اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

بیش از ۱۱ هزار معتاد در کرمانشاه درمان شدند

بیش از ۱۱ هزار معتاد در کرمانشاه درمان شدند
فاطمه رضوان‌مدنی گفت: بیش از ۱۱ هزار معتاد در مراکز ماده ۱۵ و مراکز سرپایی استان کرمانشاه مداوا شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، فاطمه رضوان‌مدنی ظهر امروز در نشست خبری مشترک با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سازمان بهزیستی در معاونت پیشگیری خود برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد را دنبال می‌کند.

وی اجرای برنامه‌های صیانت از بهبودیافتگان، مراکز ماده ۱۶ و مراکز کاهش آسیب و… را از جمله اقدامات این سازمان در حوزه پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۱۰ مرکز ام. ام.تی در استان کرمانشاه فعال است که هشت مورد آنها در مرکز استان و دو مورد در شهرستان‌ها صحنه و هرسین فعالیت دارند.

رضوان‌مدنی از فعالیت ۲۶ مرکز ماده ۱۵ در سطح استان خبر داد که درمان‌های سم‌زدایی و پیشگیری از عود و غیردارویی به معتادین ارائه می‌دهند.

وی تعداد مراکز درمان اجتماع مدار با هدف تغییر رفتار و برگشت فرد به خانواده و جامعه در سطح استان را یک مورد اعلام کرد و افزود: یک مرکز درمان اعتیاد با ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ نفر در دست بهره‌برداری داریم.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، ۲ باشگاه مثبت ویژه بیماران مبتلا به ایدز نیز در استان کرمانشاه فعال است.

این مسئول به تعطیلی مراکز ماده ۱۶ هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا، مددجویی در این کمپ‌ها نداریم و بعد از قرار گرفتن استان در وضعیت زرد و سفید برای جمع‌آوری معتادان اقدام خواهیم کرد.

رضوان‌مدنی در مورد خروجی این مراکز درمانی نیز تصریح کرد: در سال گذشته ۸۴۹ نفر در مراکز ماده ۱۶ مورد درمان قرار گرفته‌اند، ۹ هزار و ۵۰۰ مورد در مراکز ماده ۱۵ و یک‌هزار و ۵۰۰ مورد نیز در مراکز سرپایی مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه