اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان:

شهید سلیمانی؛ مالک اشتر زمان خود بود

شهید سلیمانی؛ مالک اشتر زمان خود بود
علی عربپور گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مالک اشتر زمان خود بود و در ولایت مداری تسلیم ولی امر عصر خود غیبت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین علی عربپور ظهر امروز در جمع اساتید بسیجی کرمان در محل گلزار شهدا ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید گفت: امروز در این محل به منظور تجدید میثاق با شهدا حضور پیدا کرده ایم که امیدواریم شهدا ما را مورد توجه قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اه آرمان,

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: حضرت امیر المومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه در وصف مالک اشتر فرموده اند" او برای من آن چنان بود که من برای رسول خدا (ص) بودم"؛ این مقام و منزلت، وجه و عمق اخلاص و وفاداری مالک را به ساحت امام علی علیه السلام و ولایت نشان می دهد.

,

وی بیان کرد: امیر المومنین در بخش دیگری از سخنان خود نیز بیان کرده اند "بدانید که مالک بن حارث، روزگار خود را به پایان برد و به پیمان خویش وفا کرد و به دیدار پرورگارش شتافت. خدا مالک را بیامرزد، اگر کوه مى‌بود، قله‌اى دست نیافتنى و دور و بلند مى‌نمود و اگر سنگ مى‌بود، صخره‌اى سخت جلوه می‌کرد؛ آفرین بر مالک! مالک که بود؟! آیا زنان، مانند مالک را مى‌زایند؟ آیا در روزگار ما چون مالک هست!" .

,

حجت الاسلام و المسلمین عربپور با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: موارد عنوان شده توسط امام علی علیه السلام، صفاتی است که مردان خدا و کسانی که در خط مستقیم ولایت حرکت می کنند، است که نمونه بارز این صفات را می توان در شهید چمران و به طور خاص در سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده کرد.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان افزود: می توان گفت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مالک اشتر زمان خود بود و در ولایت مداری تسلیم ولی امر عصر خود غیبت بود.

,

وی تصریح کرد: آنچه که سردار سپهبد شهید سلیمانی بر آن تأکید داشتند و در این زمینه سالم ماندند، فطرت پاک و اکسیر ناب درون بود که ایشان به خوبی توانستند از این عطیه الهی پاسداری کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین عربپور اطاعت از خدا و رسول خدا را از دیگر ویژگی های مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: در وصیت نامه ایشان نیز مشاهده می کنیم که سردار سلیمانی بر عدم عدول از ولایت فقیه را تأکید می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بر معاش معاد تأکید داشت، عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی در راستای انجام فعالیت های جهادی آسایش و آرامش خود را هزینه کرد و برای پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه خود تمام هم و غمشان، اعتلای حق در اقصی نقاط عالم بود.

,

وی شهرت گریزی را از دیگر ویژگی های مکتب سردار سپهبد شهید سلیمانی دانست و اظهار کرد: حاج قاسم مستضعف نواز بود؛ ایشان هر کجا متوجه می شد فقیر و بچه یتیمی است؛ آرام و قرار نداشت.

,

حجت الاسلام و المسلمین عربپور بیان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به تمام معنا در همه عرصه ها فعال بود و انصاف مداری از دیگر ویژگی های ایشان بود که به کسی اجحاف نمی کرد و بر اساس تکلیف عمل می کرد.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان شکست سیاست زدگی را از دیگر ویژگی های سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیان کرد و گفت: ایشان نسبت به همه دارای رأفت و عطوفت خاصی بود.

,

وی با تأکید بر اینکه سردار شهید سلیمانی استکبار ستیز بود و در مواجه با دشمنان اشدا علی الکفار بود و کوتاه نمی آمد، خاطر نشان کرد: از دیگر ویژگی های ایشان می توان به عدالت محور بودن و شجاعت اشاره داشت که در مقابل حق از کسی ترس به دل نداشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه