اخبار داغ

رییس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد؛

پرونده‌های معوق مختومه شدند/ آزادسازی ۵۲۴ هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی

پرونده‌های معوق مختومه شدند/ آزادسازی ۵۲۴ هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی
حجت‌الاسلام اسدالله جعفری گفت: تمامی پرونده های معوق قضایی استان تا یکم دی ماه سال 97 رسیدگی و مختومه شدند و تا پایان شهریور ماه امسال باقی پرونده‌های معوق رسیدگی و مختومه خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حجت الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 98، مجموع پرونده های وارده به مراجع قضایی استان ( اعم از دادسراها، محاکم عمومی، شوراهای حل اختلاف، شعب کیفری 1 و 2 و تجدید نظر) 199 هزار و 442 فقره پرونده بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،,

حجت الاسلام جعفری افزود: تعداد پرونده های وارده به مراجع قضایی استان در سال 98 در مقایسه با سال 97، 6.7 درصد افزایش داشته است.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در سال 98، 57 هزار و 74 فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شد که 27 درصد از آنها به صلح و سازش رسید.

,

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در سال 99، تعداد پرونده های منجر به صلح و سازش به 33 درصد برسد.

,

این مقام مسئول همچنین به بخش اجرای احکام دستگاه قضای استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال 98 تعداد 42 هزار و 699 فقره پرونده وارد که 45 هزار و 425 فقره از این پرونده ها مختومه شدند.

,

وی در ادامه درباره پرونده های وارده به مراجع قضایی استان طی فروردین و اردیبهشت ماه سال 99 نیز اظهار کرد: طی دو ماهه گذشته 33 هزار و 698 فقره پرونده به این مراجع قضایی استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 8.7 درصد کاهش پرونده وارده به مراجع قضایی استان اتفاق افتاده است.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره رسیدگی به پرونده های معوق در مراجع قضایی استان اعلام کرد: تمامی پرونده های معوق قضایی استان تا یکم دی ماه سال 97 رسیدگی و مختومه شدند همچنین 70 درصد از پرونده های معوق مراجع قضایی استان تا پایان شهریور ماه سال 98 نیز رسیدگی شدند که تا پایان شهریور ماه امسال باقی پرونده های معوق رسیدگی و مختومه خواهند شد.

,

حجت الاسلام جعفری همچنین به برنامه در دستور کار دستگاه قضای استان در زمینه الکترونیکی کردن تمامی پرونده های بایگانی راکد دستگاه قضای استان نیز اشاره و اعلام کرد: تا پایان سال 98، صد در صد از پرونده های بایگانی راکد این نهاد اسکن و الکترونیکی شده اند.

,

وی همچنین افزود: 73 هزار پرونده بایگانی راکد دستگاه قضای استان نیز تا شهریور ماه امسال الکترونیکی خواهند شد.

,

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در دستگاه قضای استان اظهار کرد: با برگزاری 10 جلسه و 67 مصوبه در این شورا، آزادسازی 524 هکتار از اراضی ملی مورد تجاوز اشخاص در استان به ارزش 32 میلیارد و 689 میلیون تومان محقق شد.

,

رییس کل دادگستری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: طی دو ماهه نخست امسال نیز هفت هکتار از اراضی متصرفی متجاوزان، آزاد سازی شد و به پوشش مدیریت اداره کل منابع طبیعی استان بازگشت.

,

وی در خاتمه از جلوگیری از تعطیلی 10 واحد تولیدی و احیای شش واحد تولیدی تعطیل شده در استان خبر داد و گفت: این امر با پیگیری ها و هماهنگی های دستگاه قضای استان میسر شد.

,

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: با این اقدام 234 نفر کارگر به مشاغل خود بازگشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه