اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

بازگشت «نسیم» وحدت میان دو ملت

بازگشت «نسیم» وحدت میان دو ملت
پیکر مطهر شهید «نسیم افغانی» از مجاهدین افغانستانی دفاع مقدس که به دستور رهبری در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده خواهد شد، نشانه ای کوچک از وحدتی عمیق میان دو ملت دوست و همسایه دارد که برخی با شیطنت های رسانه ای سعی در خدشه دار کردن آن دارند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیکر‌های پاک ۱۹۲ شهید دفاع مقدس روز گذشته در حالی از مرز شلمچه وارد کشور شد که پیکر مطهر شهید «نسیم افغانی» از مجاهدین افغانستانی دفاع مقدس نیز همراه آن‌ها بود تا همرزمانی که دیروز دوشادوش هم به خون غلتیده بودند امروز نیز در کنار هم به میهن اسلامی سلام گویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

سردار باقرزاده، رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم استقبال از پیکر شهدا که به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور مردم صورت پذیرفت، گفت: این شهدای گرانقدر مربوط به عملیات والفجر مقدماتی، والفجر یک، رمضان، خیبر، بدر، کربلای ۴، کربلای ۵، بیت‌المقدس ۷ و همچنین عملیات‌های تک دشمن در انتهای جنگ هستند. این شهدا مربوط به یگان‌های مختلف سپاه و ارتش هستند.

,


سردار باقرزاده با اشاره به ورود پیکر شهید افغانستانی دفاع مقدس «نسیم افغانی» افزود: ما امروز پیکر عزیزی را همراه خود داریم، همانطور که ملت عزیز ما و همچنین مردم شریف افغانستان اطلاع پیدا کردند، پیکر برادر مجاهد مهاجری به نام شهید «نسیم افغانی»، در بین پیکر‌های مطهر شهدا است که با بازگشت نسیم خوش افغانی، ان‌شاءالله بوی خوش یوسف‌های ایرانی هم در پیش خواهد بود.

,
,


باقرزاده که پیش‌تر طی یک ویدئو درخواستی را برای شناسایی این شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس مطرح کرده بود، در حالی که کلاه تفحص شده همراه شهید «نسیم افغانی» را بر سر داشت گفت: برخی از رزمندگانی که با ایشان بودند به ما اطلاع دادند که پدر، مادر، خواهران و برادران شهید در حمله نیرو‌های اشغالگر شوروی سابق به شهادت رسیده‌اند. شهید خانواده‌ای ندارد، اما به خانه دوم خودش، ایران عزیز بازگشت. این شهید نماد و نمونه‌ای است از شهدای بزرگوار ملت بزرگ افغانستان، ملّت مجاهدی که در راه مقاومت همواره با ما بودند و الآن هم هستند.

,
,

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: خوشبختانه امروز به امر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا مقرر شد پیکر مطهر شهید در حرم امام هشتم، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) خاکسپاری شود تا نشانه‌ای باشد از حق‌شناسی ملت ایران اسلامی از مردم مجاهد و مقاوم افغانستان.

, :, .,

وی افزود: همچنین مقرر شد کلاه و دیگر وسایل شهید به عنوان سندی ارزشمند در غرفه ویژه‌ای که در آینده نزدیک در موزه دفاع مقدس تهران به نام شهدای مظلوم افغانستان اعم از شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس ایجاد خواهد شد، نگهداری شود.

, .,

شهید نسیم افغانی از آرپی‌جی زن‌های عملیات والفجر ۱ بود که فداکارانه برای بازگرداندن پیکر یک فرمانده شهید ایرانی به دل آتش دشمن می‌زند و به شهادت می‌رسد. از سردار شهید شوشتری نیز نقل شده که شهید نسیم افغانی گفته بود: «من پیشمرگ شهید آخوندی می‌شوم.»

, .,

این استقبال ویژه از شهید نسیم افغانی که با دستور ویژه تر رهبری جهت خاکسپاری همراه شد، نمونه ای از میزبانی سراسر مهر ما ایرانیان را در برابر سال ها حضور اتباع کشورهای همسایه به خصوص افغان ها نشان می دهد. میزبانی که در این سال ها تبدیل به وحدتی مثال زدنی شده است. برخلاف تبلیغات گسترده رسانه های بیگانه و بعضا خودی در نشان دادن حس نژادپرستی ایرانی ها و با وجود اندک ناملایمتی هایی که در این سال ها گریبان گیر این مردم مهاجر شده است، حضور بیش از ۳۵ ساله برخی مهاجران و پناهندگان افغانستانی در ایران، همواره با مهمان نوازی و آغوش باز مردم ایران همراه بوده است. مهمان نوازی مثال زدنی ایرانی ها به اندازه ای در بین سایر کشورهای جهان متمایز است که بارها مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد به آن اذعان داشته اند. همین بس که بعد از خاموش شدن آتش جنگ داخلی در افغانستان و بازگشت آرامش نسبی به این کشور، همچنان جمعیت میلیونی مهاجران و پناهجویان اهل افغانستان حاضر به بازگشت به وطن خود نیستند و حضور در ایران را با وجود برخی ناملایمات اقتصادی به برگشتن به میهن، ترجیح می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه