اخبار داغ

تغذیه یک میلیون پناهنده روهینگیایی در گرو تداوم کمک‌های جهانی

تغذیه یک میلیون پناهنده روهینگیایی در گرو تداوم کمک‌های جهانی
آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که از 308.7 میلیون دلار کمکی که در سال 2020 از جامعه بین المللی برای روهینگیا درخواست شده بود، تنها 87 میلیون دلار یا 27 درصد از کل مبلغ تا ماه مه دریافت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که از 308.7 میلیون دلار کمکی که در سال 2020 از جامعه بین المللی برای روهینگیا درخواست شده بود، تنها 87 میلیون دلار یا 27 درصد از کل مبلغ تا ماه مه دریافت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

کشورهای سراسر جهان در حال مقابله با افول اقتصادی ناشی از همه گیری کووید19 هستند و ممکن است در آینده با کمبود بودجه مواجه شوند. دلیل دیگر برای این کمبود احتمالی بودجه این است که فعالیت های سازمان های غیر دولتی در طول این اپیدمی به شدت کاهش یافته است.

, کووید19,

در همین حال، بیش از 1 میلیون روهینگیایی در اردوگاه های بازار کاکس در شرایطی بسیار دشوار و دسترسی محدود به تجهیزات بهداشتی کافی و مناسب زندگی می کنند. تا 18 ماه ژوئن، تست 42 روهینگیایی مثبت بوده و 3 نفر از پای درآمده اند. تنها در روزهای اخیر، حداقل 32 نفر که برای رسیدن به ساحل مالزی تلاش می کردند در دریا کشته شدند.

,

وضعیت مردم مسلمان روهینگیا در روزهای آتی به خاطر همه گیری کروناویروس و به تبع آن بحران اقتصادی پیچیده‌تر خواهد شد. کارشناسان نیز از درگیری های مسلحانه در غرب میانمار که دستاویزی برای دولت میانمار است تا از بازگشت مجدد آنها جلوگیری کند هراس دارند.

,

در حالی که قابل است که کشورهای اهداکننده پس از همه گیری اقدام به بازسازی اقتصاد خود کنند، اما انتظار می رود که به حمایت خود از مردم روهینگیا که بیشتر از قبل به کمک آنها نیاز دارند، ادامه دهند. بعلاوه، جامعه بین المللی باید بر دولت میانمار فشار بیاورد تا هر چه سریعتر روند بازگرداندن مسلمانان روهینگیا به کشور را آغاز کند.

,

جامعه بین المللی همچنین باید با اعزام نیرو در خاتمه دادن به درگیری ها و بهبود شرایط راخین برای بازگرداندن ایمن آنها مداخله کند.

,

با وجود بخش وسیعی از جمعیتی که در فقر زندگی می کنند، اگر جامعه جهانی سرمایه گذاری و کمک خود را کاهش دهد نمی توان به تغذیه بیش از 1 میلیون روهینگیایی در اردوگاه های پناهندگان ادامه داد و از تحقق حقوق اساسی آنها اطمینان یافت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه