اخبار داغ

یادداشت؛

رویای برنده شدن با سس مایونز!

رویای برنده شدن با سس مایونز!
شاید در کنار ادعای ترویج شعار های مشوق تولید ، بهتر باشد رسانه ها ، نگاهی به محتوای خود کرده و فرصت دیده شدن را برای کالاهای ایرانی به شکلی فراهم کنند که کیفیت بیشتر ، شانس بیشتری برای دیده شدن پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بارها و بارها طعم تلخ طمع و آرزوی پول بی زحمت داشتن را چشیده ایم اما هنوز سالهاست که با این رویا خواب می رویم که شاید این بار از طریق قرعه کشی برچسب درب یک محصول غذایی مثل سس مایونز یا چای و ... زندگی ما متحول شود !

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

راستی مگر یک شیشه سس مایونز یا یک بسته چای خشک چقدر سودآوری داشته که شرکت تولید کنند این حجم از درآمدش را برای هدیه دادن به مشتریان وعده می دهد ؟ 

,

به نظر می رسد جایی از کار می لنگد ، یا آنقدر گران حساب کرده اند که امکان دادن این چنین وعده هایی برایشان میسر شده و یا اصلا قرار نیست به چنین وعده هایی عمل کنند که در هر دو صورت خسارت به مصرف کننده و مردم است . 

,

تولیدکنندگان با شناسایی نیاز مصرف کنندگان و کشش بازار باید تلاش کنند محصولی با کیفیت را عرضه کنند و به سود برسند . چیزی که راه را برای ورود و پایداری یک محصول در بازار باز می کند کیفیت است نه وعده های توخالی و ایجاد نیاز کاذب با وعده ی جایزه !

,

این غول های چراغ جادو که تبلیغات بازرگانی از طریق رسانه‌های مختلف تلاش می کنند تا مردم را به آن ها امیدوار کنند بیش از آنکه برآمده از فرهنگ تولید و تلاش باشد ، ریشه در تن پروری و امید بستن به "اما" و "اگر" دارد . 

,

آنچه پیش از این از تلاش ، تولید و صرفه جویی انتظار می رفت حالا از مصرف و مصرف بیشتر انتظار می‌رود! 

,

وعده ی یک سفر تفریحی بابت خرید و مصرف یک بستنی! جایزه ای در حد و اندازه مسکن و خودرو با خرید یک بسته پودر لباسشویی ،یا جایزه های نقدی با خرید و مصرف یک کالای مصرفی دیگر مثل چای و ...

,

اما شاید عیب کار جای دیگری هم باشد ، حالا که حداقل های یک زندگی مطلوب ، مثل داشتن خانه ، خودرو ، توانایی سفر تفریحی و داشتن سرمایه کافی برای راه اندازی یک کسب و کار معمولی و خرد، تبدیل به آرزو های بزرگ و دست نیافتنی شده ، شرکت های تجاری تلاش می کنند با نام بردن از این آرزو ها از آب گل آلود ماهی بگیرند و با امیدهای کاذب ، مشتری را ترغیب به خرید کنند .

,

از طرفی بزرگترین مدعی در فضای رسانه ای کشور ، یعنی دستگاه عریض و طویل صدا و سیما که همیشه مدعی انعکاس صدای مردم و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی بوده ، مروج اصلی فرهنگ خرید کالاهایی است که قرار است یک شبه با یک بطری نوشیدنی گازدار زندگی مشتری را عوض کند!

,

شاید در کنار ادعای ترویج شعار های مشوق تولید ، بهتر باشد رسانه ها ، نگاهی به محتوای خود کرده و فرصت دیده شدن را برای کالاهای ایرانی به شکلی فراهم کنند که کیفیت بیشتر ، شانس بیشتری برای دیده شدن پیدا کند.

,

هدف من از این یادداشت این بود که بگویم حالا که اغلب رسانه ها و حتی پرادعا ترین آنها تنها به فکر کسب در آمد از طریق پخش آگهی های تبلیغاتی است ، به قول معروف شنونده باید عاقل باشد و به امیدواری های واهی دل نبندد و از خرید کالاهایی که قصد دارند به نام دادن جایزه ، جیب مردم را خالی کنند ، دست بردارند .

,

حالا همین را می توانید تعمیم بدهیم به خیلی چیزهای دیگر و فراموش نکنیم که از یک سوراخ نباید دوبار گزیده شد چرا که اگر کسی یک بار و در یک زمینه به ما دروغ گفت و فریبمان داد ، پس بارها و بارها ممکن است این کار را تکرار کند.

,

پس از همینجا تمرین کنیم که دست از هرآن چه که با ادعای مال بادآورده و تغییر یک شبه به سراغ ما می آید برداریم !

,

مجید صادقی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه