اخبار داغ

در شهرستان فارسان؛

قیمت اجاره‌بهای مغازه‌ها به معضل تبدیل شده است/ عدم توانایی پرداخت اجاره‌بهای سنگین؛ عامل بیکاری جوانان

قیمت اجاره‌بهای مغازه‌ها به معضل تبدیل شده است/ عدم توانایی پرداخت اجاره‌بهای سنگین؛ عامل بیکاری جوانان
قیمت مغازه‌ها در داخل بازار فارسان به هیچ عنوان بر مبنای یک قیمت مشخص و منطقه‌ای تعیین نمی‌شود اینجا هر کس هر قیمتی بخواهد روی مغازه خود می‌گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، به گفته برخی ازکسبه ها صعود قیمت اجاره بهای مغازه ها در فارسان به یک معضلی تبدیل شده است. که به نظر می رسد در نبود راهکار،عدم نظارت و کم توجهی مسئولان شهرستان روز به روز پیچیده تر می شود.
 
با توجه به اینکه اکثر مغازه داران مستآجر می باشند و به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره بهای سنگین مجبور به تخلیه ای مغازها شده و بسیاری از آنان نیز به اجبار بعلت بیکاری متحمل به پرداخت هزینه بسیاری شده اند.و این اتفاق باعث مشکلاتی برای آنها شده است  
 
اما در این مصاحبه به سراغ کسبه ها رفتیم که برخی حاضر به مصاحبه و گرفتن عکس نشدند و برخی از کسبه هایی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند: اگر مصاحبه ایی داشته باشیم حتما صاحب مغازه با ما برخورد خواهد کرد آنها  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار داشت: با چه مقیاس و بر اساس چه معیار و قانونی یک باب مغازه در شهرستانی که درآمدهای پائینی دارد این چنین اجاره بهائی را باید پرداخت کند؟ با احتساب سایر هزینه ها سود باقی مانده یک کسب چقدر می باشد؟ آیا غیر از این است که تاوان این اجاره سنگین و سود باقی مانده را مشتری که همین مردم زحمت کش و اکثرا کم درآمد هستند باید بدهند؟

 طبق بررسی ها قیمت اجاره بها در این شهرستان نسبت به چند ماه گذشته افزایش چشمگیری در حد دو برابر شدن را داشته است.
 
شاید بتوان گفت :عدم نظارت کافی در این شهرستان بر اجاره بها توسط مسئولین مربوطه موجب آن شده است که متآسفانه مبلغ اجاره بها بصورت دلخواه دریافت می شود و هیچ کس بر این روند بی حساب و کتاب نظارتی ندارد!
 
قیمت مغازه‌ها در داخل بازار فارسان به هیچ عنوان بر مبنای یک قیمت مشخص و منطقه‌ای تعیین نمی شود اینجا هر کس هر قیمتی بخواهد روی مغازه خود می گذارد. و در اعتراض مستاجر به صاحب مغازه با پاسخ کلیشه ای (( اگر نمیخوای کس دیگری میاد میگیره )) مواجه می شوید.  
 
اگر اداراتی مانند شهرداری و شورای شهر و اداره دارایی که براساس ارزش ملک عوارض و مالیات می گیرند برای اجاره بها نیز نظارت می کردند و براساس ارزش مغازه و مکان قرار گیری آن و نیز مسکن و امکانات آن و بر مقدار اجاره بها مالیات تعیین می شد دیگر هیچ صاحب خانه و مغازه ای اینگونه ناجوانمردانه در میدان قیمت گذاری یکه تازی نمی کرد و وضعیت اجاره بها و اشتغال اینگونه اسفناک نمی شد.
 
چه بسیار از مستاجرین مغازه ها که به خاطر همین اجاره های سنگین پس از چند ماه ورشکست شده و مجبور به تخلیه مغازه شده اند و بر شمار بیکاران عرصه بیکاری افزوده می گردد.

تقاضای تمام کاسبین این است که اگر چه با افزایش کرایه سالانه اماکن تجاری  و مسکونی مخالفتی ندارند ولی خواهان افزایش قانونی و کارشناسی اجاره مغازه ها هستند .
 
به راستی ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال زایی از وظایف همه دستگاهها است اما با افزایش این گونه اقدام باعث تعطیلی و بیکاری میشود چه کسی پاسخگوست ما همچنان منتظر پاسخ مسئولین شهرستان فارسان هستیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه