اخبار داغ

دبیر جشنواره آسمان هشتم خبر داد؛

برگزاری جشنواره آسمان هشتم بصورت مجازی/پرچم متبرک رضوی بر فراز روستاهای میناب برافراشته می شود

برگزاری جشنواره آسمان هشتم بصورت مجازی/پرچم متبرک رضوی بر فراز روستاهای میناب برافراشته می شود
ذاکری با بیان اینکه با توجه به وضعیت کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا، جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود گفت: پرچم متبرک رضوی بر فراز ۱۴ روستای میناب در چهاردهمین جشنواره آسمان هشتم برفراشته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم ذاکری مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) کردر رضوی میناب در گفتگو با خبرنگار هرمز  اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ رضوی شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) کردر رضوی افزود: فعالیت های این کانون از سال ۸۶ با جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم آغاز شد.
ذاکری ادامه داد: جشنواره آسمان هشتم هر ساله به همت جوانان، نوجوانان و اهالی کردر رضوی به صورت مردمی و خودجوش برگزار می شود.

,
,

وی اضافه کرد: مردم در استان هرمزگان و شهرستان میناب نسبت به اهل بیت(ع) و به ویژه امام هشتم شیعیان ارادت ویژه ای دارند و این ارادت در قالب جشنواره آسمان هشتم باعث شد که توجه مسئولان کشوری را جلب کند و نام روستای کردر را مزین به نام امام هشتم کند.

,

زاکری با تشریح ویژه برنامه های چهاردهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم تصریح کرد: این جشنواره از سلسله برنامه های هجدهمین جشنواره بین المللی حضرت امام رضا علیه السلام است که ویژه روستاهای سراسر کشور است و در دهه کرامت و از میلاد با برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا میلاد سراسر نور حضرت امام رضا علیه السلام برگزار می شود.

,

دبیر جشنواره آسمان هشتم افزود: این جشنواره در ۱۴ رشته مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع طراحی پوستر رضوی، ساخت کلیپ رضوی (موبایلی و حرفه ایی )، نامه ایی به حضرت امام رضا علیه السلام، تولید عکس نوشته موبایلی رضوی، نقاشی رضوی ویژه کودکان زیر ۱۲ سال، تولید قاب عکس نوشته حدیث رضوی، بیان شعر رضوی ویژه کودکان زیر ۱۲ سال، قرآن خوانی ویژه کودکان زیر ۱۲ سال، صحت قرائت نماز ویژه کودکان زیر ۱۲ سال، اجرای صلوات خاصه حضرت امام رضا علیه السلام، اذان گویی ویژه کودکان زیر ۱۲ سال، سرود رضوی، تئاتر رضوی، ساخت فیلم کوتاه رضوی است.

,

این فعال فرهنگی ادامه داد:چهارده مسابقه ( کتابخوانی ۱۴ معصوم ) از ۱۴ کتاب قصه ها و داستان های چهارده معصوم سلام الله علیه نیز از دیگر برنامه های این جشنواره است.

,

ذاکری اضافه کرد:با توجه به وضعیت کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا، جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود.

,

وی تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره از امروز سوم تیرماه فرصت دارند ضمن ثبت نام، آثار خود را تا ۳۰ آبان ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

,

دبیر جشنواره آسمان هشتم افزود: آثار ارسال شده در آذرماه داوری و نتایج آن در دیماه اعلام و آئین پایانی آن ۱۵ بهمن ماه سال جاری همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود.

,

ذاکری ادامه داد: پرچم متبرک رضوی بر فراز ۱۴ روستای میناب در چهاردهمین جشنواره آسمان هشتم برفرآشته خواهد شد که این روستاها شامل حاج خادمی، دهو، نخل ابراهیمی، بازیاری، دومشهر، گوربند، چاه اسماعیل، کریان، گوجگ، سندرک و هشتبندی است.

,

وی خاطر نشان کرد: در روز تجلیل از امامزادگان پرچم رضوی بر فراز گنبد امامزاده شاه مرعش(ع)چلوگاومیشی، آستانه حضرت ابوالفضل(ع)شهمرادی و آستانه حضرت ابوالفضل(ع) احمد آباد بر افراشته می شود که این آئین با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه