که شهروندان با آن روبرو هستند، اذعان کرد: خوشبختانه جای پارک به اندازه کافی در شهر وجود دارد، در خیابان گلبازخان یک پارکینگ، در خیابان قدس دو پارکینگ، از سمت پل باغ ملی به طرف میدان قرنی پارکینگ عدالت، در خیابان سپه پارکینگی که قبلا متعلق به شهرداری بوده در حال حاضر در اختیار عموم قرار داده شده است، بلوار فردوسی کوچه شماره یک پارکینگ 4 طبقه آزاد و خصوصی است که متاسفانه تعداد کمی از شهروندان از این پارکینگ ها استفاده می کنند و وقتی از آنان پرسیده می شود در پاسخ می گویند فقط 2 دقیقه کار داریم و این درحالی است که پارکینگ ها از مسیر کار ما دورتر هستند و این معضلی است که خود شهروندان بوجود می آورند.

,

گنجی باز به مسیر دوچرخه سواری خیابان سپه اشاره و تصریح کرد: این طرح قبلا در بسیاری از کلان شهرها استفاده و نتیجه خوبی نیز در بر داشته است و در شهر کرمان نیز قرار بود از سال ها قبل اجرایی شود که در حال حاضر سعی داریم به سمتی برویم که مردم را ترغیب به استفاده از دوچرخه کنیم.

,

طرح مسیر دوچرخه سواری آزمایشی نیست

, طرح مسیر دوچرخه سواری آزمایشی نیست, طرح مسیر دوچرخه سواری آزمایشی نیست,

وی با تاکید بر اینکه این طرح آزمایشی نیست، عنوان کرد: این طرح براساس طرح تفضیلی شهر است و به هر حال می بایست از قبل در این رابطه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی می شد که این مسیر جهت چه منظوری در حال برنامه ریزی است.

,

مسئول روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ادامه داد:  با این همه نتیجه نهایی بعد از بررسی در شورای ترافیک به اطلاع خواهد رسید.

,

هدف از مخالفت مسیر دوچرخه سواری درخیابان سپه این است که ایمنی طرح در نظر گرفته شود

, هدف از مخالفت مسیر دوچرخه سواری درخیابان سپه این است که ایمنی طرح در نظر گرفته شود, هدف از مخالفت مسیر دوچرخه سواری درخیابان سپه این است که ایمنی طرح در نظر گرفته شود,

یوسف نجفی رئیس پلیس راهور کرمان نیز در این رابطه گفت: قرار است این طرح در کمیسیون ترافیک مطرح و کارشناسان روی آن اظهار نظر کنند که آیا این طرح قابل اجرا هست یا نیست.

,

وی افزود: هدف از این امر این است که ایمنی طرح در نظر گرفته شود و از تردد خودروها در سطح شهر کاسته شود.

,

نجفی با بیان اینکه کاری که شهرداری انجام داده براساس طرح جامع شهر کرمان است و مربوط به 4 سال قبل  بوده است، ادامه داد: به دلیل اینکه این نقطه پرتردد و شلوغ است ما از شهرداری درخواست کردیم که این طرح مجددا در شورای ترافیک مطرح و بررسی شود.

,

امیدواریم آنچه به نفع شهروندان است اجرایی شود

, امیدواریم آنچه به نفع شهروندان است اجرایی شود, امیدواریم آنچه به نفع شهروندان است اجرایی شود,

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: امیدواریم که آنچه به نفع مردم و شهر است اجرایی شود.

,

نجفی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا نمی بایست قبل از اجرایی کردن طرح ابتدا در این رابطه فرهنگ سازی صورت می گرفت؟، عنوان کرد: بالاخره این موضوع باید از جایی شروع شود و هیچکدام از مردم و از اعضای شورای ترافیک با اصل دوچرخه سواری و ترویج فرهنگ آن و مسیر ویژه دوچرخه سواری مخالف نیست منتهی کجا، به شکل و اینکه نکات ایمنی و ترافیکی آن رعایت شود بحث دیگری است و به همین دلیل ما از شهرداری خواستیم تا در شورای ترافیک مطرح شود.

,

وی با تاکید بر اینکه همه با اصل دوچرخه سواری موافق هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اذعان کرد: ما به این دلیل با این طرح مخالفت کردیم که در این خیابان مشکلات زیادی وجود دارد و مکان های دیگری می توانست در اولویت قرار گیرد به همین دلیل از شهرداری خواستیم فعلا دست نگه دارد تا طرح مجددا بررسی شود.

,

اگر شورای ترافیک طرح مسیر دوچرخه سواری را تاییدکند ما از آن تبعیت می کنیم

, اگر شورای ترافیک طرح مسیر دوچرخه سواری را تاییدکند ما از آن تبعیت می کنیم, اگر شورای ترافیک طرح مسیر دوچرخه سواری را تاییدکند ما از آن تبعیت می کنیم,

علی خدادادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان در گفتگو با خبرنگار ما چنین گفت: اگر شورای ترافیک این طرح را از لحاظ کارشناسی تایید کند ما نیز آن را می پذیریم زیرا نظر شورا فرض نیست و هر چه شورای ترافیک بگوید ما نیز تبعیت می کنیم.

,

وی افزود: شهرداری در این رابطه کار کارشناسی انجام داده است، اما اینکه این طرح تایید شده یا نه اطلاعی ندارم و این در تخصص شورای ترافیک است.

,

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان ادامه داد: با بررسی هایی که من انجام داده ام قرار شده این طرح به صورت یک ماهه آزمایشی انجام شود که در صورت نتیجه مثبت ادامه داشته باشد.

,

شهرداری محل آزمون و خطا نیست

, شهرداری محل آزمون و خطا نیست, شهرداری محل آزمون و خطا نیست,

خدادادی در پاسخ به این سوال که شورای ترافیک این کار را آزمایشی نمی داند، عنوان کرد: شورای ترافیک باید در این رابطه تصمیم بگیرد حال خوب باشد یا بد.

,

وی با تاکید بر اینکه شهرداری محل آزمون و خطا نیست، ادامه داد: این طرح برای رفاه حال مردم در حال اجرا است و  اگر ببینم که مردم دچار مشکل می شوند آن را جمع آوری خواهیم کرد.

,

اگر این طرح در آزمایش یک ماهه اثر مثبت نداشته باشد به راحتی آن را جمع آوری می کنیم و این نیاز به جوسازی ندارد

, اگر این طرح در آزمایش یک ماهه اثر مثبت نداشته باشد به راحتی آن را جمع آوری می کنیم و این نیاز به جوسازی ندارد, اگر این طرح در آزمایش یک ماهه اثر مثبت نداشته باشد به راحتی آن را جمع آوری می کنیم و این نیاز به جوسازی ندارد,

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان تصریح کرد: این طرح در جامع ترافیک شهر وجود دارد و جداول این مسیر گذاشته شده است و حال که انجام شده ما خواستیم تا مدت کوتاهی به صورت آزمایشی این طرح اجرا شود  و اگر ببینم نتیجه عکس دارد و برای مردم ایجاد مشکل می کند آن را جمع آوری می کنیم و این نیاز به جوسازی و هیاهو ندارد.

,

خدادادی در پاسخ خبرنگار ما مبنی براینکه ما جوسازی و هیاهو نداریم بلکه می خواهیم بدانیم چرا شهرداری در خیابانی که پرتردد است این کار را انجام می دهد، اذعان کرد: نباید بگوییم که شهرداری کار شق القمر می کند، به هر حال در شورای ترافیک کارشناسانی حضور دارند که دارای تجربه و تخصص هستند و آنان باید نظر دهند که این طرح باید اجرایی شود یا خیر.

,

وی با بیان اینکه به هر حال نظر کارشناسی شورای ترافیک برای ما مهم است، تصریح کرد: جمع آوری این تابلوها و جداول به راحتی صورت می گیرد و می توان این مسیر را به حالت اول در آورد.

,

طرح به صورت آزمایشی یک الی دو ماه انجام می شود

, طرح به صورت آزمایشی یک الی دو ماه انجام می شود, طرح به صورت آزمایشی یک الی دو ماه انجام می شود,

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان باز در پاسخ به این سوال که چه کسی باید پاسخگوی جداول گذاری، تابلوها، نقاشی مسیر، بنرهای چاپ و نصب شده، بکارگیری کارگر و در کل هزینه هایی که صرف شده،  باشد، عنوان کرد: شورای ترافیک و طرح جامع شهری هنوز این طرح را رد نکرده است و به همین دلیل ما از آنان خواستیم تا به طور آزمایشی یک الی دو ماه این کار صورت گیرد.

,

طرح مسیر دوچرخه سواری در سال 95 ابلاغ شده است

, طرح مسیر دوچرخه سواری در سال 95 ابلاغ شده است, طرح مسیر دوچرخه سواری در سال 95 ابلاغ شده است,

رامین امیر مداح شهردار منطقه سه نیز به خبرنگار ما گفت: این مسیر دوچرخه سواری در طرح جامع ترافیک شهری مصوب است و این در سال 95 ابلاغ شده است.

,

وی افزود: نقطه اتصال این مسیر دوچرخه سواری از خیابان سپه آغاز و به سمت پارک نشاط و سپس خیابان مطهری و در انتها پارک مطهری فاز اول آن اجرا می شود.

,

شهردار منطقه سه کرمان عنوان کرد: قرار است در پارک مطهری ایستگاهی جهت، رفاه حال و خدمات دهی به دوچرخه سواران احداث شود.

,

این طرح تا پایان آبان ماه به صورت آزمایشی انجام می شود

, این طرح تا پایان آبان ماه به صورت آزمایشی انجام می شود, این طرح تا پایان آبان ماه به صورت آزمایشی انجام می شود,

امیر مداح بیان کرد: این مسئله در شورای ترافیک مطرح شد تا این طرح به صورت آزمایشی تا پایان آبان ماه اجرایی شود و آبان ماه بدین جهت انتخاب شد تا طرح ترافیکی با وجود مدارسی که در این مسیرها وجود دارد بررسی شود که آیا وضعیت ترافیک در این خیابان افزایش می یابد.

,

وی تصریح کرد: این مسیر یک مسیر کاملا استاندارد طراحی شده و خود شهرداری در این زمینه به تنهایی ورود نکرده است، این مسیر با جداول رنگی جدا شده، کف مسیر به رنگ سبز نقاشی شده و همچنین از تمامی تابلوهای راهنمایی استفاده شده است و همچنین قرار است در حاشیه این مسیر برای خودروها از تابلوی توقف ممنوع استفاده شود.

,

شهرداری ایمنی دوچرخه سواران را در طول مسیر لحاظ کرده است

, شهرداری ایمنی دوچرخه سواران را در طول مسیر لحاظ کرده است, شهرداری ایمنی دوچرخه سواران را در طول مسیر لحاظ کرده است,

شهردار منطقه سه اذعان کرد: شهرداری ایمنی دوچرخه سواران را از همه لحاظ در این مسیر تامین کرده است.

,

امیرمداح در رابطه با این سوال که اگر امسال هم به جهت شیوع کرونا مدارس به صورت مجازی انجام شود و ترددی در خیابان صورت نگیرد آن وقت مهلت آزمایشی تا آبان ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در آن صورت باید تصمیم شورای ترافیک را در این زمینه مد نظر قرار دهیم.

,

وی گفت: در حال حاضر به جهت ویروس کرونا، تمامی شهرهای دنیا بودجه های اضافی برای مسیر دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است.

,

شهردار منطقه سه کرمان ادامه داد: هم اکنون به دلیل وجود بیماری کرونا اکثر مردم کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و اکثرا برای تردد از وسایل شخصی خود بهره می برند.

,

بودجه ده برابری برای مسیر دوچرخه سواری در کشور آلمان در نظر گرفته شده است

, بودجه ده برابری برای مسیر دوچرخه سواری در کشور آلمان در نظر گرفته شده است, بودجه ده برابری برای مسیر دوچرخه سواری در کشور آلمان در نظر گرفته شده است,

امیرمداح اذعان کرد: در بسیاری از کشورها از جمله کشور آلمان بودجه ده برابری برای اجرای این طرح اختصاص داده شده است و همین طور در کشورهای دیگر دنیا سعی دارند شهروندان را به سمت دوچرخه سواری سوق دهند هم به جهت فضای پاک و هم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا.

,

وی افزود: تا به حال تعداد زیادی از دوچرخه سواران و کسانی که اکثرا با دوچرخه در سطح شهر تردد می کنند بارها با ما تماس گرفته و درخواست اجرای چنین طرحی را داشتند.

,

شهردار منطقه سه کرمان تصریح کرد: ما نیز به دنبال این هستیم تا نظرات تخصصی و کارشناسانه شورای ترافیک را در این مسیر و ادامه مسیر اعمال کنیم.

,

امیرمداح در پاسخ به این سوال که اگر این طرح آزمایشی نتیجه مثبت ندهد آیا بودجه هایی که صرف شده چگونه باید جبران شود، اذعان کرد: امیدواریم که این طرح قطعی شود. بودجه سنگینی برای راه اندازی این طرح صرف نشده است جداول جداکننده همه از خود شهرداری است تابلوها می تواند در جاها و مسیرهای دیگر که لازم باشد نصب شود و تمامی وسیله ها قابل حمل و واگذاری در مکان های دیگر است، پس بنابراین بودجه  آنچنانی صرف نشده است.

,

وی به فرهنگ سازی این مسیر اشاره کرد و  گفت: تابلوهای متعدد زیادی در این زمینه در سطح شهر نصب شده و همچنین در این رابطه به مردم اطلاع رسانی شده است.

,

برای مسیر دوچرخه سواری تمامی کار امانی بوده و هزینه ای برآورد نشده است

, برای مسیر دوچرخه سواری تمامی کار امانی بوده و هزینه ای برآورد نشده است, برای مسیر دوچرخه سواری تمامی کار امانی بوده و هزینه ای برآورد نشده است,

شهردار منطقه سه کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه اعتبار هزینه شده این مسیر چقدر بوده؟ بیان کرد: این کار امانی بوده و تمامی وسایل توسط خود شهرداری تامین و ساخته شده است،همین جداکننده ها توسط خود شهرداری تولید شده و در کل این کار توسط پیمانکار صورت نگرفته و خود شهرداری کل کار را انجام داده است بنابراین نیازی به برآورد هزینه نداشته است.

,

امیرمداح در انتها خاطرنشان کرد: تمامی هدف شهرداری این است که شهروندان را به سمت و سوی استفاده از دوچرخه با داشتن شهر پاک و فضای پاک سوق دهد و این در تمامی شهرهای دنیا در حال اجرا و برخی نیز از قبل اجرا شده است.

,

*این طرح همچنان از طرف پایگاه اطلاع رسانی راه آرمان کرمان در حال پی گیری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه