اخبار داغ

بازرس کل قضائی کرمانشاه:

۱۲ درصد املاک دولتی در کرمانشاه مستندسازی شدند

۱۲ درصد املاک دولتی در کرمانشاه مستندسازی شدند
محمد جهانیان گفت: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ درصد املاک دولتی در استان کرمانشاه مستندسازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز , محمد جهانیان امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بازرسی یک سازمان نظارتی برای توجه به اجرای صحیح قوانین است، اظهار کرد: این سازمان هم در قانون اساسی و هم در تشکیل سازمانی وظیفه مبارزه با فساد را بر عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

ازرس کل قضائی استان کرمانشاه افزود: همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه‌های ریاست قوه قضائیه آمده است دوره جدید یک دوره تحولی در راستای اجرای عدالت و مبارزه با فساد است.

,

وی گفت: یکی از وظایف سازمان بازرسی نظارت بر حسن جریان امور و حمایت از تولیدات داخلی است که دستگاه‌ها در این خصوص رصد می‌شوند تا در جایی که تولیدات داخلی وجود دارد از هیچ تولید خارجی استفاده نکنند چرا که خرید کالای خارجی اشاعه قاچاق است.

,

جهانیان خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول این سازمان رویکرد پیشگیرانه، افزایش اعتماد عمومی، القا مبارزه با فساد، حمایت از مدیران پاکدست، بهره مندی از نظارت همگانی، حمایت از افشا کنندگان فساد و حمایت از بازرسان افتخاری مد نظر است.

,

این مسئول با بیان اینکه سه نوع بازرسی مستمر، موردی و فوق العاده داریم، گفت: در سال گذشته حدود ۳۱ بازرسی مصوب مستمر داشتیم که با ۳۹ برنامه مستمر در دستگاه‌ها رسیدگی شد.

,

انجام ۸۸ بازرسی موردی در سال گذشته

, انجام ۸۸ بازرسی موردی در سال گذشته,

بازرس کل قضائی استان کرمانشاه از ۸۸ مورد بازرسی موردی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این بازرسی‌ها ۹۹ فقره گزارش اصلاح امور، ۲۲ مورد تعقیب کیفری و در مجموع ۱۵۵ فقره گزارش اختصاصی تخلفاتی و انضباطی داشتیم.

,

جهانیان تصریح کرد: سال گذشته یکی از بازرسی‌ها در جریان سیل بود و همچنین در خصوص افزایش قیمت بنزین نیز بازرسی‌های موفقی انجام شد که نتایج خوبی به دنبال داشت.

,

وی گفت: حدود ۳۲۶ فقره گزارش اثربخش و هشداری داشتیم که آثار آنها را در دستگاه‌ها مشاهده کردیم و موجب بازگشت بیت المال شد و ۷۵ مورد گزارش هشداری در حوزه برنامه‌های مهم نیز داشتیم.

,

ثبت ۱۳۵۶ مورد شکایت در سامانه

, ثبت ۱۳۵۶ مورد شکایت در سامانه,

این مسئول بیان کرد: سامانه شکایت سال گذشته با تراکم بیشتری فعالیت داشت که ۱۳۵۶ مورد در سامانه ثبت شکایات و ۷۸۵ فقره ثبت اعلانات داشتیم.

,

جهانیان تصریح کرد: سال گذشته حدود ۷۵ مورد گزارشات هشداری به دستگاه‌های مختلف داشتیم.

,

وی با اشاره به نظارت بر ۸۸۲ مورد مناقصه و ۵۰ مورد مزایده گفت: سال گذشته بازرسی از مرزهای سومار، تیله کوه، پرویز خان، شیخ صله، شوشمی و پروژه فیروزه با جدیت دنبال شد.

,

بازرس کل قضائی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به آخرین وضعیت پرونده مرحوم آسیه پناهی اشاره کرد و گفت: ساخت و سازی که در این رابطه صورت گرفته بود در املاک موقوفه‌ای بود و که این کار در اصل تخلف به حساب می‌آید اما عملکرد مأمورین شهرداری در حال حاضر در حال پیگیری است.

,

این مسئول ادامه داد: تا کنون از سوی دادسرا حکم تعلیق سه ماهه برای برخی افراد صادر شده و فعلاً نمی‌توانند هیچ گونه فعالیتی داشته باشند به همین منظور بکار گیری آنها در جاهای دیگر در حال بررسی است و بازرسان ما بر این موضوع جدیت دارند.

,

جهانیان مقابله با تصرف اراضی ملی را یکی از اقدامات این سازمان دانست و گفت: از برنامه‌های امسال مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز به خصوص فعالیت شهرداری‌ها در این رابطه است.

,

بازرسی سرزده از ادارات در دستور کار است

, بازرسی سرزده از ادارات در دستور کار است,

وی همچنین طرح کاداست را گامی مهم در جهت شفاف سازی مالکیت املاک ملی عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ درصد املاک دولتی مستندسازی شدند.

,

بازرس کل قضائی استان کرمانشاه گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان بازرسی‌های ویژه‌ای نیز در خصوص مقابله با بیماری کرونا در دستور کار داریم که طی آن عملکرد دستگاه‌های متولی رصد خواهد شد.

,

جهانیان با اشاره به اینکه بازرسی سرزده از دستگاه‌ها امسال به طور جدی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس از ظرفیت سایر دستگاه‌های نظارتی نیز استفاده خواهیم کرد و از مدیران ریسک پذیر پاک دست نیز حمایت خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه