اخبار داغ

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

70 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بروجن به سیستم‌ آبیاری نوین مجهز شد

70 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بروجن به سیستم‌ آبیاری نوین مجهز شد
ذبیح الله غریب، از تجهیز 70 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بروجن به سیستم آبیاری نوین با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح الله غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: این طرح بزرگ کشاورزی در دو قطعه 40 و 30 هکتاری در مزارع روستای معموره بخش گندمان اجرا شده است.

ذبیح الله غریب میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را 18 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دو میلیارد و 830 میلیارد ریال نیز برای اجرای این طرح یارانه بلاعوض دولتی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: کشت اختصاص یافته به اراضی مذکور گندم و جو از ارقام تیرگان بوده که امید است با توجه به پُرتولیدی و سازگاری با آب و هوای منطقه شاهد تأمین بذر کشور در این محصول استراتژیک باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین از پرداخت 60 میلیارد ریال یارانه بلاعوض دولتی به طرح‌های کشاورزی بروجن در سال گذشته خبر داد و گفت: 80 درصد از اراضی این شهرستان به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.

غریب یارانه پرداختی به ازا هر هکتار آبیاری تحت فشار را 13 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این رقم برای طرح‌های قطره‌ای و تلفیقی به ترتیب 15 و 17 میلیون تومان است.

به گفته وی بیش از 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بروجن به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده و به‌عنوان شهرستان پیشتاز کشور در سامانه‌های نوین مطرح است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه