اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی :

حضرت معصومه(س) تنها امام زاده‌ای که امامان معصوم به زیارت آن تاکید کردند

حضرت معصومه(س) تنها امام زاده‌ای که امامان معصوم به زیارت آن تاکید کردند
صمدی گفت: زیارت حضرت حرم فاطمه معصومه(س) ثواب ، پاداش و جایزه بزرگی دارد آن حضرت تنها امام زاده‌ای است که امامان معصوم به زیارت آن حضرت تاکید کرده و پاداش زیارت آن را معادل باب بهشت دانسته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینا صمدی، کارشناس مسائل مذهبی و معاون پژوهش موسسه عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: فاطمه معصومه(س) این بانوی بزرگوار خواهر امام رضا علیه السلام می باشد و زادگاه و محل زندگی ایشان مدینه می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , هرمز,

وی افزود: از القاب این بزرگوار می توان کریمه اهلبیت، طاهره، حمیده، برّه (نیکوکار)، رشیده، تقیه، نقیه، رضیه، مرضیه ،سیده، اخت الرضا را نام برد.

,

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه عنوان کرد: پدرایشان امام کاظم علیه السلام و مادر این بزرگوار نجمه خاتون می باشد بانو زمانی که برای دیدار با امام رضا علیه السلام به ایران مسافرت کرده بودند در راه بیمار شده و در قم درگذشتند و همانجا دفن شدنددر منابع تاریخی اطلاعات زیادی درباره زندگی نامه حضرت معصومه سلام الله ثبت نشده اس

,

صمدی با بیان اینکه ایشان از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در بین فرزندان موسی بن جعفر سلام الله علیها بعد از برادرش، علی بن موسی الرضا (ع) در والاترین رتبه جای دارد این درحالی است که شیخ مفید و دیگران فرزندان دختر امام کاظم (ع) را حداقل ۱۸ تن بیان نموده اند و فاطمه در بین این همه بانوی مکرمه ،سرآمد بوده است.

,

وی با اشاره به نوشته حاج شیخ عباس قمی درباره دختران موسی بن جعفر (ع)گفت: “برحسب آنچه به ما رسیده، افضل آنها سیده جلیله معظمه، فاطمه بنت امام موسی علیه السلام معروف به حضرت معصومه است” بی‌گمان این نحوه اظهارنظرها و نگرش به شخصیت فاطمه دختر موسی بن جعفر (ع) بر برداشت‌هایی استوار است که از متن و روایات وارده از ائمه به دست آمده است.

,

صمدی تصریح کرد: ما شیعیان فاطمه معصومه سلام الله را بسیار بزرگ می‌داریم برای زیارت ایشان اهمیت بسیاری قائل هستیم و روایاتی درباره ایشان نقل می شود که از شفاعت وی برای شیعیان سخن گفته شده و بهشت پاداش زیارت او دانسته شده است. همچنین پس از حضرت زهرا سلام الله،او تنها زنی است که از امامان برای او زیارتنامه روایت شده است.

,

وی به ویژگی‌های ممتاز این بانو اشاره کرد و گفت: شرافت خانوادگی از ویژگی ایشان است؛ تاثیر شخصیت پدر و مادر در روح و جسم فرزندان را نمی توان انکار کرد، این تاثیرپذیری در وجود فاطمه معصومه سلام الله علیها از برجستگی خاصی برخوردار است او از هر دو طرف( پدر و مادر) فضایلی را به ارث برد که تنها برادرش علی بن موسی الرضا علیه السلام آنها را به صورت کامل در خود جمع کرده بود و به نظر می رسد بتوان سرّ برتری شخصیت والای فاطمه معصومه سلام الله علیها بر دیگر فرزندان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام را در همین نکته یافت که فاطمه معصومه سلام الله علیها مانند برادرش ازهردوطرف پاکیزه ترین خصال و ویژگی ها را به ارث برد .

,

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی های حضرت شفاعت گسترده است؛ بالاترین جایگاه شفاعت از آن رسول گرامی اسلام است. اما دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم شفاعت گسترده‌ای دارند که بسیار وسیع و جهان شمول است و می‌تواند همه اهالی محشر را فراگیرند: اول خاتون محشر، صدیق اطهر، حضرت زهرا سلام الله علیها است  شفیعه روز جزا حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می باشد.

,

معاون پژوهش موسسه عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس گفت: از دیگر ویژگی های مثل عصمت، محدثه بودن، ورود زیارتنامه مخصوص و… باعث شده که حضرت معصومه (س) از دیگر امامزادگان و برادران و خواهران پیشی گیرد و همچون ستاره‌ای درخشان در این آسمان بدرخشد و صاحب شأن و مقام خاصی بشود.

,

صمدی بیان کرد: امام رضا (ع) در فقره ای از زیارت نامه آن حضرت می فرماید: فان لک عند الله شانا من الشان یعنی تو در محضر الهی شأن و منزلت وصف‌ناپذیری داری که بر خاک نشینان این عالم قابل تصور نیست و تنها خدا و پیامبر و اوصیاء طاهرینش برآن واقف اند.

,

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: زیارت آن حضرت است که ثواب آن پاداش و جایزه بزرگی دارد. حضرت معصومه تنها امام زاده‌ای است که امامان معصوم به زیارت آن حضرت تاکید کرده و پاداش زیارت آن حضرت را معادل باب بهشت دانسته اند.

,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه