اخبار داغ

گزارش تصویری؛

تصاویر/ برداشت سنتی گندم و جو از مزارع جرگلان

تصاویر/ برداشت سنتی گندم و جو از مزارع جرگلان
با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان امروز و استفاده از ادوات مختلف در صنعت بخصوص در کشاورزی باز هم در روستاها بخصوص در جرگلان مردمانی هستن که کمر همت می بندند و دست به داس می شوند و گندم و جو درو می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، برداشت به صورت سنتی و دستی محصولات زراعی دلایل مختلفی دارد،  کوتاه قد بودن گندم ها و عدم برداشت توسط کمپاین کشاورز را وادار به برداشت سنتی در این هوای گرم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصراترک, عصراترک, عصراترک, ، برداشت به صورت سنتی و دستی محصولات زراعی دلایل مختلفی دارد،  کوتاه قد بودن گندم ها و عدم برداشت توسط کمپاین کشاورز را وادار به برداشت سنتی در این هوای گرم می کند.,

 همچنین خشکی بیش از حد این محصولات است که خوشه ان از ساقه موقع درو با دروگر می پرد که در این مواقع کشاورز با داس ان را درو می کند دلیل دیگری هم وجود دارد که برخی افرادی که توان مالی ندارند تا هزینه برداشت با دروگر را بدهند با دست ان را جمع می کنند .

,

 در شهرستان رازوجرگلان محصولات کشاورزی همچون گندم.  جو . کلزا . افتابگردان . .زیره .محصولات حبوبات و هندوانه اجیلی در این شهرستان کشت می شود که در حال حاضر فصل برداشت گندم و جو و کلزا آغاز شده است، که نزدیک به ۳۰ هزار هکتار گندم و جو ابی و دیم و ۲۶۰ هکتار  کلزا کشت می شود که پیش بینی می شود نزدیک به ۴۰ الی ۵۰ هزار تن گندم جو و کلزا برداشت شود .

,


گفتنی است که ۱۵ درصد محصولات گندم و جو در رازوجرگلان با دست برداشت می شود.

,
,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

عکس از صاحب جمال رحیمی/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه