اخبار داغ

فرمانده سپاه روح‌الله:

در جنگ نرم فرهنگ کشور و ارزش‌ها مورد هجمه دشمنان قرارگرفته

در جنگ نرم فرهنگ کشور و ارزش‌ها مورد هجمه دشمنان قرارگرفته
فرمانده سپاه روح‌الله معنویت را عنصر مهم و تأثیرگذار در پیروزی‌ها و موفقیت‌های چهل‌ساله انقلاب عنوان کرد و گفت: امروز دنیا در مقابل قدرت معنویت انقلاب اسلامی به درماندگی افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله امروز در جلسه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در اراک گفت: ساختار شکل‌گرفته توسط کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی که در استان با حضور کلیه نهاد ها و دستگاه ها شکل گرفته یک ساختار جامع و کامل است که امروز نیازمند این هستیم که در ایام مختلف همچون گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از آن استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

کریمی اظهار کرد: به جهت اهمیت کار و اشراف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیشنهاد می شود خود اداره کل حفظ آثار دبیری این ستاد را برعهده بگیرد و سپاه هم در کنار این مجموعه خدمت گذاری خواهد کرد.

,

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس امروز اهمیت زیادی دارد و نیاز است با برنامه ریزی های منسجم در این خصوص وارد شویم افزود: زمانی که با مقوله مهم دفاع روبه رو می شویم واژه هایی همچون سختی در ذهن متبادر می شود که بسیاری از واژه ها را درگیر خود می کند.

,

فرمانده سپاه روح الله با تاکید بر اینکه کشور از ابتدای انقلاب اسلامی با تهدیدات زیادی مواجه بودیم که یکی از آنها مسئله جنگ بود که در قالب های مختلف در طول انقلاب اسلامی خود را نشان داده است ادامه داد: جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم عنوان حملاتی است که دشمن در طول این چهل سال علیه انقلاب اسلامی به کار رفته اما امروز با شرایط قدرتی که انقلاب اسلامی در منطقه و دنیا پیدا کرده جنگ سخت و نیمه سخت کاربرد آنچنانی ندارد و تمرکز دشمن بیشتر در قالب جنگ نرم است که دشمن قلب ها و دل ها را هدف گرفته و اعتقادات و ارزش ها مورد هجمه قرار گرفته است.

,

کریمی اظهار کرد: ملت ایران در طول جنگ های سخت و نیمه سخت در طول انقلاب اسلامی همواره نشان داده برای دفاع از کشور آماده است و وفاداری خود را ثابت کرده است اما در مسئله جنگ نرم با توجه به پیچیدگی های آن نیازمند برنامه ریزی های جدی داریم.

,

وی یادآور شد: متاسفانه در جنگ نرم بسیاری از مواقع دچار مشکل شدیم، یکی از بزرگترین مسائلی که در جنگ نرم کاربرد دارد عبرت گرفتن از گذشته است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه در جنگ نرم فرهنگ کشور مورد هدف قرار گرفته و ارزش ها مورد هجمه دشمن هستند و توسط دشمن زیر سوال برده می شوند بیان کرد: باید در این خصوص توجه کنیم دشمن چه چیزی را هدف قرار گرفته است.

,

کریمی با تاکید بر اینکه ارزش ها و آرمان های ملت ایران برگرفته از اعتقاداتی است که مبنای آن اسلام ناب محمدی است ادامه داد: هرکجا برای حفظ ارزش ها با اعتقادات پای کار آمدیم قطعا پیروزی های بزرگی کسب کردیم و متاسفانه هرکجا اعتقادات را کنار گذاشته ایم آسیب های زیادی خوردیم.

,

وی اضافه کرد: با بررسی ابعاد مختلف جنگ هشت ساله به این نکته پی می بریم که با وجود حمله ۳۶ کشور به جمهوری اسلامی جنگی به وسعت و گستردگی یک جنگ جهانی شکل گرفت که با پای کار آمدن ملت ایران که با اعتقادات بود تهدید جنگ به فرصت تبدیل شد.

,

فرمانده سپاه روح الله یادآور شد: جنگ اسلام و کفر تعبیری هوشمندانه بود که توسط حضرت امام(ره) برای جنگ هشت ساله به کار برده شد و امروز می بینیم این تعبیر و جنگ میان اسلام و کفر امروز هم در حال انجام است که در قالب های دیگر در حال وقوع می باشد.

,

کریمی با اشاره به اینکه امروز به شدت نیازمند گفتمان امام و مقام معظم رهبری هستیم و باید جوانان بیش از گذشته با این تفکر ناب آشنا شوند افزود: معنویت که توسط حضرت امام(ره) به عنوان یکی از مولفه های اصلی قدرت در انقلاب اسلامی ایجاد شد امروز دنیای غرب و شرق را به چالش و استیصال کشانده است.

,

وی معنویت را عنصر مهم و تاثیر گذار در پیروزی ها و موفقیت های چهل ساله انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: امروز دنیا در مقابل قدرت معنویت انقلاب اسلامی به درماندگی افتاده است. کربلای ۵ به عنوان شب قدر انقلاب اسلامی درس های بسیار بزرگی دارد که بازخوانی آن در طول برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یک کار بسیار به موقع و لازم محسوب می شود که می تواند بسیار راهگشا و منشا خیرات فراوانی باشد.

,

فرمانده سپاه روح الله افزود: دفاع مقدس پر از حماسه سازی ها است که یکی از آنها کربلای  ۵ می باشد و امروز نیازمند این هستیم که چگونگی خلق این حماسه سازی ها را برای نسل جوان به خوبی تبیین کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: برگزاری باشکوه برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس امروز اهمیت زیادی دارد و یک ضرورت مهم محسوب می شود که اگر به خوبی برگزار شود قطعا علاوه بر اینکه برای رزمندگان بازخوانی می شود و بسیار خاطره انگیز است می تواند برای نسل جوان بسیار موثر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه