اخبار داغ

پذیرایی از کرونا در خانه باغ‌های بوکان به صرف عروسی

پذیرایی از کرونا در خانه باغ‌های بوکان به صرف عروسی
برگزاری مراسمات عروسی و عزا به شکل گذشته یکی از مهمترین فاکتور های گسترش این ویروس است که می تواند در نهایت به فاجعه ای بزرگ تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس؛ با آغاز و گسترش سریع ویروس کرونا در ایران دولت طی طرحی به عنوان فاصله گذاری اجتماعی و برای کاهش تجمعات مختلف در سطح کشور اقدام به تعطیلی اماکن پرجمعیت از جمله تالار های عروسی و پذیرای کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

این طرح که از اواخر اسفند ماه شروع شد و کماکان این محدودیت های مهم برای بعضی از مشاغل همچون تالار های عروسی در سراسر کشور ادامه داد.

,

اما بوکانی ها بدور از خطرات جدی تجمعات در این برهه از زمان و از اوائل خرداد ماه اقدام به برگزاری مراسمات مختلفی از جمله عروسی ها در خانه باغ ها و منازل شخصی خود کرده اند.

,

برگزاری این عروسی‌های زیرزمینی و پنهانی در شهر بوکان که در این روزها بیش از (۶۰ مرگ کرونایی (غیر رسمی) ) را در خود می بیند جای تعجب است.

,

به گفته بسیاری از کارشناسان برگزاری این نوع مراسمات در خانه هاغ ها و منازل به جهت حضور تعداد زیادی از مهمانان در مکان‌های کوچک احتمال ابتلاء به ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند.

,

در همین رابطه یکی از صاحبان این عروسی ها به خبرنگار ما گفت: ما مجبوریم تا عروسی را پنهانی و زیرزمینی در خانه باغ خودمان برگزار کنیم زیرا اگر این عروسی‌ها علنی باشد مسئولان ستاد استانی مقابله با کرونا به احتمال زیاد مانع برگزاری آن می‌شوند و برای همین روش مخفیانه را انتخاب کردیم

,

ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شهرستان بوکان در روز دوشنبه هفته قبل ، مورخ ۲۶ خردادماه ۱۳۹۹ در ۳ مصوبه اعلام کرد: بخشداران محترم سیمینه و مرکزی مسئول کنترل مراسم عروسی و فاتحه‌خوانی در روستاهای تابعه هستند.

,

دهیاران تابع بخش‌های سیمینه و مرکزی موظف هستند در صورت مشاهده برگزاری هرگونه مراسم در روستاها سریع آن را به بخشداران گزارش نمایند و با متولیان مراسم برخورد قانونی صورت گیرد.

,

نیروی انتظامی موظف است با برگزاری هر نوع مراسم در خانه‌باغ‌ها، رستوران ها و سایر اماکن برخورد نماید.

,

یکی از همشهریان بوکانی نیز در گفتگو با کانی پرس عنوان کرد: من ساکن منطقه اسلام آباد کوچه های دیمن هستم یکی از همسایه ها در این شرایط کرونایی و حال بد جامعه اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرد و از ساعت ۷تا ساعت نزدیک ۱۲شب این بزم ادامه داشت!

,

وی ادامه داد: اصلا فرض میکنیم همه‌ی حاضران آن مجلس قبل از ورود تست کرونا داده‌اند و ضد عفونی شده‌اند(!) اما واقعا ما چه گناهی کردیم.

,

بی شک مردم باید قبول کنند که دیگر نمی‌توان مراسمات عروسی و عزا را به شکل گذشته برگزار کرد زیرا یکی از مهمترین فاکتور های گسترش این ویروس تجمعات دو یا چند نفره است که می تواند در نهایت به فاجعه ای بزرگ تبدیل شود.

,

مسئولان مربوطه در این زمینه نیز باید با حساسیت صد چندان و با قاطعیت تمام با برگزار کنندگان مجالس کرونایی به جد برخورد کنند زیرا امنیت سلامت جامعه در گروه برخود های بدون اغماض با این نوع گرد همایی ها است.

,

کانی پرس به جد به عنوان رسانه مطالبه گر پی گیر این موضوع خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه