اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

تعهد وزارت ارتباطات به ایجاد دسترسی اینترنت برای تمام دانش‌آموزان تا پایان شهریور

تعهد وزارت ارتباطات به ایجاد دسترسی اینترنت برای تمام دانش‌آموزان تا پایان شهریور
محسن حاجی میرزایی با اشاره به عدم دسترسی برخی از خانواده ها و دانش آموزان به اپلیکیشن شاد، گفت: بر این اساس وزارت ارتباطات متعهد شده است که تا انتهای شهریور ماه سطح دسترسی برای تمامی دانش آموزان فراهم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در شورای اداری استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه عادت و غفلت جامعه را دچار مشکل می کند و فرصت انتخاب و تفکر را از انسان می گیرد و موجب تباهی ظرفیت ها می شود، اظهار داشت: مدیر دانا باید غفلت گریز و عادت ستیز باشد تا بتواند موجب تحول در جامعه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 

,

وی ادامه داد: ویروس کرونا پدیده ای عجیبی بود که در یک برهه از زمان سراسر دنیا را در تمامی مسائل اقتصادی، اشتغال، تولید، فرهنگی، آموزشی، روابط جمعی و مناسبات اجتماعی تحت تاثیر قرار داد که در سده های اخیر بی نظیر بوده است.

,

 

,

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه کرونا تاثیرات زیادی در بحث آموزش داشت، گفت: بعد از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها سرعت، کمیت، کیفیت و تنوع ارائه آموزش های کشور در مقایسه با سایر کشورها قابل عرضه و رقابت بود.

,

 

,

این مقام مسئول گفت: بعد از تعطیلی طولانی مدت در عرصه آموزشی کشور بلافاصله تدریس از طریق تلویزیون آغاز شد اما به خاطر مسائل پیش آمده برای دانش آموزان به دلیل آموزش های یک سویه، ۶۴ درصد از جمعیت آموزشی کشور به پیام رسان های اجتماعی روی آوردند.

,

 

,

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حضور در پیام رسان های بیگانه باتوجه به اینکه فضا در اختیار نبود و اختصاص به آموزش نداشت مشکلات زیادی را برای خانواده ها به همراه داشت و از این رو آموزش و پرورش اپلیکیشن شاد را راه اندازی کرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن شاد منحصر امور آموزشی تعریف شده است، گفت: ایران، در بسیاری از قابلیت های آموزش، در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است، البته این به آن معنا نیست که آموزش در فضای مجازی نسبت به حضوری بهتر است اما در شرایط فعلی دانش آموزان در این بستر می توانند به بهترین تدریس ها دسترسی داشته باشند.

,

 

,

حاجی میرزایی همچنین به عدم دسترسی برخی از خانواده ها و دانش آموزان به اپلیکیشن شاد اشاره کرد و گفت: بر این اساس وزارت ارتباطات متعهد شده است که تا انتهای شهریور ماه سطح دسترسی برای تمامی دانش آموزان فراهم شود.

,

 

,

وزیر آموزش و پرورش علاوه بر اینکه به دیگر مشکل خانواده ها به دلیل نداشتن گوشی یا تبلت مناسب برای استفاده دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در جهت رفع این مشکل تلاش شده است که تبلت منحصر به امور دانش اموزی و با قیمت مناسب برای آنها فراهم شود.

,

 

,

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش، برای آموزش در آغاز سال تحصیلی جدید، کاملا  آماده است، افزود: وزارت در مقابل تمامی دانش آموزان مسئول است و تمامی تدبیرها اندیشیده شده است که هیچ دانش اموزی در سال جدید از تحصیل باز نماند.

,

 

,

وی افزود: با کرونا سبک هایی نو از زندگی ایجاد شد و ناچارا طرز نگاه و تفکر را تغییر داده است، در کشور ایران به دلیل ورزیدگی و آمادگی مجموعه علوم پزشکی و بهداشت و با اتکا به فرهنگ غنی اسلامی در مقابله با کرونا هوشمندانه عمل شده است.

,

 

,

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره پایین بودن حقوق معلمان گفت: در این دولت، تلاش زیادی شده تا حقوق این قشر افزایش پیدا کند و البته بیشترین میزان افزایش هم اتفاق افتاده است، اگرچه این بدان معنا نیست که حقوق آنان از دیگر اقشار بالاتر رفته، بلکه بخشی از بی عدالتی ها جبران شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه