اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد:

اوج‌گیری دوباره کرونا قابل پیش بینی بود

اوج‌گیری دوباره کرونا قابل پیش بینی بود
سید محمد هاشمی گفت: انتظار اوج گیری دوباره کرونا در این شرایط را نداشتیم ولی قابل پیش بینی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد ظهر امروز در نشست اضطراری ستاد کرونا شهرستان که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار داشت: انتظار اوج گیری دوباره کرونا در این شرایط را نداشتیم ولی قابل پیش بینی بود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: موج جدید کرونا به دلیل راحت شدن مردم از قید و بندهای گذشته در بحث پیشگیری و مبارزه شروع شد و این موارد مثبت و بستری در اغلت شهرستان ها اتفاق افتاده است.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد تصریح کرد: ویروس کرونا واکسن و درمان قطعی در حال حاضر ندارد و تنها راه مقابله و پیشگیری طراحی شیوه جدیدی از زندگی است و باید بپذیریم که یکسری عادات و روش‌های قبل را تغییر دهیم.

,

وی با بیان اینکه اگر مردم در بحث رعایت پروتکل ها و پیشگیری جدیت بیشتری به خرج دهند مطمئناً دچار موج جدیدی نخواهیم شد، اذعان کرد: بستری هایی که در شهرستان رخ داده اغلب از سنین بالا هستند و علائم خیلی متفاوتی ندارد.

,

هاشمی با تاکید بر اینکه جان مردم در اولویت اول قرار دارد و باید دقت لازم را داشته باشیم، عنوان کرد: هرگونه برگزاری تجمعات و مراسمات ممنوع است و هیچ پروتکل و دستورالعملی بابت اجرای آن نداریم.

,

وی با اشاره  به اینکه موارد مثبت در شهرستان رخ داده بابت همین تجمعات و مراسماتی است که در سطح منازل برگزار شده است، تشریح کرد: عادی شدن شرایط کرونا برای مردم بسیار خطرناک است و باید نحوه زندگی خود را برای ایمن کردن بیشتر اصلاح کنیم.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد با اشاره به اینکه افرادی که می توانند سال های طولانی سالم زندگی کنند گرفتار بیماری می شوند، بیان کرد: اگر شرایط عادی فرض شود باعث ایجاد موج جدید و بالطبع آن آسیب های اجتماعی خواهد شد.

,

 

,

آمار کرونا باید به صورت شفاف برای مردم بازگو شود

, آمار کرونا باید به صورت شفاف برای مردم بازگو شود ,

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این مراسم با بیان اینکه شعار ما می توانیم باید در سطح شهرستان دوباره زنده شود، اظهار داشت: بالغ بر ۲ میلیارد تومان در شهرستان خلیل آباد در قالب پویش های مردمی و کمک های مومنانه هزینه شد.

,

وی با بیان اینکه نباید برای یکدیگر نسخه کار بپیچیم باید عملکرد خود را به خوبی انجام دهیم و برای انجام کار راهکار داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بعد از ۴ ماه از کرونا اینکه بگوئیم فلان مکان بسته یا محدود شود باید آموزش ها و ارائه موارد پیشگیری افزایش پیدا کند.

,

فرماندار خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: نظارت بیشتری بر بانکها، اصناف و دیگر مراکز عمومی پر تردد صورت گیرد و باید شبکه بهداشت و درمان را در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه کمیته های لازم برای بحث های پیشگیری در سطح شهرستان تشکیل و تقسیم وظایف صورت گیرد، اذعان کرد: پروتکل ها را بر اساس دستورالعمل های رسیده شده اجرا شود.

,

قاسم پور با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی باید با جدیت بیشتری دنبال شود، عنوان کرد: آمار موارد بستری از کرونا باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد و نکته پنهانی نباید وجود داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه