اخبار داغ

مسئول نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه:

برگزاری جشن های دهه کرامت به صورت مجازی در کرمانشاه/ راه اندازی کاروان شادی در ۱۰ محله

برگزاری جشن های دهه کرامت به صورت مجازی در کرمانشاه/ راه اندازی کاروان شادی در ۱۰ محله
سید محمد جعفر امامیان گفت: امسال با توجه به محدودیت های کرونایی جشن های دهه کرامت به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سید محمد جعفر امامیان امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های دهه کرامت پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهم ترین  برنامه های این دهه حضور خدام رضوی و پرچم متبرک آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه است.

مسئول نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه افزود: امسال با توجه به خطرات شیوع بیماری کرونا در اجرای این برنامه هم به لحاظ زمانی و هم تعداد خادمین محدودیت هایی حاکم شده است.

وی خاطر نشان کرد: به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) برنامه تجلیل از دختران نخبه و برگزیده کرمانشاهی را در دستور کار داریم که این برنامه در صورتی که به تایید دانشگاه علوم‌پزشکی برسد با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

امامیان با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا اکثر برنامه‌ها در فضای مجازی اجرا خواهد شد، گفت: کرسی تلاوت رضوی در ۸ شب از دهه کرامت به صورت مجازی با حضور قاریان استانی برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله مسابقه زیر سایه امام رئوف در قالب شعر، قصه گویی، داستان و نقاشی از دیگر برنامه هاست.

وی همچنین به مسابقه کتابخوانی با موضوعات متنوع مختص خواهران و برادران اشاره کرد و اظهار داشت: از دیگر برنامه ها تجلیل از کادر سلامت و بهداشت و درمان استان است که در سنگر مبارزه با کرونا خالصانه ایستادگی و مقاومت می کنند.

مسئول نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به محرومیت ها و نیازمندی قشر ضعیف به خصوص در این ایام کرونا که بر مشکلات آنها افزوده شده است بنا داریم با مشارکت خیرین استان پویشی در این دهه به عنوان "مهر هشتم" و گسترانیدن سفره رضوی در قالب بسته های معیشتی و توزیع غذای گرم را برگزار کنیم.

امامیان گفت: سال گذشته بزرگترین جشن میلاد در فضای باز برگزار شد اما امسال با توجه به ممنوعیت اجتماعات از برگزاری چنین جشنی محروم هستیم به همین دلیل جشن ها از طریق قاب تلویزیون به خانه مردم برده خواهد شد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه بیان داشت:  در دهه کرامت امسال با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه نبی اکرم(ص) و شهرداری و همچنین خادمیاران کاروان شادی در ۱۰ محله به مدت ۱۰ شب اجرای برنامه خواهند داشت و هم استانی ها می توانند در این محلات از طریق پنجره منازل در این مراسم حضور پیدا کنند.

وی خاطر نشان‌کرد: همچنین در روز میلاد حضرت رضا(ع) با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی برنامه شادپیمایی برگزار خواهد شد و همچون نیمه شعبان هیئات مذهبی با کاروان‌های خودرویی در محلات شهر کرمانشاه برنامه های شادی را برگزار خواهند کرد.

این مسئول گفت: امسال اجازه نمی دهیم ویروس کرونا جشن های رضوی را تعطیل کند و خانه هر کرمانشاهی محفل جشن میلاد امام رضا(ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) خواهد بود.

امامیان در بخش دیگری از سخنانش به رزمایش مواسات و همدلی اشاره کرد و بیان داشت: توزیع ۲ هزار بسته معیشتی در عید نوروز، توزیع۷ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان، ایجاد کارگاههای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده برخی از اقدامات آستان قدس رضوی در ایام شیوع کرونا در استان است.

فرهاد دوستی نیز در این نشست اظهار داشت: امسال سیزدهمین دوره جشن های بین المللی زیر سایه خورشید  با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد جوانان آستان قدس رضوی استان کرمانشاه افزود: به این منظور تمام تمهیدات جهت ورود خدام رضوی به کار گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از روز سه شنبه ۱۰ تا ۱۳ تیرماه سال جاری میزبان خدام و پرچم آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه خواهیم بود.

دوستی با بیان اینکه در این دوره به سبب شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های تجمعی و جشن‌های منطقه‌ای برگزار نمی‌شود، گفت: همچنین امسال به دلیل محدودیت های بهداشتی میزبان یک کاروان ۵ نفره از خدام هستیم.

وی اظهار داشت: غبار روبی مزار شهدا، حضور در زندان، تجلیل از مفاخر استان، دیدار با برادران اهل سنت، دیدار و تجلیل از کادر درمان، راه اندازی کاروان شادپیمایی، حضور در پادگان‌ها و گستراندن سفره رضوی از برنامه های شاخص در دهه کرامت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه