اخبار داغ

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان خبر داد؛

افزایش 2برابری معتادان طی 15سال اخیر/ گرایش دختران دانشجو به گل و حشیش

افزایش 2برابری معتادان طی 15سال اخیر/ گرایش دختران دانشجو به گل و حشیش
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان، آخرین وضعیت مواد مخدر در این استان را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سرهنگ دوم عباس نادعلی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در نشست خبری به مناسبت 5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر نقش رسانه ها در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر گفت: باید از ظزفیت رسانه ها در زمینه افزایش مهارت های والدین و ارتباط با فرزندان جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نادعلی با بیان اینکه در سالهای اخیر در حوزه مبارزه، سخت افزاری و کیفری به خوبی عمل کرده ایم ابراز کرد: رویکرد مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی باشد که متاسفتانه از این بخش غفلت کرده ایم.

,

وی در ادامه گفت: اگر در همه حوزه ها مانند پیشگیری، مبارزه و درمان متوازن عمل کنیم موفق خواهیم بود اما تاکنون اینگونه نبوده است.

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اضافه کرد: اجتماعی شدن به معنای مسئولیت پذیری و درونی کردن است که از خانواده شروع می شود و سیستم آموزش نیز در آن نقش مهمی دارد.

,

نادعلی با ابراز نگرانی از افزایش اعتیاد بانوان و کاهش سن اعتیاد طی سالهای اخیر گفت: طی 15سال گذشه آمار معتادان 2برابر شده و میانگین سن اعتیاد نیز 24 سال است. ضمن اینکه شروع سن اعتیاد به 13سال رسیده است و 49 درصد زنان معتاد، کمتر از 35 درصد سن دارند.

,

وی افزود: وابستگی زنان به مواد مخدر بیشتر از مردان است و طی 2سال وابستگی شدید در زنان بوجود می آید در حالیکه این بازه در مردان بین 6 تا 8 سال است. همچنین اعتیاد زنان با مصرف مواد خطرناک مثل شیشه آغاز می شود و گرایش انها بخصوص دانشجویان دختر به مصرف گل و حشیش بیشتر است درصورتیکه بر اساس تحقیقات اعتیاد در مردان از سیگار و قلیان آغاز می شود.

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با اشاره به افزایش کشفیات ماده مخدر شیشه گفت: از اواخر سال 97 با حمایت آمریکا لابراتوارهای تولید شیشه در افغانستان افزایش یافته و به تبع آن کشفیات این ماده نیز بالاتر رفته است.

,

نادعلی از کشف 462 کیلو شیشه در سال 98 در استان سمنان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با سال 97 که 60 کیلو شیشه کشف شده بود، 670درصد افزایش داشته است.

,

وی اشاره ای به قیمت مواد مخدر کرد و افزود: قیمت انواع مواد مخدر در فروردین 99، 50 درصد افزایش یافت و تنها ماده مخدر ارزان شده، شیشه است. قیمت این ماده در سال گذشته به ازای هرکیلو 120میلیون تومان بوده که امسال به 15 تا 20 میلیون رسیده است.

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با بیان ایمکه در سال 98، 56 باند و شبکه حرفه ای، منطقه ای، استانی و بین المللی مواد مخدر در استان سمنان متلاشی شد اظهار کرد: درسال گذشته 3هزار و 786 نفر دستگیر، 141درستگاه خودرو توقیف، 6 باند مسلحانه به همراه 3 قبضه سلاح و مهمات کشف و 4نفر از اشرار نیز به هلاکت رسیدند.

,

نادعلی از کشف 12تن و 363 کیلو مواد مخدر درسال گذشته در استان سمنان خبر داد و گفت: بیشترین ماده مخدر کشف شده مربوط به تریاک با 71درصد است و مابقی شامل 12درصد مرفین، 4رصد حشیش، 4درصد شیشه، 4 درصد گراس، 1درصد هروئین و ادرصد گل بوده است.

,

وی با اشاره به آمار دستگیر شدگان مربوط به مواد مخدر گفت: در سال گذشته 4225 نفر دستگیر شدند که از این تعداد 38درصد نگهدارنده، 28درصد معتاد، 28درصد خرده فروش، 3درصد فروشنده حرفه ای و 1 درصد عمده فروش بوده اند. همچنین 4درصد از دستگیرشدان را زنان با 169 نفر شامل می شود.

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با بیان اینکه در 3ماهه ابتدای سال 99، 15باند حرفه ای شناسایی و منهدم شدند ابراز کرد: طی ماه های اخیر، 996متهم دستگیر، 76خودرو توقیف و 4324 کیلو مواد مخدر کشف شد و 5 درصد دستگیرشدگان را زنان تشکیل می دهند.

,

نادعلی سهم دیپلمه ها در دستگیرشدگان را 38درصد عنوان کرد و افزود: در میان دستگیرشدگان، 29درصد سیکل، 13درصد ابتدایی، 7درصد بیسواد و 4درصد لیسانس و فوق لیسانس هستند. همچین ن9 نفر از دستگیرشدگان دارای تحصیلات دکترا هستند.

,

وی تمرکز بر اقدامات اطلاعاتی جهت شناسایی باندها و قاچاقچیان مواد مخدر را از اولویت های پلیس مبارزه با مواد مخدر دانست و ابراز کرد: تمرکز بر شناسایی و برخورد قغاطع با خرده فروشان، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهرف تمرکز بر کنترل محورهای مواصلاتی و ضربه به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان از دیگر برنامه های پلیس است.

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با تاکید بر اینکه عمده مواد کشف شده در استان سمنان عبوری است گفت: استان سمنان به لحاظ همسایگی با استان های کویری، محور ترانزیت موادمخدر است و مقصد بسیاری از مواد مکشوفه، کشورهای اروپایی است.

,

نادعلی قانون مبارزه با مواد مخدر را نیازمند اصلاح و بازنگری دانست و افزود: برای پاکسازی اماکن باید برنامه مشخص وجود داشته باشد. قوانین مبارزه با مواد مخدر نیز به روز نیست و زمان نگهداری معتادان بین 2تا 6ماه درنظر گرفته شده که کافی نیست و حداقل باید 2سال باشد..
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه