اخبار داغ

انواع روش های چاپ و کاربرد های آن ها

انواع روش های چاپ و کاربرد های آن ها
در واقع بنر ها پارچه های تبلیغاتی ای هستند که کاربرد آنها انتقال یک پیام به صورت طرح گرافیکی همراه با جملات زیبا و آراسته است. معمولا در چاپ بنر سعی می شود تا به سریع ترین صورت ممکن پیام به مخاطب منتقل شده و تا جای ممکن با اضافه کردن رنگ و انتخاب فونت های جذاب سعی در جلب توجه مخاطبان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای تمامی کسب و کار ها از کسب و کار های کوچک گرفته تا سازمان های بسیار بزرگ، تبلیغات یکی از اصلی ترین ابزار های جذب مشتری و افزایش درآمد است. به شکلی بسیاری از کمپانی های بزرگ جهان سالانه میلیون ها دلار را صرف هزینه های تبلیغاتی خود می کنند. سوال مهم اینجاست که روش های مختلف تبلیغاتی کدامند و تاثیرگذاری هر یک تا چند درصد است. چاپ بنر یکی از اصلی ترین روش های تبلیغاتی است که با توجه به هزینه آن می توان آن را یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغات دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنر چیست؟

, بنر چیست؟,

در واقع بنر ها پارچه های تبلیغاتی ای هستند که کاربرد آنها انتقال یک پیام به صورت طرح گرافیکی همراه با جملات زیبا و آراسته است. معمولا در چاپ بنر سعی می شود تا به سریع ترین صورت ممکن پیام به مخاطب منتقل شده و تا جای ممکن با اضافه کردن رنگ و انتخاب فونت های جذاب سعی در جلب توجه مخاطبان دارد. چاپ بنر علاوه بر کاربرد های تبلیغاتی برای کسب و کار های مختلف، مصارف دیگری هم دارند.

, چاپ بنر,

 

,

, ,

سایرکاربرد های بنر:

, سایرکاربرد های بنر:,

تبلیغات و اعلام طرح های فرهنگی، اعلام مناسبت های مذهبی، اعلام و تبلیغ رویداد های سیاسی و اجتماعی، اغلام و تبلیغ رویداد های ملی و بین المللی، کاربرد های مختلف دیگر مانند استفاده در اتحادیه های صنفی از اصلی ترین کاربرد های چاپ بنر هستند.

,

مطالبی که باید درباره چاپ بنر دانست

, مطالبی که باید درباره چاپ بنر دانست,

بنر ها به صورت معمول در ابعاد بسیار بزرگ چاپ می شوند از رو باید نکاتی را برای آن که نتیجه کار مثبت و رضایت بخش باشد رعایت کرد. یکی از این نکات مربوط به رزولوشن تصویر است که پیشنهاد می شود برای تصاویر عادی روی ۷۰ و برای تصاویری که جزئیات زیادی دارند روی ۱۵۰ تنظیم شود. حالت رنگ تصویر باید روی حالت CMYK تنظیم شود زیرا در غیر این صورت رنگ طرح بعد از چاپ با رنگ اصلی آن تفاوت بسیاری خواهد داشت. باید به سایر فونت نوشته های روی بنر نیز توجه فراوانی کرد. سایز فونت نوشته ها باید متناسب با سایز بنر انتخاب شود که پس از چاپ بنر خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک نباشد. به صورت معمول دستگاه های چاپ بنر محدودیت طولی ندارند اما عرض آنها ثابت است. بنابراین در طراحی بنر برای چاپ باید به سایز استاندارد عرض دستگاه های بنر توجه نمود. استفاده از سایه روشن در طرح ممکن است موجب کم شدن کیفیت طرح بعد از چاپ بنر شود پس بهتر است از رنگ به صورت یکسره و بدون سایه روشن استفاده کرد.

,

چاپ پلات لمینت

, چاپ پلات لمینت,

علاوه بر چاپ بنر یکی دیگر از ابزاری که جهت تبلیغات و اطلاع رسانی در امور مختلف می توان از آن استفاده کرد چاپ پلات لمینت است. با همه روش هایی که برای افزایش کیفیت چاپ بنر ذکر کردیم باز با رعایت همه ی آنها در نهایت کیفیت چاپ آن به صورتی نیست که بتوان در فضای داخلی و نمای نزدیک از آن استفاده کرد و پلات لمینت یکی از روش های جایگزین برای بنر در مورد استفاده در فضای داخلی است.

, چاپ پلات لمینت,

پلات لمینت چیست؟

, پلات لمینت چیست؟,

پلات لمینت نوعی چاپ دیجیتال است که مناسب فضای داخلی است و از سرعت و کیفیت بالاتری در چاپ نسبت به بنر ها برخوردار است. در این نوع چاپ ابتدا طرح را به وسیله دستگاه های مخصوص روی کاغذ های خاص با نام کوتد و یا گلاسه چاپ میکنند و پس از آن برای افزایش استحکام چاپ در برابر عواملی مانند رطوبت، پارگی، لک شدگی و... از یک لایه پوشش لمینت روی آن استفاده می شود. به طور کلی چاپ پلات لمینت را به دو دسته افست و دیجیتال تقسیم می شود.

,

انواع چاپ پلات لمینت

, انواع چاپ پلات لمینت,

چاپ پلات لمینت را بر اساس نوع لمینت استفاده شده می توان به گروه های زیر تقسیم کرد:

,

لمینت گرم: برای آن که لایه لمینت به کاغذ پلات بچسبد نیاز به حرارت و دمای بالا دارد. برای چاپ پلات لمینت می توان از انواع لمینت گرم با ضخامت های مختلف در دو نوع براق و مات استفاده نمود.

,

لمینت سرد: روش کار در لمینت سرد تفاوت چندانی با لمینت گرم ندارد و تنها تفاوت آنها با یکدیگر این است جهت ایجاد چسبندگی بین لایه لمینت سرد و کاغذ پلات نیازی به استفاده از حرارت نیست و تنها با اعمال فشار و پرس این چسبندگی ایجاد می شود.

,

 

,

, ,

پلات لمینت

,

مزیت استفاده از چاپ پلات لمینت

,

اصلی ترین مزیت استفاده از پلات لمینت افزایش کیفیت طرح و افزایش شفافیت رنگ ها و به صورت کلی زیبایی بیشتر طرح است. همچنین با وجود لایه لمینت روی کاغذ پلات ماندگاری طرح بسیار بالاتر بوده و آسیب پذیری در مقابل عوامل محیطی کاهش پیدا می کند. اما قیمت چاپ پلات لمینت از چاپ بنر بیشتر است.

,

موارد استفاده از چاپ پلات لمینت

,

از پلات لمینت در در موارد زیر استفاده می شود:

,

 چاپ نقشه ها

,

 پوستر ها

,

 چاپ بوم

,

 چاپ فتوگلاسه

,

 چاپ کتد

,

 و سایر سازه های فضای داخلی مانند میز کانتر، استند، پاپ آپ و رول آپ است.

,

چاپ رول آپ چیست؟

,

رول آپ یک سازه چاپی دارای پایه آلومینیومی از دسته استند ها است که طرح چاپ شده به صورت رول درون آن قرار گرفته و هر بار که نیاز به نمایش دادن طرح باشد با کمک فنر موجود در پایه طرح را به راحتی بیرون کشیده و به صورت ایستاده برای دیده شدن توسط مخاطب به نمایش می گذاریم. رول آپ را با نام استند رول آپ نیز می شناسند.

,

مزیت های استفاده از چاپ رول آپ

, مزیت های استفاده از چاپ رول آپ,

با توجه به ظاهر شیک رول آپ ها استفاده از آنها در غرفه سازی و تزیین فضای ارائه محصول بسیار مورد توجه است. یکی دیگر از مزیت های مهم این سازه تبلیغاتی وزن سبک و قابلیت جا به جایی آسان آن است این مزیت باعث می شود تا به راحتی هر جا که لازم از استند رول آپ را همراه خود حمل کنیم و هر جا که مناسب بود آن را در معرض نمایش عموم قرار دهیم. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد استند رول آپ که موجب محبوبیت گسترده این سازه نمایشگاهی شده است مراحل آسان و همچنین سریع نصب و جمع آوری آن است. شما در عرض چند دقیقه می توانید چاپ رول آپ خود را باز کرد . با سرعت بالایی مجدد آن را جمع آوری کنید.

, استند رول آپ,

چاپ رول آپ در سایز های مختلف امکان پذیر است از طرفی دیگر طرح اولیه استفاده شده در رول آپ قابل تعویض است که این قابلیت در کنار سایر ویژگی های آن، استفاده از چاپ رول آپ را به یکی از راه های مقرون به صرفه تبلیغات و اطلاع رسانی تبدیل کرده است.

,

 

,

, ,

رول آپ

,

 انواع چاپ رول آپ

,

رول آپ ها به صورت یک طرفه یا دو طرفه چاپ می شوند و بر این اساس می توان انها به دسته های زیر تقسیم کرد:

,

رول آپ ساده یک طرفه

,

رول آپ گردان یک طرفه

,

رول آپ گردان دو طرفه

,

رول آپ گردان دو طرفه همراه با هالوژن

,

رول آپ پهن

,

رول آپ آویز گردان

,

معمولا پشت رول آپ های یک طرفه را به سمتی می گذارند که در دید مخاطب قرار نگیرند. رول آپ های دو طرفه مناسب موقعیت هایی هستند که هر دو طرف طرح در معرض دید افراد قرار می گیرد. انتخاب  بین رول آپ های یک طرفه و یا دو طرفه با توجه به نیاز مشتری صورت می گیرد و موقعیتی که قرار است رول آپ در آن قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه