اخبار داغ

گزارشی از مشکلات مهدهای‌کودک؛

کرونا نشاط بازی‌های کودکانه در مهدها را گرفت/ دل پُردرد مدیران مهدهای‌کودک از عدم‌حمایت دولت

کرونا نشاط بازی‌های کودکانه در مهدها را گرفت/ دل پُردرد مدیران مهدهای‌کودک از عدم‌حمایت دولت
در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهدهای کودک در خراسان‌جنوبی، مدیران مهدها از عدم‌حمایت مالی بهزیستی و استانداری گلایه داشته و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، با شیوع ویروس کرونا تمام کارها و زندگی مردم تحت تاثیر قرار گرفت و بسیاری از مشاغل فلج و زمین‌گیر شد. کرونا در بخش اقتصادی تاثیرات سوء بسیار زیادی گذاشت و صاحبان مشاغل را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

یکی از مشاغلی که تحت تاثیر سوء کرونا قرار گرفته مهدهای کودک‌ است که زیر نظر بهزیستی هستند.

,

عدم حمایت مالی بهزیستی و استانداری از مهدهای‌کودک

, عدم حمایت مالی بهزیستی و استانداری از مهدهای‌کودک, عدم حمایت مالی بهزیستی و استانداری از مهدهای‌کودک,

یکی از مدیران مهدهای کودک بیرجند در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: در پی شیوع ویروس کرونا جهت حفظ سلامت کودکان، مهدهای کودک استان از اوایل اسفندماه 1398 تعطیل شده است.

,

وی با اشاره به خسارات مالی ناشی از کرونا به مهدهای کودک استان، افزود: با توجه به این‌که برخی از مهدهای کودک هزینه 9 ماه را به طور کامل از اولیا دریافت کردند طبق نامه ابلاغ شده باید هزینه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری را به والدین برگشت دهند که تقریبا تمام مهدهای‌کودک این کار را انجام دادند.

,

این مدیر مهدکودک بیان کرد: متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه کمک مالی از طرف بهزیستی و استانداری به مهدهای کودک زیرنظر بهزیستی استان نشده است.

,

وی از ثبت‌نام در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات خبر داد و افزود: تاکنون هیچ‌گونه تسهیلاتی در این خصوص به مهدهای کودک پرداخت نشده است.

,

این مدیر مهدکودک گفت: برای بیمه بیکاری نیز همکاران ثبت‌نام کردند اما تاکنون خبری از واریز بیمه بیکاری نشده است.

,

وی اظهار کرد: برخی از مهدهای کودک که هزینه سال را به طور کامل از اولیا دریافت کرده بودند برای پرداخت هزینه دریافت شده به والدین، مجبور به دریافت وام 21 درصد از بانک‌ها شدند.

,

این مدیر مهدکودک ضمن گلایه از عدم‌حمایت بهزیستی و استانداری، تصریح کرد: مهدکودکی که در حال حاضر درآمدی ندارد، چگونه باید اقساط وام 21 درصد را پرداخت کند؟

,

وی از مسئولان درخواست کرد برای کمک مالی به مدیران مهدهای کودک تلاش کنند.

,

افسانه حقیقت مسئول کانون توسعه مهدهای خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان و در پی آن تعطیل‌شدن مهدهای کودک، بهزیستی خراسان‌جنوبی برای مهدهایی که زیرنظر بهزیستی بودند اقداماتی از جمله اطلاع‌رسانی برای ثبت‌نام بیمه بیکاری و پرداخت وام به مدیران مهدها انجام داده است.

,

وی افزود: تصمیم‌گیری برای اجرای تمام اقدامات در مورد حمایت از مهدها، کشوری است و در استان تصمیمی اتخاذ نمی‌شود.

,

مسئول کانون توسعه مهدهای خراسان‌جنوبی بیان کرد: ما نیز پیگیر مشکلات هستیم و تاکنون تنها صحبتی که از سطح کشور با ما در استان شده این است که "ان‌شاءالله درست می‌شود" و همه به این امید هستیم که مشکلات حل شود.

,

حقیقیت با بیان این‌که مدیران مهدها حق دارند از عدم‌حمایت مالی گلایه کنند، تصریح کرد: با توجه به قراردادی که بین والدین و مدیران مهدها بوده، مهدها تا اسفندماه می‌توانستند شهریه بگیرند و از اسفندماه به بعد چون خدماتی ارائه نشده است، شهریه به والدین برگشت داده می‌شود.

,

وی اظهار کرد: بهزیستی با انعقاد قرارداد 9 ماهه بین مهدها و والدین مخالف بود و اکنون چون خدماتی برای دو ماه ابتدای سال جاری انجام نشده، درخواست بازگردادن شهریه به والدین توسط مدیران مهدها را داشته است.

,

مسئول کانون توسعه مهدهای خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که آموزش و پروش به دلیل ارائه آموزش مجازی به دانش‌آموزان شهریه را به والدین برگشت نداده، افزود: برخی از مهدها نیز آموزش مجازی داشتند که در مورد مهدها برای پرداخت یا عدم‌پرداخت شهریه از طرف والدین قرار شد توافق بین مهد و والدین صورت گیرد که اگر والدین رضایت دهند شهریه برگشت داده نشود در غیر این صورت شهریه باید به والدین پرداخت می‌شد.

,

حقیقت خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهزیستی در حال انجام اقداماتی برای مهدهای کودک است اما فعلا نمی‌توانیم هیچ قولی بدهیم تا زمانی‌که اقدامات به مرحله عمل برسد.

,

وی اظهار کرد: طی جلسه‌ای که اخیرا با مسئولان مربوطه در سطح کشور داشتیم درخواست‌هایی مکتوب و تحویل داده شده که منتظر جواب هستیم. اگر جواب مثبت باشد به مدیران اعلام خواهد شد که چه اقداماتی قرار است انجام شود.

,

مسئول کانون توسعه مهدهای خراسان‌جنوبی بیان کرد: این‌که تاکنون هیچ حمایت مالی از طرف بهزیستی، استانداری و هیچ نهاد دیگری به مدیران مهدهای کودک استان نشده را قبول داریم اما در حال پیگیری مشکلات هستیم.

,

وجود 287 مهدکودک در خراسان‌جنوبی/ مدیران مهدها حق گلایه دارند

, وجود 287 مهدکودک در خراسان‌جنوبی/ مدیران مهدها حق گلایه دارند, وجود 287 مهدکودک در خراسان‌جنوبی/ مدیران مهدها حق گلایه دارند,

حقیقت عنوان کرد: در خراسان‌جنوبی حدود 287 مهدکودک داریم که برخی دو مجوز (آموزش و پرورش و بهزیستی) دارند.

,

وی اظهار کرد: خدماتی که مهدها به کودکان می‌دهد شامل نگهداری و آموزش می‌شود و علاوه بر این یک طرح میان وعده‌ای نیز وجود دارد که در قراردادها ذکر شده اما برخی از مدیران مهدهای کودک این طرح میان وعده را به دلیل این‌که به آشپزخانه مجهز دسترسی ندارند قبول نمی‌کنند.

,

مسئول کانون توسعه مهدهای خراسان‌جنوبی بیان کرد: خدماتی که به کودکان زیر سه سال در مهدهای کودک ارائه می‌شود نگهداری و مهارت‌آموزی است و از سه سال به بالا علاوه بر نگهداری و مهارت‌آموزی بحث آموزش نیز افزوده می‌شود.

,

حقیقت در مورد دریافت شهریه از والدین توسط مدیران مهدها، عنوان کرد: میزان پرداخت شهریه برای هر شهرستان و حتی هر مهد با توجه به خدمات، امکانات و ستاره‌دار بودن متفاوت است.

,

وی تصریح کرد: به مدیران مهدهای کودک استان حق می‌دهم که گلایه داشته باشند چون از طرف استان و کشور اتفاق خاصی که مبنی بر حمایت باشد انجام نشده اما امیدوار هستیم هرچه زودتر مشکلات مهدها برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه