اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی:

سرانه خاموشی برق در خراسان‌جنوبی یک هفتم کشور است/ 18 پروانه احداث نیروگاه صادر شد

سرانه خاموشی برق در خراسان‌جنوبی یک هفتم کشور است/ 18 پروانه احداث نیروگاه صادر شد
دادگر گفت: سرانه خاموشی مشترکین در خراسان‌جنوبی یک هفتم کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی 379 هزار 163مشترک داریم که از این تعداد 228 هزار و 846 مشترک شهری و 150 هزار و 299 مشترک روستایی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی افزود: درصد مصرف برق در بخش صنعت 20.5، کشاورزی 29.3، عمومی 10.5، خانگی 27.9، تجاری 5.9 و معابر و روشنایی 6 درصد است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی بیان کرد: سرانه خاموشی مشترکین در خراسان‌جنوبی یک هفتم کشور است.
,
 
,
دادگر عنوان کرد: جمع ظرفیت تولیدی برق استان از سه نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قاینات، نیروگاه خورشیدی سطح استان و نیروگاه گازی قاینات 732 مگاوات است.
,
 
,
وی در خصوص وضعیت بخش توزیع نیروی برق استان، گفت: تا پایان خرداد ماه 99 طول خطوط فشار متوسط هوایی و زمینی 127 هزار و 733 و طول خطوط فشار ضعیف هوایی و زمینی 5 هزار و 781 کیلومتر است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی به دلیل پراکندگی و وسعت برخی از شاخص‌های استان از جمله طول شبکه فشار متوسط به ازای هر مشترک، طول شبکه فشار ضعیف به ازای هر مشترک و متوسط طول فیدر فشار متوسط نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
,
 
,
صدور 18 پروانه برای احداث نیروگاه
, صدور 18 پروانه برای احداث نیروگاه, صدور 18 پروانه برای احداث نیروگاه,
 
,
دادگر با اشاره به نیروگاه های خورشیدی مستقل از انشعاب، عنوان کرد: تا کنون 18 پروانه توسط ساتبا برای احداث نیروگاه به ظرفیت 117.42 مگاوات صادر شده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 12 مورد به ظرفیت 128 مگاوات موفق به انعقاد قرارداد خرید تضمینی با ساتبا شده‌اند و سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 18 مگاوات به بهره‌برداری تجاری رسیده است.
,
 
,
292 نیروگاه در حال بهره‌برداری
, 292 نیروگاه در حال بهره‌برداری, 292 نیروگاه در حال بهره‌برداری,
 
,
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌جنوبی افزود: تعداد نیروگاه‌های خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب کمتر از 100 کیلووات استان که در حال بهره برداری است 292 مورد است.
,
 
,
دادگر با بیان این‌که توسعه سیستم اتوماسیون در شبکه 20 کیلوولت بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: در این راستا اقداماتی از قبیل مکان یابی بهینه نقاط مد نظر برای اتوماسیون، تکمیل پوشش دهی مخابرات و بی‌سیم، احداث شبکه فیبر نوری در سطح مرکز استان و نصب و راه اندازی اتوماسیون شبکه‌های توزیع انجام شده است.
,
 
,
وی از تجهیز و ارتقاء مرکز دیسپاچینگ شرکت برق خبر داد و گفت: با راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی مراجعه حضوری متقاضیان حذف شده است.
,
 
,
برنامه‌های پیش‌رو
, برنامه‌های پیش‌رو, برنامه‌های پیش‌رو,
 
,
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌جنوبی به عمده برنامه‌های پیش رو در حوزه برق و انرژی اشاره و بیان کرد: احداث نیروگاه بادی 50 مگاواتی درح در شهرستان سربیشه با اعتبار 1100 میلیارد تومان، احداث نیروگاه ذغالسوز شهرستان طبس، برقرسانی به معادن منطقه شاهکوه در راستای تفاهم نامه چند جانبه با مشارکت وزارت صمت و نیرو، خرید تضمینی برق از مشترکین سطح استان تا سقف 100 کیلووات برای سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه خورشیدی و احداث 7500 نیروگاه 5 کیلوواتی توسط مشترکین خانگی روستایی از محل تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری از جمله این برنامه ها است.
,
 
,
دادگر ادامه داد: همچنین برقرسانی به تمام واحدهای مسکن محرومان استان به تعداد 10 هزار واحد، توسعه و بهینه سازی شبکه های برق استان به ویژه شبکه های روستایی، احداث زیرساختهای فوق توزیع در سطح استان برای ارتقای ظرفیت برق در شهرکهای صنعتی طبس، شهید رحمانی خوسف و دیهوک و توسعه اتوماسیون شبکه های توزیع برق استان از دیگر برنامه های پیش رو است.
,
 
,
افزایش 10 درصدی مصرف برق پس از کرونا
, افزایش 10 درصدی مصرف برق پس از کرونا, افزایش 10 درصدی مصرف برق پس از کرونا,
 
,
وی از افزایش 10 درصدی مصرف برق پس از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: لازم است مشترکان در ساعت اوج مصرف برق که بین ساعات 12 تا 17 است از لوزام پر مصرف استفاده نکنند و با مدیریت صحیح برق شاهد هیچ مشکلی نباشیم.
,
 
,
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌جنوبی گفت: پس از ساعت تعطیلی ادارات شاهد کاهش 10 درصدی مصرف برق هستیم.
,
 
,
مشترکین کم مصرف مشمول تخفیف می‌شوند/ دو میلیارد تومان تخفیف در سال 98
, مشترکین کم مصرف مشمول تخفیف می‌شوند/ دو میلیارد تومان تخفیف در سال 98, مشترکین کم مصرف مشمول تخفیف می‌شوند/ دو میلیارد تومان تخفیف در سال 98,
 
,
دادگر خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که 30 درصد برق در حوزه کشاورزی مورد استفاده است که 20 درصد فقط مورد استفاده چاه های کشاورزی است چنانچه مشترکان در 4 ساعتی که اوج مصرف برق است از برق استفاده نکنند قبض آن دوره برای مشترک رایگان بوده و مشمول تخفیفات می‌شود.
,
 
,
وی افزود: در سال گذشته حدود دو میلیارد تومان به مشترکانی که نهایت همکاری با شرکت برق در خصوص کاهش مصرف را داشتند تخفیف به عنوان پاداش داده شده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌جنوبی با بیان این‌که هزینه تامین برق بسیار زیاد است، تاکید کرد: از تمام هم استانی‌ها درخواست می‌شود برق را بهینه مصرف کنند که شاهد هیچ مشکلی در زمینه برق در استان نباشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه