اخبار داغ

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی:

50 چاه غیر مجاز در خراسان جنوبی پلمپ می‌شود/ مجهز شدن 85 درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند

50 چاه غیر مجاز در خراسان جنوبی پلمپ می‌شود/ مجهز شدن 85 درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند
احسانی گفت: امسال در برنامه عملیاتی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی انسداد 50 چاه غیر مجاز است که تاکنون 13 حلقه چاه پر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی احسانی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه امسال اعتبارات بخش رودخانه‌ها افزایش خوبی داشته و تاکنون حدود سه برابر اعتبارات ابلاغ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی گفت: وظیفه آب منطقه‌ای در قبال رودخانه‌های تعیین حد حریم بستر، لوله گذاری، بازگشایی و اعلام نقشه‌ها به سامانه و ثبت در کاداست است.
,
 
,
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال گذشته حدود 205 کیلومتر در بحث حریم بستر رودخانه مطالعات انجام شده که برنامه ما برای امسال حدود 1700 کیلومتر است.
,
 
,
احسانی بیان کرد: در بحث لوله‌گذاری حدودا 210 کیلومتر برنامه عملیاتی برای امسال است که 60 کیلومتر انجام شده است.
,
 
,
وی افزود: در بحث کاداست نیز 270 کیلومتر تاکنون انجام شده که امسال تا پایان دولت حدود 700 کیلومتر کاداست انجام خواهد شد.
,
 
,
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی به تصرفات حریم بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد حضور افراد سودجو و خرید و فروش زمین‌های در اطراف رودخانه‌ها بدون استعلام هستیم که این موضوع منجر به شکایات در دستگاه‌های قضایی می‌شود که نیاز است قبل از خرید و فروش، استعلام صورت گیرد.
,
 
,
احسانی با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های کشاورزی، اظهار کرد: حدود 85 درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شده و تلاش می‌شود مابقی چاه‌های کشاورزی و حتی چاه‌های صنعتی استان نیز تا پایان سال به کنتور هوشمند مجهز شود.
,
 
,
انسداد یک هزار چاه غیر مجاز طی 10 سال
, انسداد یک هزار چاه غیر مجاز طی 10 سال, انسداد یک هزار چاه غیر مجاز طی 10 سال,
 
,
وی به انسداد چاه‌های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: طی 10 سال گذشته حدود یک هزار حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان پر شده است.
,
 
,
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: چاه‌های موجود در استان هیچ کدام عمیق نیست بلکه نیمه عمیق و بیشتر در حاشیه رودخانه ها سطحی و زیر سطحی استان است.
,
 
,
احسانی اظهار کرد: سال گذشته در برنامه عملیاتی، انسداد 40 چاه غیر مجاز به ما ابلاغ شده بود که با شناسایی که صورت گرفت 70 چاه غیر مجاز پر شد.
,
 
,
انسداد 50 چاه غیر مجاز در دستور کار است
, انسداد 50 چاه غیر مجاز در دستور کار است, انسداد 50 چاه غیر مجاز در دستور کار است,
 
,
وی خاطرنشان کرد: امسال در برنامه عملیاتی ما انسداد 50 چاه غیر مجاز است که تاکنون 13 حلقه چاه پر شده است.
,
 
,
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: 158 حلقه چاه غیر مجاز نیز در مرحله تعیین تکلیف است که به محض مشخص شدن وضعیت نسبت به انسداد آن اقدام خواهد شد.
,
 
,
احسانی افزود: خراسان‌جنوبی اولین استانی بود که سال گذشته سند سازگاری با کم آبی را تهیه و به تصویب رساند.
,
 
,
پروژه‌های تغذیه مصنوعی
, پروژه‌های تغذیه مصنوعی, پروژه‌های تغذیه مصنوعی,
 
,
وی به پروژه‌های تغذیه مصنوعی در دست احداث نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه ها مربوط به بندان، گزیک و آهنگران است همچنین پروژه‌های تغذیه مصنوعی مشوکی و چاه داشی در دست مطالعه است.
,
 
,
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: پروژه‌های دیگری که مربوط به تامین آب استان است شامل آبرسانی به شهرها و روستاها می‌شود.
,
 
,
احسانی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل آبرسانی به بیرجند، درمیان، تجنود، آهنگران، طبس و آبرسانی از خارج استان (دریای عمان) می‌باشد که در دست مطالعه وزارت نیرو قرار دارد و به زودی شاهد اجرایی شدن خواهیم بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه