اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی؛

مجلس یازدهم فرصت‌ بسیار خوبی برای ایجاد تحول در کشور دارد

مجلس یازدهم فرصت‌ بسیار خوبی برای ایجاد تحول در کشور دارد
بازیاد گفت: مجلس یازدهم دارای فرصت های بسیار خوبی برای ایجاد تغییر و تحول در کشور است که اگر وظیفه خود را به درستی انجام بدهد می تواند زمینه ساز روی کار آمدن دولت کارآمد و انقلابی در آینده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رجب علی بازیاد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ایران را یکی از مقتدر ترین و پرقدرت ترین کشورها در عرصه بین المللی دانست و اظهار کرد: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا، توقیف کشتی انگلیسی، موشک باران عین الاسد و انتقال و فروش نفت به آمریکای جنوبی با پنج کشتی ایرانی و گذر از آبهای آزاد دنیا از جمله مهم ترین رویداد های تاریخی است که نشان از قدرتمند تر شدن کشور ما در عرصه بین المللی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در 14 خرداد ماه، فصل پیش روی انقلاب را، آغاز فصلی جدید خواند و گفت: ما با قدم گذاشتن در گام دوم انقلاب می بایست در تمامی جوانب فرهنگی، اقتصادی، نظامی و ... قوی شویم و این مهم با پذیرش صبر و اسقامت و تلاش و کوشش همگانی امکان پذیر خواهد بود.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به روی کار آمدن مجلس یازدهم عنوان کرد: مجلس یازدهم مجلسی متشکل از اکثریت اصول گرایان است که سابقه خدمت در اوایل انقلاب را داشته اند بنابراین مردم توقع بیشتری از این مجلس در تغییر و تحول اوضاع معیشتی و اقتصادی کشور دارند.

,

بازیاد گفت: حضور اکثریت نمایندگان انقلابی، کسب رای مطلوب و قابل توجه به نسبت مشارکت ها، ادامه پشتیبانی مردم از جریان انقلابی در شرایط دشوار و حضور چهره هایی با تجربه بالا که دارای سابقه مدیریتی درخشان هستند از جمله فرصت های پیش روی مجلس یازدهم است.

,

وی افزود: البته احتمال شکاف و ایجاد تقابل میان طیف اکثریت مجلس به دلیل رقابت درونی و ظرفیت نفوذ دولتی ها، زمینه خود رأیی های بخشی از نمایندگان منتخب، وجود زمینه های اصلی شدن مسائل حاشیه ای و فرعی و تبدیل اختلافات و دعواهای سلیقه ای به محور مباحث به جای حل مسائل مردم از جمله چالش‌های مقابل این مجلس است.

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در موقعیتی قرار گرفته که اگر با همین مشارکت مردمی بتواند اشکال ناکارآمدی نظام را به افراد ضعیف و غیرانقلابی و مدیریت ضعیف اجرایی متوجه سازد، می تواند زمینه ساز روی کار آمدن دولتی کارآمد و با رای و مشارکت بالا شده و روند فعلی را تا حدودی اصلاح کند؛ اما اگر با تندروی و مناقشه های داخلی نشان دهد که مجلس انقلابی هم نمی توانند مشکل مردم را حل کند، رای اعتماد مردم به نظام ریزش خواهد کرد و در انتخابات های بعدی با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه