اخبار داغ

به مناسبت روز اصناف و ایجاد اشتغال پایدار در کشور؛

چراغ اشتغال بیش از 6 هزار نفر با حمایت اصناف و اتحادیه ها روشن شد/فعالیت سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در چابهار

چراغ اشتغال بیش از 6 هزار نفر با حمایت اصناف و اتحادیه ها روشن شد/فعالیت سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در چابهار
حمیدرضا شایان، رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان چابهار گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۱۶ اتحادیه در شهرستان چابهار فعالیت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا شایان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه اصناف یکی از بزرگترین نهادهاى مدنی در کشور است بیان کرد: این نهاد‌ها توسط خود مردم اداره مى شوند و در وضعیت بازار و قیمت گذارى کالا‌ها نقش موثرى دارند.
 
وی افزود: روزی حلال نه تنها یک از ویژگی های اقتصادی جامعه اسلامی محسوب می‌شود بلکه به عنوان نماد دائمی پیوند اخلاق و اقتصاد همواره مطرح بوده است.
 
رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان چابهار با بیان اینکه اصناف علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار همواره در مسایل روز کشور و تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی کردند تصریح کرد: در طول تاریخ این مرز و بوم، قشر زحمتکش و خدوم اصناف با برخورداری از روحیه مذهبی و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی، کارنامه و نام درخشانی را از خود بر جای نهاده و همراه با مولفه‌های ارزشی همچون امانت، انصاف و عدالت بوده‌اند.
 
وی با اشاره به فعالیت اصناف مختلف در شهرستان چابهار گفت: چابهار و دشتیاری با دارا بودن بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۱۶ اتحادیه صنفی ضمن ارائه خدمت به مردم، همواره در مصائب و مشکلات مختلف، از جمله بحران سیل بهمن ماه سال ۹۸ در کنار سایر اقشار به همنوعان خود کمک و نسبت به تامین کالاهای مورد نیاز انها اقدام کردند.

وی گفت: اتحادیه های صنفی این شهرستان از رسته های صنفی مرتبط تشکیل شده و در بخش های توزیعی، خدماتی، خدمات فنی و تولیدی به شهروندان ارائه خدمت می کنند.
 
شایان با اشاره به اینکه بطور متوسط هر واحد صنفی یک نفر بیمه شده دارد ادامه داد: در حوزه اصناف حدود 6 هزار نفر بطور مستقیم مشغول به فعالیت هستند.
 
وی با اشاره به صنوف و مشاغل پرخطر اظهار کرد: رسته خبازی و صنف صنایع فلزکاری و آهنگری از جمله صنوف و مشاغل سخت هستند.

رئیس اداره صمت چابهار بیان کرد: اتحادیه نانوایان و قنادان، اتحادیه خوار و بار فروشان، اتحادیه تعمیرکاران از جمله اتحادیه های شهرستان چابهار در تامین کالا و ارائه خدمات هستند و مجموع اتحادیه های صنفی اتاق اصناف را تشکیل می دهند.
 
وی افزود: صنوف در تامین کالاهای مورد نیاز و تنظیم بازار نقش موثری دارند هرگاه کمبودی در زمینه کالایی وجود داشته باشد بلافاصله از طریق مراکز توزیع و یا کارخانه های تولیدی کشور تامین و در سطح بازار عرضه می کنند.

شایان خاطرنشان کرد: اصناف مختلف شهرستان از زمان شروع بیماری کرونا، ضمن تعطیلی بازارها، در رابطه با اقدامات انسان دوستانه همواره از هیچ کمکی فرو گذار نکردند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه