اخبار داغ

بی‌رغبتی گروه‌های تئاتر به اجرا/«ایرانشهر»تا ۲ماه دیگر تعطیل است!

بی‌رغبتی گروه‌های تئاتر به اجرا/«ایرانشهر»تا ۲ماه دیگر تعطیل است!
دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر اعلام کرد به دلیل عدم تمایل گروه‌های تئاتری به اجرای آثارشان در شرایط فعلی، تعطیلی این تماشاخانه تئاتری حداقل تا ۲ ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سالن‌های تئاتری بعد از تعطیلی چهارماهه کرونایی از اول تیر و بنابر اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ۵۰ درصد ظرفیت از سر گرفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این شرایط برخی گروه‌های تئاتری که تمایلی به اجرا با ظرفیت ۵۰ درصد را نداشتند، از ادامه اجراهای متوقف شده خود انصراف دادند و برخی دیگر نیز با قبول شرایط فعلی ادامه اجراهای خود را در سالن‌های تئاتری نظیر تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه سنگلج و سالن‌های خصوصی نظیر تئاتر مستقل از سر گرفته یا خواهند گرفت.

,

تماشاخانه ایرانشهر اما به عنوان یکی از مهمترین مجموعه‌های تئاتری تهران و حتی ایران، در شرایط فعلی هنوز وضعیت از سرگیری فعالیت‌های خود را مشخص نکرده است.

,

این در حالی است که تماشاخانه ایرانشهر همیشه موردتوجه گروه‌های تئاتری بوده و در طول سال گروه‌های متعددی خواستار به صحنه بردن نمایش‌های خود در سالن‌های ناظرزاده کرمانی و سمندریان در این مجموعه بوده‌اند.

,

حسین مسافرآستانه دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر درباره وضعیت از سرگیری فعالیت این مجموعه و اجراهای مدنظر تئاتری در دوران پساکرونایی تئاتر، گفت: وقتی اطلاعیه وزارت ارشاد درباره چگونگی از سرگیری فعالیت‌های مکان‌های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر منتشر شد، با گروه‌هایی که در جدول اجرایی سالن‌های تماشاخانه قرار داشتند برای اجرای آثارشان تماس گرفتیم، ولی هیچکدام تمایلی به اجرا نداشتند.

,

وی تأکید کرد: همه گروه‌هایی که در جدول نوبت اجراهای تماشاخانه ایرانشهر بودند خواستار تعویق چند ماهه نوبت اجرایشان شدند و این در حالی است در نوبت‌های بعدی اجراهای مجموعه، گروه‌های دیگری هم از قبل حضور داشته‌اند.

,

مسافرآستانه با بیان اینکه به گروه‌ها حق می‌دهیم با شرایط فعلی و با توجه به اینکه به لحاظ اقتصادی متضرر می‌شوند تمایلی به اجرای آثارشان نداشته باشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ گروهی اعلام آمادگی برای اجرا در تیر و مرداد نکرد، تعطیلی تماشاخانه ایرانشهر حداقل تا ۲ ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

,

دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این شرایط در صورتی تغییر می‌کند که اولویت شورای سیاستگذاری برای اجراهای مجموعه تغییر کند و راه برای هر کاری که آماده است و در جدول اجراهای سال جاری تماشاخانه نبوده، وارد جدول اجراها شود. البته بعید می‌دانم شورا چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

,

وی درباره احتمال اجرایی مناسبتی در مجموعه با توجه به فرارسیدن ماه محرم و از سرگیری فعالیت تماشاخانه ایرانشهر با این اقدام، یادآور شد: ما در نوبت اجراهای مان اثری را برای اجرا در آن مقطع زمانی مدنظر داشتیم ولی باید ببینیم با شرایط فعلی آن کار آماده اجرا می‌شود یا نه.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه