اخبار داغ

رایزنی ویدئو کنفرانسی ظریف و یوسف بن علوی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه

رایزنی ویدئو کنفرانسی ظریف و یوسف بن علوی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه
وزیر امور خارجه ایران و وزیر مسئول در امور خارجی عمان امروز به صورت ویدئو کنفرانس مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) و در ادامه  رایزنی‌های منطقه ای، با یوسف بن علوی وزیر مسئول در امور خارجی سلطنت عمان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور هیأت‌های دو طرف گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار طرفین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوعات مورد علاقه فیمابین در خصوص افزایش همکاری‌های دوجانبه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داده و بر تداوم رایزنی‌های دوجانبه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران در هفته‌ای که گذشت نیز به ترکیه و روسیه سفر و با مقامات این کشورها به صورت حضوری دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه به گفت‌وگو پرداخت. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اول اردیبهشت ماه سال جاری و در بحبوحه کرونا به دمشق رفت و با بشار الاسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار و به گفت‌وگو نشست.

وزیر امور خارجه ایران همچنین دیروز (یکشنبه) اول تیر ماه میزبان محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان بود و دو طرف سه دور گفت‌وگو کرده و توافق کردند که سند جامع همکاری‌های دو کشور را تا سه ماه دیگر برای امضای روسای جمهور آماده کنند.

یوسف بن علوی وزیر خارجه در سالی که گذشت (۱۳۹۸) شش بار به ایران سفر کرد. وزرای خارجه دو کشور همچنین در حاشیه نشست مونیخ با یکدیگر دیدار کردند. در این مدت نیز تماس‌های تلفنی بین دو طرف برقرار شد.

آخرین رایزنی تلفنی محمدجواد ظریف و یوسف بن علوی به هفتم اردیبهشت ماه سال جاری باز می‌گردد و دو طرف در گفتگویی تلفنی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و مبارزه با شیوع کرونا رایزنی و تبادل نظر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه