اخبار داغ

سلامت باشید/ 2

افرادِ دارای پوست حساس در استعمال خارجی سیر احتیاط کنند

افرادِ دارای پوست حساس در استعمال خارجی سیر احتیاط کنند
افرادی که پوست حساسی دارند، پیش از استعمال خارجی به عنوان دارو، باید قدری سیر را روی پوست دستشان آزمایش کنند و میزان حساسیت پوست را بسنجند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، قرن‌هاست که سیر به عنوان یک درمان خانگی برای سرماخوردگی و آنفلونزا به کار می‌رود. افراد برای استفاده درمانی از سیر، می‌توانند هم سیر را به صورت خام مصرف کنند و هم آن را به صورت پخته در غذای خود بگنجانند. جز در موارد خاصی که افراد نسبت به سیر حساسیت دارند، استفاده از سیر معمولا بی‌خطر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

برخی پژوهش‌ها که در ایران انجام شده است، نشان می‌دهد که سیر به علت داشتن ترکیبات مختلف آنتی‌اکسیدان و همچنین ترکیبات سولفوردار نظیر آلیسین، فیتوآلکسین، دی آلیل دی سولفید و تری‌سولفید در بهبود بیماری‌های مفصلی نقش مهمی دارد. از طرفی خاصیت ضدعفونی‌کننده سیر، خطر درگیر شدن بدن با عفونت‌ها کاهش می‌دهد. سیر می‌تواند برای درمان گوش‌درد و عفونت گوش هم استفاده شود.

,

برای این منظور باید یک حبه سیر را به مدت یک‌شب در گوشتان قرار دهید. این مکث یک‌شبه برای اطمینان حاصل کردن از رفع هرگونه عفونت در گوش است. این کار، تورم‌های داخلی گوش را کاهش می‌دهد. سیر همچنین یک ماده ضدالتهاب است و می‌تواند التهابات داخلی گوش را از بین ببرد. درنظر داشته باشید که طبیعت سیر، گرم و خشک است.

,

در میان انبوه فوایدی که برای «سیر» مطرح می‌شود باید درباره عوارض جانبی آن هم احتیاط کرد. یکی از عوارض جانبی احتمالی مصرف خارجی سیر، ایجاد سوزش در پوست و قرمز شدن ناحیه‌ای است که سیر با آن تماس پیدا می‌کند. بنابراین افرادی که پوست حساسی دارند، پیش از استعمال خارجی به عنوان دارو، باید قدری سیر را روی پوست دستشان آزمایش کنند و میزان حساسیت پوست را بسنجند.

,

در پایان ذکر این نکته هم لازم است که مصرف خوراکی سیر، از تصلب شرایین و گرفتگی عروق خونی جلوگیری می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه