اخبار داغ

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تنها ۲۵ درصد از مردم کرمانشاه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

تنها ۲۵ درصد از مردم کرمانشاه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
حسین بیگلری گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده در حال حاضر تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند در حالی که قرار نیست به خاطر کرونا مسائل بهداشتی را رعایت کنیم بلکه کرونا سبب تشدید این رعایت‌ها می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین بیگلری در گفتگو با  شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: حدود چهار ماه از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد و این بیماری حالت مزمن پیدا کرده است و همین سبب خستگی مردم و کمرنگ شدن توجهات آنها به مسائل بهداشتی شده است.

وی افزود: کرمانشاه از اواسط هفته گذشته مانند چند استان دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفته است بنابراین اطلاع رسانی مستمر آموزشی به این منظور که همه مردم در فرهنگ سازی صحیح بهداشتی و داشتن رفتار مسئولانه مشارکت داشته باشند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده در حال حاضر تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند در حالی که قرار نیست به خاطر کرونا مسائل بهداشتی را رعایت کنیم بلکه کرونا سبب تشدید این رعایت‌ها می‌شود.

بیگلری با تاکید بر لزوم رعایت فاصله یک تا دو متری بیان داشت: متأسفانه در صفوف نانوایی و عابر بانک‌ها شاهد تجمع مردم بدون رعایت فاصله از همدیگر هستیم که نیازمند فرهنگ سازی صحیح اجتماعی است.

این مسئول ادامه داد: باید حقوق سلامت اجتماعی دیگران را رعایت کنیم زیرا چرخه انتقال روز همچنان در جریان است و به نظر می‌رسد در طول تابستان نیز همین روال ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید به گونه‌ای عمل کنند که رفتارهای مخاطره آمیز را حذف یا کاهش دهند و از حضور در نقاطی که احتمال انتقال ویروس با میزان سرعت بالا به دیگران وجود دارد نظیر سالن‌ها و تالارهای عروسی و عزا به دلیل تهویه نامناسب و تجمع افراد کمتر حضور پیدا کنند، به ویژه در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند نظیر افراد مبتلا به آسم، دیابت، سالمندان و فشار خون این امر ضروری است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: تعداد ذرات ویروس که وارد بدن می‌شود در اماکنی که تهویه مناسب ندارد بیشتر است بنابراین باید حضور در این اماکن به حداقل برسد و از ماسک استفاده شود زیرا سرفه، عطسه و بلند صحبت کردن موجب انتقال ویروس می‌شود.

آمارهای بیمارستانی حاکی از تکمیل ظرفیت تخت‌ها است

بیگلری گفت: مبارزه‌ای طولانی مدت بین ویروس کرونا و سلامت مردم و حفظ جان آنها وجود دارد بنابراین باید زندگی ایمنی داشته باشند و این نیازمند رفتار اجتماعی و مسئولانه مردم است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با نگاه به دو روی سکه یک روی آن رفتارهای مردم است که نباید تحت تأثیر خستگی قرار بگیرد و روی دیگر اهرم قانونی است که توسط ستاد مدیریت کرونا در حال پایش و ارزیابی است.

وی افزود: آمارهای بیمارستانی حاکی از تکمیل ظرفیت تخت‌ها است و وضعیت هشدار نیز بالاست با این حال متأسفانه شاهد هستیم عده‌ای برای انجام اعمال جراحی غیرضروری نظیر زیبایی بدون ماسک در مطب‌ها حضور پیدا می‌کنند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: مطالعات انجام شده حاکی از آن است پس از حضور در مراسم عزا و عروسی حدود ۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شود بنابراین باید از رفتارهایی که خطر انتقال چرخش ویروس کرونا را افزایش می‌دهد به حداقل ممکن رسانده شود و تلاش کنیم این ویروس به فصل سرد سال منتقل نشود زیرا اگر با ویروس آنفولانزا همراه شود احتمال جهش ویروس وجود دارد بنابراین با مبارزه‌ای طولانی مدت با کرونا باید بتوانیم به مهار بیماری نزدیک شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آمارهای بیمارستانی حاکی از تکمیل ظرفیت تخت‌ها است,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه