اخبار داغ

ارابه مرگ در راه‌های ناایمن جولان می‌دهد؛

اصلاح نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه فقط روی کاغذ!

اصلاح نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه فقط روی کاغذ!
برخلاف اظهارات مسئولان، نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان کرمانشاه هرساله بر اساس آمار موجود ثابت مانده و تنها ر روی کاغذ اصلاح شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، بر اساس آمار موجود ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه وجود دارد که برخی از آنها هر ساله تعداد زیادی از افراد بی گناه را به کام مرگ می‌کشاند.

در این میان دستگاههایی نظیر راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه در تلاش برای رفع نقاط حادثه خیز در استان کرمانشاه هستند اما متاسفانه این محورها همچنان قربانی می گیرد.

مشخص نیست چندسال دیگر باید طی شود که تعداد نقاط حادثه خیز در استان به حداقل ممکن برسد یا به صورت کامل حذف شود اما آنچه غیرقابل پذیرش است جان باختن شمار زیادی افراد بی‌گناه به دلیل قصور احتمالی در رفع این نقاط است.

برخلاف اظهارات مسئولان آماری که خبرگزاری‌های رسمی از سال 95 تا کنون ارائه کرده اند نشان می‌دهد که تعداد نقاط حادثه خیز در استان کرمانشاه 66 مورد است که هر ساله ثابت مانده و تغییری نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,

, ,

 

,

وضعیت ایمنی راه‌های استان چگونه است؟

, وضعیت ایمنی راه‌های استان چگونه است؟,

سرهنگ محمد حیدری، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۶۶ نقطه پرحادثه وجود دارد که در قالب اقدامات کوتاه‌مدت همه این نقاط آشکارسازی شده و برخی نیاز به اصلاح هندسی دارند.

,

وی افزود: سال گذشته ۵ نقطه از این نقاط اصلاح شده و در مجموع در راستای توسعه راه‌های استان اقدامات خوبی انجام شده است.

,

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: محور بحرانی اسلام آباد غرب-حمیل هم قبلا دو طرفه بوده و جاده رفت و برگشت آن تفکیک نشده بود، اما اکنون جاده تعریض و لاین رفت و برگشت از هم تفکیک شده است؛ همچنین محور کرمانشاه-هرسین نیز جاده آن تعریض و لاین رفت و برگشت توسط نیوجرسی و موانع از هم تفکیک شده است.

,

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: لاین اسلام‌آبادغرب به سمت قصرشیرین نیز اکثر طول محور به صورت بزرگراهی و لاین رفت و برگشت از هم جدا شده است.

,

وی عنوان کرد: در راستای ارتقای سطح ایمنی محورهای مواصلاتی استان ۶۰ دستگاه دوربین ثابت شبانه‌روزی عملکرد رانندگان را تحت کنترل قرار می‌دهد.

,

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: به منظور تقویت اقدامات کنترلی پلیس، علاوه بر ظرفیت پلیس راه از ظرفیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در قالب به کارگیری تیم های محسوس و نامحسوس در معابر استفاده می‌شود.

,

سرهنگ حیدری افزود: مجموع اقدامات فرهنگی انجام شده و توسعه زیرساختها و نیز تقویت اقدامات کنترلی سبب شده سال گذشته پنج درصد معادل ۱۹ نفر کاهش تلفات و در این سه ماهه ۳۰ درصد کاهش تلفات را در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه شاهد باشیم.

,

وی افزود: دستگاه های مرتبط با ایمنی و توسعه شبکه زیرساختی راه ها شامل اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و پلیس هم در بحث اقدامات کنترلی وظیفه دارد.

,

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء ایمنی راه ها نیز باید گفته شود محور کرمانشاه-کامیاران یکی از محورهای پرحادثه استان کرمانشاه بوده که عملیات زیرساختی آن از سال ۸۸ آغاز شده اما با گذشت ۱۰ سال هنوز چند کیلومتر از این جاده باقی مانده است و متاسفانه در سال قبل ۳۵ نفر تلفات در این جاده گزارش شده است.

,

, ,

راهداری برای ایمن‌سازی راه‌ها چه اقداماتی انجام داده است؟

, راهداری برای ایمن‌سازی راه‌ها چه اقداماتی انجام داده است؟,

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در سال گذشته ۱۳ نقطه حادثه خیز در استان کرمانشاه رفع حادثه خیزی شده که از جمله آنها می‌توان به پیچ سرابله در محور قره بلاغ- بزمیرآباد، تقاطع شهرک صنعتی محور سنقر- بیستون، قوس سراب جابری محور روانسر -کرمانشاه، قوس دره بیان محور روانسر -پاوه، پیچ اول شمشیر محور روانسر -پاوه، پیچ تنگ هر سم محور اسلام آباد غرب-شاهبداغ، تقاطع کل داوود محور کرند غرب- سرپل ذهاب، پیچ کرپ ناز محور هرسین- سه راهی پلیس راه، قوس داربلوط در محور قصرشیرین-سرپل ذهاب، قوس سیا طاهر محور جوانرود-ثلاث، پل مقابل پلیس راه محور سنقر- خسروآباد، قوس های معکوس کریم حاصله و تقاطع شرکت زراعی شهرستان سرپلذهاب اشاره کرد.

,

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی در دو تقاطع فانژ سوارکاری شهرستان کرمانشاه و قوس یاژمن شهرستان پاوه به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از پایان روند مطالعه نقاط پر تصادف طرح مطالعاتی ۶۶ نقطه حادثه خیز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه ابلاغ شد و پس از بررسی درخواست فرماندهی پلیس راه جهت رفع ۱۳ نقطه پرحادثه، مقرر شد آشکار سازی و ایمن سازی ۱۶ نقطه در دستور کار قرار گرفت.

,

کرمی گفت: اعتبارنامه و تفاهم نامه 9 نقطه از این ۱۶ نقطه شامل سه راهی زنگی در محور کرمانشاه-سرفیروزآباد، قوس دره شهدا در ثلاث-شیخ صله، پادگان اللا اکبر در محور اسلام آبادغرب-کرند، گلم کبود در سرپلذهاب- ازگله، سر رود شغلی محور جوانرود- روانسر، قوس تق و توق در گیلانغرب- چله، قوس سراب گرم در سراب گرم- گور سفید، کارخانه سیمان غرب- فرامان زیرگذر راه آهن و قلعه شاخانی- گند آب قوس قیسوند در دست انجام است.

,

وی افزود: همچنین عملیات آشکارسازی و ایمن سازی در قوس فتی افشار در سرابگرم-گور سفید، تقاطع آگاه در محور سنقر-کامیاران، پیچ و سرازیری روستای خانقاه وسطی در محور سنقر-کامیاران، تقاطع هنرستان کشاورزی در محور سنقر- کامیاران، سرپلذهاب-جلالوند، تقاطع فتاح بگ در محور قصرشیرین سرپل‌ذهاب و تقاطع پلیس راه جاده هرسین در محور کرمانشاه- بیستون به زودی آغاز می شود.

,

بر اساس این گزارش، ظاهرا اقدامات ایمن‌سازی راه‌های استان کرمانشاه کافی نبوده و اظهارات خود مسئولان حداقل نشان از این دارد که در حوزه نقاط حساس که بیشترین تصادفات را دارد کار خاصی انجام نشده است.

,

هر ساله تعدادی از شهروندان و مسافرانی که به هوای مسئولان ایمنی راه‌ها دل به جاده می‌زنند در همین نقاط حادثه‌خیز جان خود را از دست می‌دهند؛ معلوم نیست چند هزار نفر دیگر باید در این جاده‌ها قربانی شوند تا اقدامات جدی تری را برای اصلاح این نقاط شاهد باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه