اخبار داغ

کرونا؛ یار دبستانی من:

تقلب، راه رسیدن به موفقیت را طولانی می کند/ بررسی مشکل دانش آموزان هرمزگانی با تدریس و امتحان غیرحضوری

تقلب، راه رسیدن به موفقیت را طولانی می کند/ بررسی مشکل دانش آموزان هرمزگانی با تدریس و امتحان غیرحضوری
دانش آموز ۹ ساله که امتحاناتش را به صورت مجازی داده است گفت: امتحان غیرحضوری از نظر تقلب برایمان سخت نبود(باخنده) اما چون سوالات به صورت تستی بود پاسخ به آنها برایم دشوار بود، مدت زمان جواب دادن به سوالات کم بود و به همین دلیل استرس زیادی داشتم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ چند روزی است که استان هرمزگان با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می کند و از وضعیت سفید به قرمز تغییر رنگ داده است، اما اینکه در این دوران و با این مهمان ناخوانده چقدر توانسته ایم مهارت های خود کنترلی و خود آموزی را افزایش دهیم، نیاز به یک هم فکری و مشورت خانوادگی و مشاوره ای دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

زمانی که نام کرونا را شنیدیم و ترسیدیم و درخواست تعطیلی مدارس را به ریاست جمهوری و استانداری دادیم باید به این مسئله نیز می اندیشیدیم که ادامه تحصیل فرزند به چه صورت و در چه فضایی خواهد بود.

,

دانش آموزان به عنوان قشری از جوامع که آینده سازهستند و شخصیت آنها در دوران میانسالیشان تاثیرخواهد گذاشت اکنون وارد فضایی شده اند که هیچ شناخت دقیقی از آن ندارند و خطرات آن را نمی شناسند.

,

موضوعی که دانش آموز را با راه های میانبری مانند تقلب آشنا کرده که در فرهنگ ایرانی اسلامی جای مناسبی ندارد و خانواده ها را نیز نگران کرده است زیرا اکنون این فضای مجازی است که تربیت آن ها را به دست گرفته و هرجا که بخواهد با خود می کشاند، موضوعی که دغدغه بسیاری از روانشناسان، اولیا و فعالین فرهنگی شده است.

,

زهرا دختر ۹ ساله ای که وجود کرونا ناراحتش کرده است در گفتگو با هرمز اظهار کرد: خیلی وقت است که به مدرسه نرفته ام، نام خیلی از دوستانم را فراموش کرده ام حتی صدای معلم نیز از یادم رفته است.

,

وی افزود: دلم برای بستنی های سطح شهر تنگ شده است، مدت زیادی است که به دیدار پدربزرگ و مادر بزرگ نرفته ام حتی کرونا اجازه زیارت حرم حضرت معصومه(س) را نیز به ما نمی دهد.

,

این دانش آموز ۹ ساله که امتحاناتش را به صورت مجازی داده است، ادامه داد: امتحان غیرحضوری از نظر تقلب برایمان سخت نبود(باخنده) اما چون سوالات به صورت تستی بود پاسخ به سوالات درس اجتماعی برایم سخت بود، مدت زمان پاسخ به سوالات کم بود و به همین دلیل استرس زیادی داشتم.

,

زهرا تصریح کرد: روزهای اول که از برنامه شاد استفاده می کردیم سرعت خیلی کمی داشت، فصل های آخر کتاب را به خوبی یاد نگرفته بودم معلم نیز توضیحات را نمی داد فقط سوال طرح می کرد و امتحان می گرفت، کلاس درس حضوری بهتر بود زیرا معلم در دسترس بود.

,

هزینه سنگین اینترنت و پایان یافتن آن به دلیل حجم بالای فیلم ها

, هزینه سنگین اینترنت و پایان یافتن آن به دلیل حجم بالای فیلم ها, هزینه سنگین اینترنت و پایان یافتن آن به دلیل حجم بالای فیلم ها,

مهشاد دانش آموز ۱۸ ساله که سال آخر دبیرستان است، گفت: یادگیری در دوران کرونا بسیار سخت بود اما تعطیلی های آن باعث شد تا برخی از صفحات کتاب حذف شود که حجم کم کتاب و پاسخ اختیاری آن صفحات استرس ما را کاهش داد.

,

مهشاد ادامه داد: فهم درس ها بستگی به توضیحات معلمین داشت، برخی از آنها کلمات را شکافته و کاملا توضیح می دادند و برخی نیز اهمیت خاصی به موضوع نمی دادند و سریع تمام می کردند.

,

وی و دوستانش که پس از نصب چند برنامه داخلی نتیجه ای برایشان حاصل نشد و از پیام رسان های خارجی استفاده کردند، تصریح کرد: ابتدا برنامه شاد و روبیکا نصب کردیم اما نتیجه درستی نگرفتیم پس از آن مجبور شدیم که تمام کارها را در پیام رسان های خارجی انجام انجام دهیم.

,

مهشاد اضافه کرد: در این ایام هزینه اینترنت زیاد پرداخت کردیم، حجم فیلم ها بالا بود و قبل از آنکه مهلت استفاده از بسته اینترنتی به پایان برسد، حجم آن تمام می شد.

,

این دانش آموز پایه دوازدهم ادامه داد: در کلاس درس حضوری بهتر متوجه درس و نکات آن می شدیم اما خب امکان تقلب نبود، در ابتدای کلاس درس آنلاین احساس پشیمانی از تقلب را داشتم و فکر می کردم دوستان از اطلاعات خود می نویسند و یاد میگیرند اما زمانی که متوجه شدم همه دانش آموزان تقلب می کنند راحت تر توانستم تقلب کنم.

,

مهشاد خاطرنشان کرد: بعضی از روزها سرعت اینترنت به قدری کاهش داشت که حتی نمی شد یک عکس برای معلم فرستاد، اینکه تمام درسها و اتفاقات آن از طریق گوشی است و بیشتر زمان ما در استفاده از تلفن همراه صرف می شود اتفاق بسیار بدی که اذیت کننده است، مدام در جست و جوی فیلم های آموزشی و فایل پی دی اف و تدریس آنلاین هستیم.

,

در کلاس های آنلاین امکان تقلب وجود دارد

, در کلاس های آنلاین امکان تقلب وجود دارد, در کلاس های آنلاین امکان تقلب وجود دارد,

کوثر دانش آموز ۱۷ ساله نیز در گفتگو با هرمز اظهار کرد: تدریس حضوری بهتر است اما در کلاس درس آنلاین نیز یادگیری درسها انجام شد اوایل فکر می کردم ریاضی و منطق را نتوانم بیاموزم اما کاملا یاد گرفتم و مشکلی نداشتم.

,

وی ادامه داد: برنامه شاد را نصب کردیم اما به دلیل اینکه خیلی آهسته کارها پیش می رفت از پیام رسان خارجی استفاده کردیم، معلم ها نیز تا جایی که می توانستند جواب دانش آموزان را پاسخ می دادند.

,

کوثر تصریح کرد: در کلاس هاس غیر حضوری امکان تقلب هم داشتیم و به صداقت می گویم که انجام دادیم اگر از فضای مجازی درست استفاده شود فضای خوبی است.

,

فضای مجازی برای دانش آموزان خوب نیست

, فضای مجازی برای دانش آموزان خوب نیست, فضای مجازی برای دانش آموزان خوب نیست,

مادرمهدیه دانش آموز پایه اول دبستان اظهار کرد: حروف سخت الفبای فارسی برای ماه های آخر سال تحصیلی افتاد و به همین دلیل در درس املا با مشکل مواجه شد.

,

وی با بیان اینکه درس های کلاس اول ابتدایی پایه و اساس تمامی رده های بالایی است ادامه داد: معلم برخی از مناطق پیگیر تمام اتفاقات درسی دانش آموزان خود بودند اما معلم مهدیه فقط تمرین برایشان می فرستاد و پیگیری یادگیری آن ها نبود که باعث نارضایتی ما شد.

,

مادر این دختر ۷ساله تصریح کرد: ابتدا به ما گفتند نرم افزار شاد را نصب کنید اما به دلیل سرعت کمی که داشت به پیام رسان خارجی ارجاع دادند و تمرینات را آنجا فرستادند از برنامه داخلی شاد فقط برای حضور و غیاب استفاده می کنند.

,

وی ادامه داد: گوشی و فضای مجازی برای دانش آموزان خوب نیست، همین که همیشه گوشی در دستشان باشد برای سلامت جسمشان نیز خطرناک است و گردن و چشم دچار مشکل شده و آسیب می بیند.

,

مادر مهدیه افزود: دانش آموز از صبح تا ظهر در محیط مدرسه بوده و درسها را به صورت گروهی و دوستانه یاد می گرفت و فضا برایش تکراری نمی شد اما در خانه با یک دختر ۷ ساله نمی شود مدام تکلیف درس ها را بررسی کرد او روزی نیم الی یک ساعت درس میخواند و دلش میخواهد در منزل بازی کند.

,

کرونا؛ فرصتی است برای استفاده از تکنولوژی

, کرونا؛ فرصتی است برای استفاده از تکنولوژی, کرونا؛ فرصتی است برای استفاده از تکنولوژی,

ام البنین حاجبی پور، روانشناس و مشاور مدرسه در گفتگو با هرمز اظهار کرد: ما در سیستم آموزشی کشور تاکنون از ظرفیت های آموزش آنلاین و یادگیری موبایلی خیلی خوب استفاده نکرده بودیم ولی متاسفانه بیماری کرونا سبب شد تا از ظرفیت های آموزش آنلاین نیزاستفاده کرده که امیدوارم این توفیق اجباری باعث شود تا در کشور ما نیز در امر آموزش با تکنولوژی در حال پیشرفت بیشتر همراه شویم.

,

این مشاور با بیان اینکه فرزندان با حرف های ما تحت تاثیر قرار نمی گیرند بلکه آنچه از عملکرد ما می بینند به رفتارشان جهت می دهد، افزود: اگر مادر و پدر رژِیم مصرف رسانه ای مناسب نداشته چه به لحاظ کیفیت محتوا وچه زمانی که صرف موبایل می شود و در هر زمان و مکانی در حال فعالیت با تلفن همراه هستند نمی توانند از فرزند انتطار داشته باشند که مصرف رسانه ایی مناسبی داشته باشد.

,

حاجبی پور ادامه داد: اکنون که موبایل به عنوان ابزار یادگیری برای فرزند مطرح است دانش آموزان باید به آن به عنوان مدرسه ایی در خانه نگاه کنند و برای یادگیری الکترونیکی یک برنامه مشخص داشته باشند تا ذهن عادت کند در منزل، فضا و مکان خاصی را برای یادگیری اختصاص دهند این باعث می شود که نظم درونی بهتری شکل بگیرد و تعهد دانش آموزان به یادگیری افزایش پیدا کند.

,

تقلب؛ راه رسیدن به موفقیت را طولانی می کند

, تقلب؛ راه رسیدن به موفقیت را طولانی می کند, تقلب؛ راه رسیدن به موفقیت را طولانی می کند,

وی اضافه کرد: دانش آموزان باید سهم کمتری برای موبایل در تفریح و سرگرمی قایل باشند و برای اوقات فراغت ایام قرنطینه که به ناچار در منزل سپری می شود به جای استفاده مکرر از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی، فعالیت هایی که متناسب با استعداد و علایقشان باشد را انجام دهند.

,

این روانشناس افزود: تعهد به یادگیری کلید موفقیت و توسعه فردی است ، دانش آموزان در دوران مدرسه فرصت دارند تا این قواعد را تمرین کنند که بهتر است با انگیزه برای هدفی که در دل دارند یاد گرفته و به دنبال میانبر و تقلب در امتحانات الکترونیکی و فضای مجازی و تدریس آنلاین نباشند.

,

وی خاطرنشان: امیدوارم دانش آموزان زمانی که جلوی آیینه قرار می گیرند به واسطه ی تلاش هایی که برای بهتر شدن شخصیت و موفقیت در زندگی تحصیلی انجام داده اند به خودشان لبخند هدیه کنند ، مدرسه پلی برای ساختن فردا های بهتر است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه