اخبار داغ

در نشست خبری مطالبه گری دانشجویان بسیجی مطرح شد؛

زندگی زنان سرپرست خانوار با حقوق 700 هزار تومان/ ترفندهای عجیب برای فرار مالیاتی

زندگی زنان سرپرست خانوار با حقوق 700 هزار تومان/ ترفندهای عجیب برای فرار مالیاتی
نشست خبری مطالبه گری دانشجویان بسیجی با موضوع پیگیری حقوق کارگران کنترل بلیط شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز امروز در صحن شورا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، امیرحسین فیضی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند ظهر امروز در نشست خبری مطالبه گری دانشجویان بسیجی با موضوع پیگیری حقوق «کارگران کنترل بلیط شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز» اظهار داشت: دلیل اینکه به این موضوع پرداخت کردیم این بود که قشر مرفه و یا کارآفرین در همه ساختارها دارای نماینده هستند که از حقوقشان دفاع شده و در تصمیم گیری‌ها حضور دارند اما کارگران نه تنها نماینده‌ای برای تصمیم‌گیری ندارند، بلکه حقوقشان نیز زیر پا گذاشته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,
 
,
وی با اشاره به پیگیری مشکلات کارگران شرکت اتوبوسرانی عنوان کرد: بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه سهند از سال گذشته پیگیر حقوق ۵۰۰ هزارتومانی کارگران اتوبوس‌ها بودند که همین حقوق‌های ناچیز تعجب همگان را برانگیخته بود.
,
 
,
در ادامه فاطمه سیه‌چهره، مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سهند با اشاره به پیگیری حقوق کارگران اتوبوسرانی، توضیح داد: تعداد زیادی از کارگران در خطوط بیآر‌تی زنان سرپرست خانوار هستند که ما پیگیر مشکلاتشان بودیم اما بعد از چندین جلسه صحبت درباره مشکلات، این کارگران را تهدید کرده بودند که اطلاعاتی به ما ندهند.
,
 
,
وی با بیان اینکه مدیرعامل سابق اتوبوسرانی کمبود بودجه را دلیل وخامت اوضاع در پرداخت حقوق کارگران می‌دانست، گفت: در صحبتی که با کارگران داشتیم متوجه شدیم ذی‌نفعانی در شهرداری و اتوبوسرانی وجود دارند که حقوق کارگران را به راحتی پایمال می‌کنند، به همین خاطر برای دیدن قرارداد کارگران به صورت ناشناس و در قالب استخدام به پیمانکار مراجعه کردیم.
,
 
,
مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سهند در تشریح دلیل توقف تحقیق در رابطه با حقوق کارگران بی‌آر‌تی در تبریز، عنوان کرد: به دلیل درخواست چک پنج میلیونی توسط پیمانکار تحقیقمان متوقف شد و نتوانستیم نحوه قرارداد کارگران را ببینیم. بعد از آن مجبور به معرفی خودمان شدیم که پیمانکار شرکت اتوبوسرانی به هیچ وجه حاضر به توضیح و نشان دادن متن قرارداد نشد.
,
 
,
وی با اشاره به حقوق و عیدی ناچیز کارگران شرکت اتوبوسرانی گفت: عیدی این کارگران بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بوده است و چندین بار به شهردار تبریز نامه نوشتیم اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکردیم.
,
 
,
سیه چهره در خصوص پیگیری حقوق کارگران از رئیس شورا توضیح داد: در دو گفت‌وگوی زنده‌ای که با رئیس شورا داشته‌ایم به شرح این مسائل پرداختیم و در لایو اول متوجه شدیم رئیس شورا که باید ناظر بر کارهای شهرداری باشد، حتی از مشکلات خبر ندارد.
,
 
,
وی ادامه داد: در لایو دوم آقای دبیری با پاک کردن صورت مساله و به بهانه اینکه زمان شیوع کروناست، قول واریز ۵۰۰ هزار تومان برای کارگران را دادند و جالب است که این وعده پیش از عید داده شده بود و امروز این ۵۰۰ هزار تومان واریز شد!
,
 
,
این دانشجوی دانشگاه سهند با اشاره به پیگیری حقوق این کارگران از رئیس اداره کار ابراز داشت: در گفت‌وگو با رئیس سابق اداره کار، آقای حسینی باور نمی‌کردند که چنین حقوقی به کارگران پرداخت می‌شود. این کارگران حق اعتراضی ندارند و یکی از کارگران که دو سال قبل به اداره کار شکایت کرده بود بلافاصله اخراج شد.
,
 
,
وی در خصوص جلسه با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، گفت: بعد از پیگیری‌های مداوم و عدم پاسخگویی مدیران جلسه‌ای با امام جمعه تبریز داشتیم و بالاخره جلسه‌ای با شهردار تبریز برگزار شد اما شهردار تبریز مصر بود که رسیدگی به حقوق کارگران اتوبوسرانی وظیفه ما نیست اما به خاطر انسانیت این مساله را پیگیری می‌کنیم!
,
 
,
سیه چهره با بیان اینکه در میان تمام اظهارنظرهای عجیب یک اظهار نظر بیشتر از همه مارا متعجب کرد، توضیح داد: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی در اظهار نظر عجیب به ما گفت کارگری که به هفتصد هزار تومان حقوق رضایت دارد به زور به او ۲ میلیون حقوق بدهیم؟ در حالیکه بیشتر این کارگران معلولیتی دارند و نگران از این هستند که اگر با هفتصد هزار تومان کار نکنند کاری پیدا نمی‌کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: اتوبوسرانی به صورت حجمی قراردادها را به شرکت فعلی واگذار کرده است تا حداقل‌ها به کارگران پرداخت شود و جالب اینجاست که این شرکت سالهاست در مناقصه برنده می‌شود و کسی جز اینها برنده مناقصات نیست.
,
 
,
مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سهند با اشاره به وعده شهردار تبریز در خصوص برگزاری مناقصه جدید عنوان کرد: شهردار تبریز اعلام کرده که در مناقصات بعدی بندهایی برای الزام پرداخت قانون کار قرار داده می‌شود و مدعی بودند که در گذشته این بند فراموش شده بود!
,
 
,
انجام تراکنش با حساب کارگران برای فرار از مالیات
, انجام تراکنش با حساب کارگران برای فرار از مالیات,
 
,
وی در خصوص ترفندهای جالب شرکت پیمانکار برای فرار از مالیات ابراز داشت: جالب اینجاست که برای کارگرانی که در باجه‌های شارژ بلیط هستند روزانه برای تراکنش‌ها مبلغی به حساب شخصی آنها واریز می‌شود و با واریز این مبالغ تراکنش مالی حساب شخصی یک کارگر ماهانه بیش از ۳۰ میلیون می‌شود! با این روش هم پیمانکار فرار مالیاتی می‌کند و هم به دلیل تراکنش بالای حساب کارگر یارانه و بسته معیشتی آنان حذف می‌شود.
,
 
,
در ادامه فیضی با انتقاد از اینکه تا قبل از مراجعه به حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، شهردار تبریز حتی اجازه یک جلسه را به ما ندادند، توضیح داد: چرا شرکت واحد اتوبوسرانی که وظیفه ذاتی رسیدگی به تراکنش‌ها و کارگران را دارد، برون سپاری کرده است؟ این نوع عملکرد خودش بدعتی است که شرکت اتوبوسرانی انجام داده است.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که اولویت بندی پیگیری مشکلات توسط بسیج دانشجویی برچه اساسی است، گفت: تشخیص اولویت پیگیری ‌های دانشجویی بر اساس این است که کدام موضوع بیشترین زخم را به مردم می‌زند. در حال حاضر پیگیر واگذاری معادن استان به کشورهای خارجی هستیم.
,
 
,
در پایان این جلسه شهرام دبیری در توضیح گزارش دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه سهند اظهار داشت: با پیگیری این دانشجویان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب کارگران شرکت واحد واریز شد و امروز در دستور جلسه حقوق پاکبانان نیز آورده شده بود که زمان به این دستور نرسید.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه این پاکبانان مشمول سختی کار خواهند شد، ابراز کرد: اینکه تبریز به عنوان شهر اولین‌ها در بسیاری از موارد شناخته می‌شود به خاطر زحمات این کارگران است، هیچ کارگری به خاطر اعتراض به حق و حقوقش در این سالها از کار بیکار نشده است!
,
 
,
دبیری در خصوص قراردادهای حجمی شرکت‌های پیمانکاری خاطرنشان کرد: پیگیر قراردادهای حجمی هستیم اما بسیاری از مسایل را مطرح نمی‌کنم تا شائبه انتخاباتی نداشته باشد.
,
 
,
محمدحسن اسوتچی هم در پایان این جلسه اظهار داشت: شهرداری به عنوان کارفرمای اصلی هم باید تخلفات پیمانکار را به اداره کار گزارش دهد تا اداره کار دیگر به این پیمانکار صلاحیت ندهد، پس هم وظیفه گزارش و هم نظارت برعهده شورا و شهرداری است.
,
 
,
وی ادامه داد: متاسفانه حتی جمعه ها هم این کارگران را به کار می گیرند و تهدید کردند که اگر بر سر کار حاضر نشوند، کسری کار خواهند داشت که از سال 89 این رویه ادامه دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه