اخبار داغ

گزارشی از وضعیت جاده‌های شهرستان راز و جرگلان؛

یک شهرستان، بدون راه اصلی/مردم خسته از وعده‌هایی که عملی نمی‌شود

یک شهرستان، بدون راه اصلی/مردم خسته از وعده‌هایی که عملی نمی‌شود
رنج سفر در جاده های رازوجرگلان را همه اهالی این شهرستان به خوبی درک کرده اند، آنان از سفر، رفتن و بازگشتن نگران نیستند اما از قدم گذاشتن و پیمودن راه این شهرستان هراس دارند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، از پیچ و خم ها که بگذریم نبود آسفالت مناسب و عرض کم جاده ای رازوجرگلان بزرگترین درد اهالی این منطقه است، رنج سفر اهالی این شهرستان دقیقا از مسیر دو راهی آشخانه به سمت راز و وجرگلان شروع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،,

رانندگان این مسیر، سختی راه را بهتر از هر کسی می دانند،  آنان که با هر افتادن ماشینشان  در چاله چوله های این جاده ها انگار که بندی از دلشان پاره می شود و هزار حرف و حدیث و گله از مسئولان به زبان می آورند و در طول مسیر بیشترین حرف و صحبت هایشان با مسافران از جاده خراب رازوجرگلان است و رسیدگی نکردن مسئولان.

,

 

,

نبود راه مناسب یعنی بدبختی

, نبود راه مناسب یعنی بدبختی, نبود راه مناسب یعنی بدبختی,

بهمن شریف، راننده  ۴۵ ساله راز و جرگلانی که سالهاست در مسیر شهرستان راز و جرگلان به بجنورد مرکز استان مسافر جابه جا می کند، می گوید :نبود راه مناسب در شهرستان ما و بخصوص در بخش جرگلان  برای ما اهالی یکی از بزرگترین بدبختی ما محسوب می شود .

,  :,  .,

وی افزود : از هراز و یک مشکل و کمبود در این شهرستان و بخش جرگلان که بگذریم نبود راه مناسب و آسفالته و برخورداری از یک جاده با عرض مناسب و استاندارد، بزرگترین آرزوی تک تک ما اهالی رازو جرگلان است .هرزمان که قدم به جاده این شهرستان میگذارم همیشه نگران خراب شدن خودروی خودم هستم نان روزانه خانواده ام را با مسافرکشی در می آورم ولی همان قدر هم خرج خرابی ماشین می کنم .

,  .,  .,

وی با بیان اینکه بیشترین خرابی جاده راز و جرگلان در مسیر جرگلان از تخته باغلق شروع می شود و نیاز به روکش آسفالت دارد ، ادامه می دهد:  شهر یکه سعود اوضاع بهتری دارد اما از دوراهی گرکز به سمت سد چندیر خرابی جاده خیلی نمایان و چشمگیر است .

,  .,

 

,

قول و وعده هایی که عملی نمی شود

, قول و وعده هایی که عملی نمی شود, قول و وعده هایی که عملی نمی شود,

علی قریانی یکی از اهالی روستای گرکز می گوید : سالهاست این روستا نیاز به جاده مناسب دارد وقتی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

,

وی ادامه می دهد : اواخر سال ۹۸ خبری با این عنوان که مسیر این روستا از دوراهی تا سد چندیر آسفالت خواهد شد، منتشر شد ولی سال ۹۸ تمام شد و سه ماه سال جدید نیز گذشت و ما همچنان منتظر روکشی  آسفالت این مسیر هستیم .

,  .,

قربانی با تاکید بر اینکه دسترسی به راه مناسب از امکانات اولیه هر شهرستان محسوب می شود اما ولی حق ما ادا نشده است، می گوید: تا کی باید ما شاهد رفتن نیروی  جوان مان از منطقه به دلیل کمبودهایی از جمله راه، اینترنت و دیگر زیرساخت ها باشیم.

,

وی می افزاید: بسیاری از جوانان، رازوجرگلان را به دلیل کمبودهایش، مکان مناسبی برای زندگی نمی بینند چراکه جز ضرر فایده ای برای آنان ندارد و هر بار که پا به منطقه می گذارند نگران وسیله نقلیه خود هستند .

,  .,

وی با ابراز تاسف گفت: چطور باید این منطقه پیشرفت کند ؟

,


رفع مشکلات راه راز و جرگلان نیازمند توجه ویژه مسئولان است

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رازوجرگلان توجه ویژه مسئولان را تنها راه رفع مشکلات جاده ای این شهرستان اعلام کرد.

,
, رفع مشکلات راه راز و جرگلان نیازمند توجه ویژه مسئولان است, رفع مشکلات راه راز و جرگلان نیازمند توجه ویژه مسئولان است,
,
,

رسول ضیغمی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک گفت: این شهرستان فاقد راه اصلی در استان است و تنها دارای ۵۰ کیلومتر راه فرعی درجه دو از تنگه ترکمن تا راز و از راز تا غلامان است که عرض ۷ متر دارند و سنوات گذشته اسفالت شده است.

,

وی ادامه داد : بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۲۷۰ کیلومتر نیز راه خاکی  در این شهرستان وجود دارد که این راه های روستایی آسفالته عمری ۱۴ ساله دارد و اکنون نیاز مبرم به  روکش آسفالت دارد .

,  .,

وی افزود: اعتبارت راه های این شهرستان، هرساله 2 میلیارد تومان است که تنها ۳۰ درصد آن اختصاص می یابد و همان 30 درصد نیز هزینه پرداخت بدهی ها به پیمانکاران می شود.

,

ضیغمی در خصوص جاده روستای گرکز نیز گفت :  جاده این روستا تا سد چندیربه طول ۴ کیلومتر در اواخر سال ۹۸ با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان  باید آسفالت می شد که به دلیل نبود اعتبار انجام نشد.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز دوبار به مناقصه گذاشته شد و هفته آینده نیز باز به مناقصه گذاشته خواهد شد که بزودی روکش اسفالت ان نیز شروع شود .

,  .,

وی ادامه داد :آسفالت سرد را نیز در حال تهیه هستیم که کل مسیر جرگلان را از باغلق به آیر قایه لکه گیری کنیم .

,  :,  .,

 رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای رازوجرگلان در بخش دیگری از گفتگو افزود: پرژه های نیمه تمام از جمله مسیر دویدخ , اشرف دره و باغلق تا ایری قایه به علت بدهی به پیمانکار متوقف شده است که امسال امید داریم دوباره شروع شود.

,

ضیغمی احداث سالانه ۸ الی ده کیلومترراه روستایی برای اتمام راه های مخروبه را از برنامه های این اداره عنوان کرد.

,

وی از همه مسولان کشوری و استانی خواست توجه ویژه به این شهرستان دور افتاده که از جاده اصلی ۹۰ کیلومتر فاصله دارد و به هیچ راه اصلی متصل نیست داشته باشند و با یک نهضت مشکلات جاده های آن را حل کنند.

,

ضیغمی با ابراز نارحتی از مسئولین گفت: مسئولان به دلیل دور بودن این شهرستان از مرکز و جاده های اصلی استان، مشکلات آن را نمی بینند و توجه کافی به آن ندارند.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان فاقد کارخانه و تاسیسات است تا مردم با کمک آن بتوانند این مشکلات را رفع کنند مردم اینجا کشاورز و دامدار هستند تنها بودجه دولتی می تواند  جاده های این شهرستان را آباد کند .

,
,
,  .,

گفتنی است رازوجرگلان با جمعیت ۶۰ هزار نفری دارای سه بخش و ۸۳ روستا است که بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلومتر فاصله در غرب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قراردارد .

,  .,

انتهای پیام /

,  /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه