اخبار داغ

استاندار سمنان در جلسه شورای اداری:

5 شهرستان سمنان در وضعیت سفید قرار دارند/اولویت در انتصابات با نیروهای توانمند است

5 شهرستان سمنان در وضعیت سفید قرار دارند/اولویت در انتصابات با نیروهای توانمند است
استاندار سمنان با اشاره به سهم بانوان در مناصب مدیریتی استان گفت: بانوان فرهیخته استان چیزی کمتر از مردان برای مدیریت ندارند و بسیاری از بانوان را که توانایی کار اجرایی دارند را باید بکار بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای اداری استان سمنان با اشاره به اوضاع کرونا در استان سمنان گفت: در مقطعی به عدد ۵۳۰ نفر بستری در یک روز در سطح استان رسیده بودیم اما در حال حاضر 34 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

آشناگر اضافه کرد: در حال حاضر شاهرود میامی مهدیشهر گرمسار و آرادان شهرهای سفید و بوده و سایر شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

,

وی همچنین ادامه داد: نوع رفتار بیماری تضمینی ندارد که شهرهای سفید در همین وضعیت باقی بمانند یا زردها هم سفید یا قرمز نشوند. نیاز به مراقبت جدی است و تاکید جدی بر فاصله گذاری و استفاده از ماسک می‌شود.

,

استاندار سمنان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در تامین اقلام بهداشتی نداریم اظهار کرد: به جز روزهای اول که در تامین اقلام مشکل داشتیم، روزهای بعد تسلط و اشراف بیشتر شد و درحال حاضر نیز مشکل جدی نداریم.

,

آشناگر در بخش دیگری از سخنان خود به سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: امسال از سوی رهبر انقلاب سال جهش تولید نامگذاری شد و این عنوان تنها یک شعار نیست بلکه یک استراتژی است و همه مدیران باید توجه به این هدف داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه رسیدن به این شعار موانع و الزاماتی دارد ابراز کرد: بخشی از موانع در حوزه استان نیست و جزو تصمیمات نظام است که مراجع ذیصلاح باید درمورد آن تصمیم‌گیری کنند.

,

استاندار سمنان تشدید تحریم ها را یکی از موانع جدی عنوان کرد و افزود: متاسفانه دشمنی دشمنان هرروز بیشتر می‌شود و بر فشارهای خود عللیه کشور می افزایند.

,

آشناگر کاهش تولید و فروش نفت و اخلال در سامانه مبادلات ارزی را یکی دیگر از موانع جهش تولید دانست و گفت: با کاهش فروش نفت، تولید نفت نیز کاهش یافته و درامد آن بخش که به فروش می رسد هم با مشکلات بانکی و ارزی روبروست.

,

وی با اشاره به فشارهای رسانه ای و روانی دشمنان گفت: یکی از مهمترین کارکردهای دشمن گسترش جنگ روانی است تا نظام را ناکارامد جلوه دهد و در کنار تحریم ها یک جنگ ترکیبی را در پیش گرفته است.

,

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه  باید کار و تلاش مدیران و مسئولان در این شرایط بیشتر شود اظهار کرد: مجموعه‌های قوا با یکدیگر باید یکپارچگی، وحدت و همدلی داشته باشند. نیازی نیست مدیران از تریبون‌ها باهم حرف بزنند بلکه مسائل و مشکلات باید بین خودمان حل شود.

,

آشناگر با اشاره به محدودشدن منابع مالی دولت گفت: یکی از الزامات تحقق شعار سال، تامین منابع مالی است. با گسترش کرونا و افزایش تحریم‌ها نمی‌توان از ابزار افزایش مالیات استفاده کرد و از سویی منابع دولت برای کمک به مشاغل خرد نیز مورد استفاده قرار می گیرد پس باید به فکر منابع دیگر باشیم.

,

وی خواستار حمایت از بازار سرمایه شد و افزود: از این ظرفیت باید برای فروش دارایی‌های دولت استفاده شود و این یک بضاعت مطلوب است تا در شرایطی که امکان استفاده از سرمایه های خارجی وجود ندارد از سرمایه های داخلی نهایت بهره را ببریم.

,

استاندار سمنان با بیان اینکه قوانین دست‌وپا گیر باید اصلاح و بازنگری شود ابراز کرد: تغییر و اصلاح قوانین مالیاتی، گمرکی، بیمه‌ای و بانکی  باید مورد توجه نمایندگان قرار گیرد تا دستگاه های اجرایی نیز در جهت تحقق شعار سال عملکرد بهتری داشته باشند.

,

آشناگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب فاطمه منصوری بعنوان معاون توسعه و مدیریت استانداری سمنان گفت: یکی از سیاست‌های اصولی رئیس جمهور ارتقا سهم بانوان در مدیریت کشور است. استان سمنان از این جهت ششم کشور است اما قانع‌کنتده نیست.

,

وی در ادامه گفت: بانوان فرهیخته استان چیزی کمترازمردان برای مدیریت ندارند و بسیاری از بانوان را که توانایی کار اجرایی دارند را باید بکار بگیریم

,

استاندار سمنان تاکید کرد: استفاده از نیروهای بومی منطقه و نیروی توانمند آشنا به کار در اولویت انتصابات است و امیدواریم خانم منصوری تجربه موفقی در این جایگاه داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه