اخبار داغ

نمایش قدرت نظامی ایران؛

همه آنچه که در ماجرای سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک به وقوع پیوست/ تحلیلگران اقدام آمریکا را چگونه ارزیابی کردند؟

همه آنچه که در ماجرای سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک به وقوع پیوست/ تحلیلگران اقدام آمریکا را چگونه ارزیابی کردند؟
پیشرفته‌ترین پهپاد جاسوسی دنیا در حالی توسط ایران ساقط می‌شود که این پهپاد متعلق به اصطلاحا قوی‌ترین کشور نظامی دنیا یعنی آمریکاست و متقابلا ایران چهل سال است تحت شدیدترین تحریم‌ها به سر می‌برد و جالبتر واکنش آمریکا به این واقعه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ ساقط کردن هواپیمای دشمن بین دو کشور متخاصم شاید اتفاقی عادی محسوب شود اما اگر این دشمن مدعی کدخدایی دنیا را داشته باشد، اگر این دشمن دست کم در فضای رسانه‌ای قدرتمندترین کشور دنیا شمرده شود، اگر این دشمن توانسته باشد در قریب به اتفاق کشورهای دنیا نفوذ و ریاست پیدا کند و آن‌ها را در دست بگیرد، اگر این دشمن آمریکا باشد قضیه فرق خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

*شجاعت برخورد

, *شجاعت برخورد,

ساعت 00:04 بامداد 30 خرداد 98 خلیج فارس شاهد یک اتفاق مهم بود. سامانه پدافندی ایرانی سوم خرداد از درون خاک ایران هواپیمای بدون سرنشین MQ-4C TRITON متعلق به کشور ایالات متحده آمریکا را در پی ورود غیرمجاز به مرزهای هوایی جمهوری اسلامی ایران سرنگون می‌کند. پهپاد 225 میلیون دلاری آمریکا که از آن به عنوان پیشرفته‌ترین ابزار جاسوسی دنیا یاد می‌شود.

,

شجاعت ایران در ساقط کردن این پهپاد آن جا بیشتر نمایان می‌شود که بدانیم این پرنده تنها چند کیلومتر بر فراز خلیج فارس وارد مرزهای هوایی کشور ما شده بود و واکنش ایران بدون ترس و گذشت و به خاطر کوچکترین نقض حریم هواتیی کشورمان صورت گرفت تا نه تنها آمریکا بلکه دنیا بداند ایران استوار و تیزبین مرزهای خود را رصد می‌کند و نسبت به کوچکترین تجاوز و نقض حریمی پاسخ سنگینی خواهد داد.

,

فناوری‌های پیشرفته این پهپاد قطعاً تجاوز از مرزها را حتی برای فاصله چند متری نشان خواهد داد اما گویا آمریکا فکرش را هم نمی‌کرد ایران چنین جسارتی بتواند بکند و با آغوش باز به استقبال جنگ رودررو با این ابرقدرت برود؛ البته ابرقدرتی که گویا تنها نامی پوشالی دارد و واقعیت‌ها بیانگر چیزهای دیگری هستند.

,

*نبرد فناوری

, *نبرد فناوری,

خبرگزاری آنا در مورد مشخصات پهپاد MQ-4C TRITON نوشت: هواپیمای بدون سرنشین تریتون نوع ارتقایافته گلوبال هاوک است. ترایتون می‌تواند بدون نیاز به سوخت‌گیری مجدد تا ۲۴ ساعت در آسمان به عملیات خود به صورت بی‌وقفه ادامه دهد. این پهپاد به سنسورهای متعددی مجهز شده که تفاوت قیمتی ۱۰۰ میلیون دلاری را با گلوبال هاوک رقم زده است. در واقع از اصلی‌ترین سنسورهای این پهپاد می‌توان به سنسورهای الکترواپتیکال و دوربین‌های مادون قرمز برای عملیات‌های تجسسی اشاره کرد. یکی دیگر از سنسورهای کلیدی این پهپاد برای مأموریت‌های دریایی سنسور فعال چند کاربردی و یک رادار ۳۶۰ درجه‌ای تخصصی است و به طور ویژه برای شناسایی اشیاء بر روی سطح اقیانوس‌ها طراحی شده است.

,

سرگرد محمدعلی خدابخش، کارشناس عملیات هوایی سپاه، در برنامه ثریا در شبکه یک تلویزیون در مورد هواپیمای ترایتون گفت: این پرنده بالاترین مرتبه علمی را در میان هم نوعان خود دارد و تنها دو نمونه از آن عملیاتی شده است.

,

آری سوای موضوع شجاعت و اراده ملت ایران برای دفاع از حریم جغرافیایی خود و مبارزه با دشمن خود حتی اگر این دشمن شیطان بزرگ باشد، پیشرفت صنایع دفاعی و نظامی ایران بسیار مورد توجه و با درنظر گرفتن شرایط این کشور اعجاب برانگیز است.

,

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در حالی جدیدترین هواپیمای جاسوسی دنیا را ساقط می‌کند که این هواپیما از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های رادارگریزی و جاسوسی برخوردار است. 225 میلیون دلار ارزشی که بر روی ترایتون گذاشته شده است، ارزش فناوری‌های روز دنیا است.

,

اتفاقاً سازمانی به نبرد این فناوری رفته است که چهل سال است تحت شدیدترین تحریم‌ها در کشوری است که خود این کشور هم تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد؛ از تحریم غذا و دارو گرفته تا تحریم لوازم معمولی زندگی و غیره.

,

در این موضوع آن چه به اصطلاح دست و بال سپاه را بسته است تحریم ایران و به ویژه سازمان سپاه پاسداران در خرید تجهیزات و تسلیحات نظامی و الکترونیکی، تحریم‌های علمی و تحریم تبادلات پولی و مالی است که موجب شده ایران و بالطبع آن سپاه راهی جز اتکا به توان، امکانات و ظرفیت‌های داخلی نداشته باشند که البته در این حیطه هم با کم کردن بودجه نظامی کشور کار را بیشتر برای این نیرو دشوارتر کرده و عرصه را تنگ‌تر کرده است.

,

اما با این حال عرصه‌ای که باید در مقابل سپاه و هر نیرو و سازمان دیگری باز باشد اتکا به خداوند است و نتیجه آن تولید سامانه پدافندی بومی سوم خرداد و سامانه‌های پیشرفته‌تر پدافندی ایران می‌شود.

,

جمهوری اسلامی ایران موفق می‌شود با وجود همه این تحریم‌ها و محدودیت‌ها و فشارها سامانه پدافندی تولید کند که جدیدترین هواپیمای جاسوسی دنیا با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا را شناسایی، رهگیری و ساقط می‌کند.

,

جالب تر این که سامانه پدافندی سوم خرداد یکی از سامانه‌های پدافندی کشور است و ایران اعلام کرده است در زمان وقوع این اتفاق سامانه پدافندی دیگری نیز در اختیار داشته است که از سوم خرداد پیشرفته‌تر است.

,

*واکنش آمریکا به تحقیر شدن

, *واکنش آمریکا به تحقیر شدن,

بعد از سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا همه جهان دیدند ایران به نبرد رودررو با آمریکا با همه پیشتوانه نظامی‌اش رفته است و نگاه‌ها به واکنش آمریکا به این رویداد دوخته شده بود. کارشناسان بین المللی هرگونه واکنشی از آمریکا را پیش‌بینی می‌کردند به جز این که هیچ کاری نکند و نه تنها هیچ کاری نکند بلکه ترامپ، رئیس جمهور این کشور، بابت این موضوع که ایران علاوه بر هواپیمای جاسوسی آمریکا، هواپیمای دیگری که در نزدیکی این هواپیما به منظور کنترل و پشتیبانی آن در حال پرواز و حامل 38 نفر سرنشین بود را ساقط نکرد، از ما تشکر کند.

,

چرا آمریکایی که مانند کفتار به جان کشورهای دنیا می‌افتد و آن‌ها را چپاول می‌کند و سال‌هاست برای تسخیر «هارت لند زمین» در خلیج فارس و در منطقه آسیای غربی خیمه زده است، پس از سال‌ها که مدام با تهدید تکرار می‌کرد «همه گزینه‌ها روی میز است» نه تنها تاکنون آغازگر هیچ جنگی با ایران غنی از منابع نشده است بلکه اکنون نیز که این فرصت برای او فراهم شده از رویارویی با ایران عقب‌نشینی می‌کند!؟ پاسخ این سؤال قطعاً دل‌رحمی آمریکا نمی‌تواند باشد و همه می‌دانیم اگر آمریکا احتمال موفقیت در جنگ با ایران را می‌داد کوتاه نمی‌آمد.

,

*احسان جدیدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه