اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

آتش‌سوزی 22 هکتار اراضی از ابتدای سال تاکنون/ تهیه نقشه‌های پهنه‌بندی حریق و آموزش 750 نفر برای مهار آتش

آتش‌سوزی 22 هکتار اراضی از ابتدای سال تاکنون/ تهیه نقشه‌های پهنه‌بندی حریق و آموزش 750 نفر برای مهار آتش
منصور شیشه فروش گفت: تشکیل یگان حفاظت از منابع طبیعی، تهیه نقشه های پهنه بندی حریق، مشخص کردن مناطق اولویت دار، تیم های گشت مراقب، آموزش 750 نفر از مردم محلی، تحویل دستگاه های کوچک اطفای به شهرستان ها و مجهز کردن 70 پایگاه محلی از جمله اقدامات استان برای مقابله و محار آتش سوزی های مراتع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در استان اصفهان 15 مورد حریق مراتع داشتیم، اظهار کرد: 22 هکتار اراضی محیطی زیستی استان دچار آسیب شدند و حدود 90 درصدا آتش سوزی ها خطای انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خطای انسانی شامل بی ‌احتیاطی گردشگران، مرتعداران و دامداران می شود که در عرصه ‌های طبیعی حضور دارند.
,
 
,
وی افزود: 6 میلیون و 300 هزار هکتار مرتع و 100 هزار هکتار جنگل در سطح استان اصفهان وجود دارد؛ شرایط وقوع آتش سوزی در جنوب و غرب استان زیاد است.
,
 
,
شیشه فروش با بیان اینکه پوشش های علوفه ای با باران های اردیبهشت ماه رشد می کنند و با فرا رسیدن تابستان این علوفه ها خشک و موجب آتش سوزی می شوند، تصریح کرد: شهرستان های بوئین و میاندشت، اصفهان، فریدن، خوانسار، دهاقان و سمیرم، فریدونشهر، چادگان، تیران و کرون، شهرضا، نطنز، گلپایگان و لنجان بیشترین آتش سوزی را در سطح استان دارند.
,
 
,
وی بیان کرد: تشکیل یگان حفاظت از منابع طبیعی، تهیه نقشه های پهنه بندی حریق، مشخص کردن مناطق اولویت دار، تیم های گشت مراقب، آموزش 750 نفر از مردم محلی، تحویل دستگاه های کوچک اطفای به شهرستان ها و مجهز کردن 70 پایگاه محلی از جمله اقدامات استان برای مقابله و محار آتش سوزی های مراتع است.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: مرکز فرماندهی و کنترل یگان حفاظت از منابع طبیعی با شماره 1504 راه اندازی شد که هر موقع حادثه ای رخ دهد، مردم می توانند به این شماره تماس و حادثه را گزارش دهند و دستورالعمل ایمنی به تمام دستگاه های استان ارسال شد.
,
 
,
وی اضافه کرد: شهرداری ها، دهیاری ها، جهادکشاورزی، شهرداری ها، اداره راه و صنایع را موظف کردیم پوشش های گیاهی و باغات خشک فرسوده را حذف کنند؛ هلال احمر با همکاری میراث فرهنگی مسئول آموزش همگانی شد.
,
 
,
شیشه فروش گفت: هشدار می دهیم با توجه به گرمای هوا در تابستان، خشک شدن پوشش های علوفه در مراتع، امکان آتش سوزی است، همه استانی، کشاورزان و گردشگران باید به این نکته توجه داشت باشند و از ایجاد آتش غیر قابل کنترل خودداری کنند.
,
 
,
وی تأکید کرد: اگر یگان محافظت از منابع طبیعی و یا نیروی انتظامی فردی را شناسایی کننده که در ایجاد آتش سوزی نقش داشته باشد، فرد خاطی را به مقامات قضایی تحویل می دهند.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به سازمان جنگل ها و مراتع کشور نامه نوشتیم، گفت: از سازمان جنگل ها درخواست کردیم که تیم های امداد هوایی را برای کنترل حریق هایی که در اتفاعات است برای اصفهان پیش بینی کند و همچنین درخواست ایجاد دو پایگاه اصلی اطفای حریق در شهرستان های سیمرم و فریدونشهر داریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه