اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

بیماری‌های ناشی از فاضلاب در کمین مردم حاجی‌آباد بیرجند/ دهیار: متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند

بیماری‌های ناشی از فاضلاب در کمین مردم حاجی‌آباد بیرجند/ دهیار: متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند
اهالی روستای حاجی‌آباد بیرجند از رهاشدن فاضلاب خانگی به داخل کوچه‌ها و بیماری‌هایی که جان مردم را تهدید می‌کند، گلایه دارند و خواستار پیگیری و رفع مشکل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روستای حاجی آباد یکی از چهار روستای حاشیه شهر بیرجند و دارای جمعیت زیادی است. یکی از مشکلات اصلی مردم روستای حاجی آباد رهاشدن فاضلاب برخی از منازل در کوچه‌های سطح روستا و ایجاد مشکلات زیست محیطی برای اهالی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  ,  , خاورستان،, خاورستان،, خاورستان, روستای حاجی آباد یکی از چهار روستای حاشیه شهر بیرجند و دارای جمعیت زیادی است. یکی از مشکلات اصلی مردم روستای حاجی آباد رهاشدن فاضلاب برخی از منازل در کوچه‌های سطح روستا و ایجاد مشکلات زیست محیطی برای اهالی است.,

یکی از اهالی روستای حاجی‌آباد در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: برخی از اهالی روستای حاجی آباد به جای حفر چاه و هدایت فاضلاب خانگی به داخل چاه، فاضلاب را به جوی داخل کوچه هدایت کرده‌اند که این کار مشکلات بسیار زیادی برای اهالی به وجود آورده است.

,

وی افزود: برخی از جوی‌ها داخل کوچه‌ها نیز کم عمق است و زود پر شده و وقتی آب ناشی از شست و شوی اهالی وارد جوی می‌شود آب مسیرش را پیدا نکرده و وارد کوچه و خیابان می‌شود که علاوه بر نامناسب‌کردن چهره روستا باعث بروز مشکلات بهداشتی و بیماری می‌شود.

,

وی تصریح کرد: باتوجه به شیوع ویرس کرونا، عدم‌رعایت بهداشت از سوی برخی افراد، جان مردم را به خطر انداخته است و متأسفانه این مشکل از سوی مسئولان رسیدگی نمی‌شود.

,

این فرد خواستار رفع مشکل فاضلاب روستای حاجی آباد از مراجع مربوطه شد.

,

سید محمد دستگردی دهیار روستای حاجی آباد در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: متاسفانه در روستای حاجی آباد شاهد جاری شدن فاضلاب خانگی برخی از اهالی روستا به داخل کوچه‌ها هستیم.

,

وی افزود: مردم باید داخل منازل خود چاه حفر کنند که فاضلاب ناشی از شست شوی ظرف، لباس و ... داخل چاه برود اما برخی از اهالی این کار را انجام نداده و فاضلاب خانگی شان را به داخل کوچه هدایت می‌کنند.

,

دهیار روستای حاجی آباد با اشاره به این‌که روستای حاجی‌آباد یکی از روستاهای حاشیه شهربیرجند و مهاجرپذیر است، گفت: افرادی که از مناطق دیگر استان در این روستا ساکن شدند قوانین زندگی در روستا را رعایت نکرده و باعث بروز مشکلاتی برای اهالی می‌شوند.

,

دستگردی عنوان کرد: برای کاهش این مشکل هفته‌ای یک‌بار یک نفر از همکاران دهیاری حاجی آباد به همراه یک نفر از کارشناسان مرکز بهداشت از سطح روستا بازدید دارند و به صاحب خانه‌هایی که فاضلاب خود را به داخل کوچه هدایت کردند نسبت به حفر چاه و عدم‌رهاکردن فاضلاب در کوچه اخطار می‌دهند اما متاسفانه تاثیر زیادی ندارد.

,

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد راه جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی به داخل کوچه، پلمپ لوله‌های آبی که به سمت کوچه‌ها روان شده، است.

,

دهیار حاجی آباد تصریح کرد: البته چندین نوبت این کار را انجام دادیم و لوله‌های آبی که به سمت کوچه‌ها است را پلمپ کردیم اما متاسفانه مردم پلمپ را باز کرده و فاضلاب را به داخل کوچه هدایت می‌کنند.

,

دستگردی گفت: بیشتر این مشکل مربوط به خانه‌هایی است که در سال‌های گذشته در روستا ساخته شده چراکه به خانه‌هایی که جدید در حال ساخت است تا داخل خانه چاه حفر نکنند و فاضلاب به داخل چاه هدایت نشود پایان کار و خدمات آب، برق و گاز داده نمی‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: این اهرم فشار تاثیر گذار است و افرادی که خانه در حال ساخت دارند الزام به حفر چاه و انتقال فاضلاب خانگی به داخل چاه هستند.

,

رها شدن بیش از 50 درصد فاضلاب خانگی روستای حاجی آباد به داخل کوچه‌ها/ متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند

, رها شدن بیش از 50 درصد فاضلاب خانگی روستای حاجی آباد به داخل کوچه‌ها/ متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند, رها شدن بیش از 50 درصد فاضلاب خانگی روستای حاجی آباد به داخل کوچه‌ها/ متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند,

دهیار روستای حاجی آباد بیان کرد: بیش از 50 درصد فاضلاب خانگی در روستای حاجی آباد به داخل کوچه‌ها هدایت شده که این اصلا در شأن روستا نیست.

,

دستگردی با بیان این‌که هر هفته همکاران ما به همراه کارشناس مرکز بهداشت از سطح روستا بازدید دارند و به افراد متخلف اخطار می‌دهند، افزود: چنانچه فردی طی یک هفته نسبت به حفر چاه اقدام نکند به دادگاه معرفی خواهد شد.

,

وی بیان کرد: با توجه به رهاشدن فاضلاب در کوچه و ایجاد مشکلات بهداشتی و زیست محیطی 8 نیروی دهیاری برای تمیزکردن جوی‌ها و کوچه‌ها و کاهش مشکلات بهداشتی در سطح روستا همکاری دارند.

,

دهیار روستای حاجی‌آباد عنوان کرد: این‌که ما از مسئولان استانی درخواست اجرای شبکه فاضلاب در روستا داشته باشیم که در حال حاضر امری بعید و انجام نشدنی است چراکه در برخی از نقاط شهر بیرجند شبکه فاضلاب اجرا نشده چه برسد به روستا.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه