اخبار داغ

شهید چمران نمادی از انسان انقلابی و جهادگر است

شهید چمران نمادی از انسان انقلابی و جهادگر است
رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی گفت: شهید چمران یک نماد، اسطوره و نشانه از انسان انقلابی و جهادگر است که هر زمان اسم این شهید بزرگوار می‌آید ذهن‌ها به سمت این شاخص‌ها هدایت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محسن ذوالفقاری رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی امروز به مناسبت گرامیداشت روز بسیج اساتید در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید گفت: هدف اصلی از گرامیداشت شهید چمران این است که ما بتوانیم شهید چمران را به‌عنوان یک الگو و نمادی از تعهد و جهادی بودن به اساتید معرفی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

ذوالفقاری هدایت و سوق دادن اساتید به سمت روحیه‌های بارز و شاخص شهید چمران را ازجمله اهداف دیگر گرامیداشت هفته بسیج اساتید عنوان کرد و افزود: شهید چمران یک نماد، اسطوره و نشانه از انسان انقلابی و جهادگر است که هر زمان اسم این شهید بزرگوار می‌آید ذهن‌ها به سمت این شاخص‌ها هدایت می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه شهید چمران امروز قابلیت استفاده برای همه ملت‌ها و همه دنیا را دارد و همه می‌توانند از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار استفاده کنند ادامه داد: رسالت‌های سنگینی در تبیین شخصیت شهید چمران وجود دارد که بسیج اساتید در راستای تحقق این مهم حرکت می‌کند و خوشبختانه اقدامات خوبی هم انجام‌شده است.

,

رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی بیان کرد: جایگاه علمی شهید چمران با توجه به اینکه در بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان تحصیل می‌کردند به‌عنوان یک نخبه همواره مدنظر جامعه نخبگان است و این نکته را مقام معظم رهبری چندین بار گوشزد کردند.

,

ذوالفقاری افزود: جایگاه جهادی، مبارزه با استکبار و انقلابی شهید چمران از دیگر ویژگی‌های برتر این شهید است. علیرغم اینکه دربرترین دانشگاه دنیا تحصیل می‌کند وقتی احساس نیاز می‌کند باید در لبنان حضور پیدا کند لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و جهادی وار حرکت می کند.

,

وی یادآور شد: غیرت شهید چمران نسبت به وطن و کشور خود همواره زبانزد فرماندهان نظامی بوده که می بینیم بزرگترین اقدامات را در منطقه کردستان انجام می دهد و این روحیه جهادی را در سایر مناطق دیگر فراگیر می کند.

,

رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی اضافه کرد: علم در کنار تقوا و جهاد باید همواره مدنظر ما باشد و پیامد این آن است که اساتید ما علاوه بر پرداختن به بحث های علمی باید در صحنه بودن و جهادی وار حرکت کردن را مد نظر داشته باشند.

,

ذوالفقاری بیان کرد: روحیه سیاسی ایشان با توجه به جایگاه ها و مسئولیت هایی که قرار می گیرند ایشان را به عنوان وزنه ای در نظام اسلامی مطرح می کنند و اساتید باید به عنوان یک سیاستمدار متعهد این روحیه شهید چمران را مد نظر داشته باشند.

,

وی اظهار کرد: وجود تفکرات عرفانی و مذهبی و از همه مهمتر معنویت ایشان که در بیان جملات ادبی ایشان نمود داشته است نشان می دهد اساتید نباید از بحث معنویت غافل شوند.

,

رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی گفت: در سالجاری با توجه به محدودیت هایی که به واسطه کرونا در دانشگاه ها ایجاد شده محور برنامه ها به شکل مجازی و محتوایی بوده اما دو برنامه شاخص با رعایت پروتکل های بهداشتی مدنظر داریم که برنامه اول در ساوه با حضور اساتید برتر برگزار شد و برنامه دوم روز دوشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار خواهد شد.

,

وی هدف از برگزاری برنامه ها را الگوپذیری اساتید از شخصیت شهید چمران عنوان کرد و افزود: در نهایت باید دانشگاه را به سمت دانشگاه تراز انقلاب هدایت کنند. اگر بخواهیم دانشگاه به سمت اسلامی شدن هدایت شود راهی جز پیوستن به روحیات شهید چمران نداریم و همه باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

,

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در بخش پژوهش اندیشیده هایی تخصصی در سازمان بسیج اساتید راه اندازی شده که اساتید طبق تخصص و گرایش های موجود به فعالیت های علمی و تحقیقاتی می پردازند و بخش های دیگری در این سازمان فعال است که تاکنون دستاوردها و اقدامات خوبی هم انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه