اخبار داغ

گزارش تصویری؛

تصاویر/روستای بکر و گردشگری طبر

تصاویر/روستای بکر و گردشگری طبر
روستای طبر از توابع بخش سنخواست دارای آب و هوای بسیار خوب و طبیعت بکر است که سالیانه کوهنوردان و گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک ، طبر، روستایی است از توابع بخش جلگه شوقان شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی ایران است، طبر در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی است. آثار تاریخی زیادی دراین روستا وجود دارد که نشان از قدمت طولانی به وجود آمدن این روستا دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصراترک , عصراترک , عصراترک , ، , طبر, ، روستایی است از توابع بخش جلگه شوقان شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی ایران است، طبر در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی است. آثار تاریخی زیادی دراین روستا وجود دارد که نشان از قدمت طولانی به وجود آمدن این روستا دارد.,

در این روستا بیشتر مردم به کشاورزی و دامداری مشغول می‌باشند و عمده محصول کشاورزی آن‌ها گندم، جو و انگور است. در این روستا چند چشمه و قنات وجود دارد که آب کشاورزی روستا را تأمین می‌کند. باغ‌های روستای طبر به چند قسمت تقسیم شده‌اند که هر قسمت نام مخصوص به خود را دارد. یک قسمت از این باغ‌ها که در جنوب روستا و در دامنهٔ رشته کوه سالوک قرار گرفته‌است «لق لق» نامیده می‌شود. باغ‌های لق لق از یک چشمه که در بلندترین نقطهٔ باغ‌ها قرار گرفته‌است سیراب می‌شوند. بخش دیگری از باغ‌ها که «ترنقی» نامیده می‌شوند در قسمت شمالی روستا قرار گرفته‌است.

,

 

,

, , , , , , , ,

انتهای پیام/ تقی زاده 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه