اخبار داغ

شیب تند ابتلا به کرونا در مناطق مختلف آذربایجان غربی ادامه دارد؛

خیال راحت کرونا در سایه بی خیالی مردم

خیال راحت کرونا در سایه بی خیالی مردم
با وجود گرمای هوا از یک طرف و وجود ویروس کرونا از طرف دیگر، قاعدتا باید شاهد خیابان های خلوت در سطح شهر باشیم اما متاسفانه اینگونه نبوده و شاهد خیل جمعیتی هستیم که اوضاع را عادی و سفید تلقی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، بهار ۹۹ روزهای واپسین خود را سپری می کند و فردا تابستان از راه می رسد اما هنوز تابستان از راه نرسیده از روزهای گذشته دمای هوا در شهرهای مختلف کشور افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

از سوی دیگر بهار و تابستان داغ امسال مهمانی را نیز دارد که از اسفند ماه در کشور ما جا خوش کرده و ظاهرا حالا حالاها هم قصد خداحافظی ندارد.

,

اما در حالی که گرمای هوا از یک طرف و ویروس کرونا از طرف دیگر همنشین مردم شده‌اند، قاعدتا باید سبب خلوت بودن خیابان ها شود، این روزها خیابان های میاندوآب شاهد خیل جمعیت بوده که اوضاع را عادی و سفید تداعی می نماید، در حالی که اینگونه نیست.

,

آمار روزانه کرونا که اعلام می شود، نشانگر افزایش تعداد بیماران در میاندوآب دارد و این در حالی است که مسئولان بارها بر اجرای طرح های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند تاکید دارند تا مردم در کنار برگشتن به حالت عادی زندگی این فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

,

اما به نظر می‌آید یا مردم گمان می کنند که کرونا تمام شده و با کلا بی‌خیال این ویروس شده‌اند و در حالی که وضعیت غیرعادی است، اوضاع را کاملا عادی فرض می کنند.

,

کم توجهی مردم به فاصله گذاری اجتماعی

, کم توجهی مردم به فاصله گذاری اجتماعی,

استاندار آذربایجان غربی شنبه هفته گذشته در چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با قدردانی از تلاش کادر درمان و پرستاران در مبارزه با کرونا و نیز دستگاه های اجرائی که به وظایف شان در مقابله با کرونا بخوبی عمل می کنند، افزود: متاسفانه بخشی از مردم و هم برخی مسئولین نسبت به مسئله کرونا توجه کمتری دارند، با توجه وضعیت موجود باید خود را برای شرایط سخت تری آماده نماییم.

,

محمدمهدی شهریاری  با بیان اینکه دولت با همه توان در مقابله با کرونا پای کار است، گفت: برای دسترسی بهتر مردم به ماسک باید برای تهیه مواد اولیه ماسک تلاش شود تا ماسک بصورت انبوه و ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد.

,

شهریاری کاهش سن متوفیان بر اثر کرونا را زنگ خطری جدی در کشور و استان دانست و افزود: تا پیش از این بیشتر فوتی های کرونا از سن بالا برخوردار بودند که در هفته های اخیر شاهد کاهش سن فوتی های ناشی از کرونا هستیم.

,

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان باید در سامانه وزارت بهداشت برای دریافت کد رهگیری و الزام به رعایت دستور العمل های بهداشتی ثبت نام نمایند و واحدهایی که از این امر تخطی کنند پلمب می شوند.

,

شهریاری از غرفه داران مجتمع های تجاری و بازارهای سرپوشیده از جمله تاناکورا خواست تا نسبت به ارائه خدمات به افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند حساس باشند، چرا که درصورت عدم رعایت استفاده از ماسک در این مراکز مجبور به تعطیلی آنها هستیم.

,

وی افزود: اعمال محدودیت ها صرفا برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است، چرا که متاسفانه جامعه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کم توجه شده اند.

,

تصور اینکه کرونا تمام شده، کاملا اشتباه است

, تصور اینکه کرونا تمام شده، کاملا اشتباه است,

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این زمینه روز سه شنبه در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه ذهنیت و تصور اینکه کرونا تمام شده، کاملا اشتباه است، افزود: از شدت و حدت ویروس کرونا نه تنها کم نشده بلکه روز به روز با اشکال مختلف خود را نشان می‌دهد.

,

سهراب حیدری با اشاره به اینکه حوزه سلامت با تمام توان انرژی خود را صرف کنترل و مبارزه با بیماری کرونا نموده است، اظهار کرد: جسم و روح پرسنل حوزه سلامت رفته رفته رو به خستگی می‌رود، تبعات این خستگی دامن گیر مردم خواهد شد.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه آمار مبتلایان بالا یعنی مرگ و ‌‌میر بالا، تصریح کرد: از یک خانواده سه نفر فوتی داشته ایم که واقعا فاجعه است لذا مردم عزیز هوشیار باشند چرا که پیک دوم کرونا با شدت بیشتر خود را نشان داده است.

,

حیدری اظهار کرد: کرونا سن و سال، طبقه اجتماعی و..نمی شناسد، پدری ۷۰ ساله درمان می شود اما جوانی ۴۴ ساله با شرایط خیلی بدی فوت می کند.

,

آذربایجان غربی در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد

, آذربایجان غربی در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز روز سه شنبه هفته گذشته در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی بیماری کرونا اظهار داشت: استان در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد به‌طوری که در طول چهار روز گذشته به‌طور میانگین آمار روزانه فوتی بیش از ۱۰ نفر بوده است.

,

علی مصطفوی با بیان اینکه با همکاری و همراهی و رعایت موارد بهداشتی می‌توان آمار ابتلا و فوت را کاهش داد خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون برای این ویروس واکسن، دارو و راه درمانی پیدا نشده است، از این رو انتظار می‌رود چهار مورد مهم بهداشت انفرادی، پرهیز از ترددهای غیرضروری، فاصله‌گذاری هوشمند و جلوگیری از تجمعات مدنظر عموم قرار گیرد.

,

وی گفت: همان گونه که مسائل اقتصادی و معیشتی برای مردم اهمیت دارد مباحث بهداشتی و حفظ جان خود و خانواده باید ارزشمند باشد.

,

همچنان باید کرونا را جدی بگیریم و این را در نظر داشته باشیم که این ویروس منحوس در صورتی مهار می‌شود که مسئولان و مردم دست به دست هم داده و توصیه‌های پیشگیری را مورد توجه قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه