اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

کریمه اهل بیت(س) بهترین الگو برای دختران جامعه است

کریمه اهل بیت(س) بهترین الگو برای دختران جامعه است
آیت‌الله توکل با اشاره به جایگاه بی‌نظیر حضرت معصومه(س) گفت: کریمه اهل بیت(س) همچون دریای بی‌کران است که همه شیعیان از آثار و برکات آن بهره‌مند می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت معصومه(س) سال 173 هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود، پدرش امام موسی کاظم(ع) هفتمین امام شیعیان و مادرش نجمه بود.

کریمه اهل‌بیت(س) از خصوصیات اخلاقی بی‌نظیری برخوردار و همچنین علم و تقوای ایشان زبان زد بوده و پس از شهادت امام موسی کاظم(ع) این بانوی پرهیزگار پاسخگوی شبهات دینی جامعه خود بود.

حضرت معصومه(س) ولایت‌مداری را نه در سخن بلکه در عمل اثبات کرد و همواره به تبعیت از امام زمان(عج) خود می‌پرداخت و گوش‌به‌فرمان امام رضا(ع) بود، کریمه اهل‌بیت(س) پس از شهادت امام موسی کاظم(ع) به‌منظور ملحق شدن به امام رضا(ع) کاروانی را آماده و همراه بیش از 300 نفر از امام زادگان شهر مدینه را به‌سوی خراسان ترک کرد.

در بین راه حضرت معصومه(س) بیمار و این موضوع سبب شد که راهی شهر مقدس قم شود که این موضوع با استقبال مردم این شهر که از شیعیان و دوستداران خاندان اهل‌بیت(ع) بودند همراه شد و کریمه اهل‌بیت(س) 17 روز در این شهر مهمان بود اما به دلیل بیماری روز دوازدهم ربیع‌الثانی سال 201 در سن 28 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و این مهمان میزبان همیشگی مردم این شهر شد.

هم‌جواری با حضرت معصومه(س) آثار و برکات بی‌نظیری برای مردم شهر مقدس قم به همراه داشته که حضور مراجع و علما، بزرگان دینی، تأسیس حوزه علمیه و ورود امام خمینی (ره) به شهر مقدس قم و پیروزی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین آثار و برکات وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت (س) در شهر مقدس قم است.

آیت‌الله سید رحیم توکل با اشاره به جایگاه بی نظیر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) همچون دریای بی‌کران است که همه شیعیان از آثار و برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: آیت‌الله مرعشی نجفی و بسیاری از مراجع، علما و بزرگان دین از گذشته تاکنون با اشک و گریه از کریمه اهل بیت(س) حاجت خود را طلب کردند که به خاطر عظمتی است که خداوند به این بانوی پاکدامن داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقام علمی حضرت معصومه(س) افزود: برکات الهی با توجه به ظرفیت افراد به آنها اعطا می‌شود و حضرت عیسی(ع) با سن بسیار کم از برکات الهی بهره‌مند شد، حضرت معصومه(س) از نظر سنی بالا نبود ولی از نظر علمی مقام بسیار عظیم داشتند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اهالی مدینه به درب منزل امام موسی کاظم(ع) رفتند ولی امام(ع) حضور نداشتند و حضرت معصومه(س) به آنها گفت با پدرم چکار دارید و گفتند که سوالات علمی دارند و حضرت معصومه(س) به سوال آنها پاسخ داد.

توکل با بیان اینکه معارف الهی همچون گوهر نورانی است و نیازمند ظرف نورانی است،گفت: باید دل را نورانی کرد تا از معارف الهی به خوبی بهره‌مند شویم، نورانی کردن دل برای جذب معارف الهی دارای راهکارهایی است که اقامه نماز شب از جمله آن است.

وی با اشاره به جایگاه و کرامت حضرت معصومه(س) تصریح کرد: حضرت معصومه(س) دختر و عمه و خواهر امام است و جایگاه و ارزش کریمه اهل بیت(س) به خاطر فرزند امام و عمه امام نیست بلکه این بانوی پاکدامن از مقام بسیار بالایی برخوردار هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید از خدا بخواهیم که عاقبت به‌خیر شویم و اگر اجر و پاداش معنوی به ما داد از ما نگیرد، خاطرنشان کرد: برخی بندگان عاقبت به‌خیر نشدند و باید از خدا بخواهیم که عاقبت به‌خیر از دنیا برویم چون موضوع بسیار مهمی است.

حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان دختر معصوم و خواهر معصوم دارای مقام و منزلت بالایی در نظر ائمه اطهار(ع) است اظهار داشت: این بانو گرانقدر از جمله امامزادگانی است که واسطه‌ای در امامزادگی‌اش وجود ندارد.

وی با تاکید ویژه بر زیارت حضرت معصومه(س) افزود: زیارت همراه با بصیرت این بانو به عنوان بهای بهشت از طرف ائمه معصوم(ع) از جمله امام جواد (ع) و امام رضا(ع) بیان شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حتی قبل از ولادت این بانو هم بر عظمت ایشان تاکیدشده‌است، تصریح‌کرد: امام صادق (ع) یک نسل قبل از ولادت بانو به ولادت ایشان و محل دفن ایشان یعنی شهر قم اشاره‌کرده‌است.

واعظ موسوی با تاکید بر اینکه امام صادق (ع) از قم را به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) شمرده شده است خاطرنشان‌کرد: جایگاه ممتاز و منحصر به فردی در بین اهل بیت (ع) برای این بانوی گرامی وجود‌دارد.

وی باتوجه به عظمت روح و شخصیت بالا و قداست روحی کریمه اهل بیت(س) تاکید‌کرد: قداست روحی که برای این خانم ثابت شده و سینه به سینه به ما رسیده بیانگر این واقعیت است که هر کس در درگاه قرب ربوبی از معنویت و عبادت بالایی برخوردار باشد جایگاه و منزلت شایسته‌ای پیدا‌می‌کند.

واعظ موسوی با اشاره به آثار و برکات بی‌نظیر حضور این بانو در قم، تصریح‌کرد: وجود این بانو سبب گردآمدن علما و فقها و اندیشمندان و مراجع در این شهر شده‌است.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه حضرت معصومه(س) می‌تواند بهترین الگو برای دختران جامعه باشد، افزود: شایسته است که دختران شیعه به‌ویژه دختران ایران اسلامی حضرت معصومه(س) را به علت عظمت معنوی و قداست روحی که دارد به‌عنوان الگو و اسوهٔ خود قرار بدهند.

وی با اشاره برکات الگو برداری از حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: دختران می‌توانند با الگو قرار دادن این بانو پا جای پای ایشان گذاشته و با تطهیر روح و جسم و پیروی از احکام نورانی قرآن وگام برداشتن در مسیر تدوین شده توسط پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) سعادت دنیا و آخرت رابرای خود تامین ‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه