اخبار داغ

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس:

مبارزه‌ با فساد اقتصادی، فریاد رانت‌خواران را بلند کرد/ مردم شدت مجازات مفسدان اداری و مالی را ببینند

مبارزه‌ با فساد اقتصادی، فریاد رانت‌خواران را بلند کرد/ مردم شدت مجازات مفسدان اداری و مالی را ببینند
امامی گفت: رانت‌خواران مخالفان شدید مبارزه با فساد اداری هستند و مبارزه‌ با فساد اقتصادی، فریاد آن‌ها را بلند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امامی، نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس پیرامون بحث فساد و مفسدین در دستگاه دولتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فساد در سه قوه رخنه کرده است و این اتفاق مستلزم آن است که به طور بسیار جدی با این عامل درونی به مبارزه پرداخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به معانی و زمینه‌های مختلف فساد در ادارات افزود: به طور کلی هر کم‌کاری در دستگاه دولتی فساد محسوب می‌شود؛ هرچند که فساد انواع مختلفی همچون فساد اخلاقی، مالی و اداری دارد ولی اکنون فساد اداری و مالی برخی افراد است که وجهه مسئولان پاک‌دست را خدشه‌دار می‌کند و همین سبب می‌شود تا مردم نسبت به مسئولین جبهه گیری کنند.

,

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز ریشه کن شدن مفسدین اقتصادی در حکومت را ضروری دانست و گفت: در کشور اسلامی همچون ایران وجود یک نفر مفسد مالی در دستگاه دولتی نیز زیادی است زیرا ذره‌ای از بیت‌المال در جیب کسی برود حق‌الناس بوده و حق تمام مردم کشور ضایع شده است.

,

وی افزود: مسئولی که به جای خدمت به مردم دیدگاه رسیدن به سرمایه کلان را در سر داشته باشد از ابتدای خدمتش به عنوان ویروسی تخریب‌گر با استفاده از رانت و اختلاس سعی دارد مال اندوزی کند و روز به روز به دستگاه دولتی ضربه شدید‌تری وارد کند.

,

امامی با تأکید بر اینکه رانت‌خواران مخالفین شدید مبارزه با فساد اداری هستند و مبارزه‌ با فساد اقتصادی، فریاد آن ها را بلند کرد، تصریح کرد: زمانی که حرف مبارزه با فساد در دستگاه دولتی پیش می‌آید فریاد مخالفین به گوش می‌رسد؛ بدون شک این افراد از رانت و اختلاس مالی ذی‌نفع هستند و مبارزه با فساد در ادارات را عامل نابودی خود می‌دانند و احساس خطر می‌کنند.

,

وی در رابطه با مجازات علنی مفسدین افزود: هر چند که نحوه مجازات مفسدین توسط دستگاه قضایی تصمیم گیری می‌شود ولی به نظر بنده نحوه مجازات باید به‌گونه‌ای باشد که همه مسئولین و مردم شدت مجازات مفسدین اداری و مالی را ببینند و همچنین مردمی که حقوقشان زیر پای رفته با دیدن مجازات این افراد دردشان تسکین یابد.

,

دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی ضمن اشاره به پایان نامعلوم پرونده برخی مفسدین اقتصادی در ادوار گذشته خاطر نشان کرد: پایان پرونده‌های مفسدین اقتصادی نباید باز بماند و باید انتهایی معلوم، همراه با مجازاتی علنی داشته باشد تا در ذهن مردم سوالی باقی نماند.

,

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت حداکثری بایستی با فساد در زمینه‌های مختلف مبارزه کرد و حالا زمان لبیک به این فرمان است و باید ضعف‌های سازمان بازرسی و نظارت ادارات و دستگاه‌های دولتی را برطرف کرده و با جدیت تمام به معرفی مفسدین رانت‌خوار اداری بپردازند.

,

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز مفسدین در دستگاه‌های دولتی را نفوذی خواند و گفت: افراد نفوذی‌ در دستگاه‌ دولتی باید شناسایی شوند و افرادی همچون اکبر طبری که نزدیک به بیست سال است که در دل دستگاه قضا به فساد مشغول است ازبین بروند زیرا این افراد با دست آویز شدن به ثروت‌های کلان دیگر مسئولین را نیز اغفال می‌کنند.

,

وی در ادامه افزود: اگر مسئولین اجرایی مبارزه با فساد، افرادی پاک‌دست و با عزتی باشند به هیچ عنوان فشار‌های وارده بر مقابله با فساد مالی و اداری تأثیرگذار نخواهد بود.

,

امامی ضمن اشاره به آثار مخرب فساد دستگاه دولتی در جامعه خاطر نشان کرد: فساد در زمینه‌های مختلف همچون اداری، مالی و اخلاقی با هر میزانی تأثیر سوء خودش را بر مردم می‌گذارد.

,

وی افزود: فساد اقتصادی روز به روز زندگی را بر مردم سخت‌تر کرده و باعث ایجاد اختلاف شدید طبقاتی در سطح جامعه می‌شود که این اتفاق جبران پذیر نیست.

,

این نماینده مجلس در رابطه با عدم جرم انگاری برخی قانون شکنی‌های در ادارات تشریح کرد: زمانی که مردم و مسئولین بدانند که حتی دریافت و پرداخت رشوه و گذراندن وقت در تایم اداری فساد خوانده می‌شود و این اعمال توسط دولت جرم انگاری شود دست مفسدین اداری و اقتصادی از همان ابتدا بسته می‌شود.

,

وی افزود: اکنون رشوه خواری مهمترین بحثی است که باید در همه دستگاه‌های اداری  و حتی بیمارستان‌ها پیگیری شود و با افراد خاطی برخوردی جدی صورت پذیرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

,

امامی با توجه به ارقام بالای اختلاس مفسدین شناسایی شده خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای مبالغ اختلاس مفسدین اقتصادی شاهد آن هستیم که این مبالغ فراتر از حد نیاز یک فرد در جامعه است و این دیدگاه خبر از قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی می‌دهد.

,

وی افزود: مردم بدانند که  در همه کشورها انواع مختلف فساد وجود دارد ولی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط سخنرانی هشت ماده‌ای بحث فساد را مهم تلقی کردند و فرمان دادند تا عرصه را بر مفسدین و عاملان نفوذی تنگ‌تر کنند تا دیگر شاهد شناسایی تعداد بالای افرادی به عنوان مفسدین اقتصادی نباشیم.

,

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز تقدیر از مسئولانی که فراتر از وظایفشان به مردم خدمت رسانی می‌کنند را واجب دانست و گفت: برخلاف مسئولان نالایق، مسئولانی نیز هستند که فراتر از حوزه کاری و شرح وظایف‌شان دست از خدمت رسانی به مردم برنداشته‌اند و تا آخرین لحظه در سمت خود جهت تحقق هدف انقلاب اسلامی گام ‌برمی‌دارند.

,

وی افزود: برای جلوگیری از تضعیف وضعیت اقتصادی مردم و سعادت‌مندی انقلاب بایستی تمام افراد که می‌خواهند در دستگاه دولتی فعالیت کنند از فیلترهای گوناگونی عبورشان دهند تا دیگر شاهد اختلاس‌های چندین هزار میلیاردی در دستگاه‌های دولتی نباشیم.

,

دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی با توجه به دست‌گیری تعداد بالای مفسدان اقتصادی خاطر نشان کرد: بایستی اختلاس‌هایی که از حق مردم صورت گرفته را به طور کامل شفاف سازی کنند و به خود مردم بازگردانند.

,

وی افزود: در حال حاضر چون وضعیت معیشت بیشتر مردم سخت است، فساد اقتصادی و مالی خیلی به چشم می‌آید و این در صورتی است که فساد‌های اداری ضربه‌ای مهلک‌تر از فساد مالی به جامعه وارد می‌کند.

,

امامی تمام مفسدین اقتصادی را برده پول معرفی کرد و گفت: مسئولان دولتی باید عزت نفس داشته باشند تا در مقابل مبالغ میلیاردی پشت مردم را خالی نکرده و خدمت خالصانه را در پیش بگیرند.

,

وی در پایان افزود: مردم به این باور برسند که هیچ کسی نمی‌تواند مقابل مبارزه با فساد در کشور ایستادگی کند و اگر این آرمان مقام معظم رهبری تحقق یابد وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مردم بهبود می‌یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه