اخبار داغ

بازخوانی وعده‌ها/ 3

10 سال انتقادِ بی‌سرانجام از وضعیت نابسامان ورودی‌های شهر سمنان

10 سال انتقادِ بی‌سرانجام از وضعیت نابسامان ورودی‌های شهر سمنان
بیش از 10 سال است که انتقاد از نابسامانی ورودی‌های شرقی، غربی و شمالی شهر سمنان به یکی از انتقادات تکرارشونده‌ی مردم سمنان تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بیش از ده سال است که انتقاد از نابسامانی ورودی‌های شرقی، غربی و شمالی شهر سمنان به یکی از انتقادات تکرارشونده‌ی مردم سمنان تبدیل شده است؛ انتقادی که البته تا کنون پاسخ درخوری به دنبال نداشته است. جالب این که مسئولان و حتی آن‌ها که خود در این زمینه مسئولیتی داشته‌اند نیز در مواضع گوناگون از این نابسامانی انتقاد کرده‌اند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

یکی از نخستین اظهارنظرهای رسمی درباره این موضوع، مربوط به حسن سعدالدین، فرماندار پیشین سمنان است. سعدالدین، در دهمین روز از تیرماه سال 1392، در دفتر شهردار وقت، حضور پیدا کرد و خواستار ساماندهی مبادی خروجی و ورودی ضلع شرقی سمنان شد. سعدالدین تأکید کرد که ورودی شرقی سمنان در شأن مرکز استان نیست و این امر موجب نارضایتی مردم و مسافران شده است.

,

با وجود تأکید فرماندار وقت سمنان و سخنرانی‌های پرشمار دیگر مسئولان، وضعیت نامطلوب ورودی‌های غربی، شرقی و شمالی شهر سمنان بسامان نشد تا گلایه‌های مسافران ورودی به سمنان را شاهد باشیم. حدود 15 ماه پس از اظهارنظر سعدالدین، محمودرضا دارایی‌، معاون عمرانی وقت شهردار سمنان در آبان‌ماه سال 93، در اظهارنظری مهم، ساماندهی مبادی ورودی شرقی و غربی سمنان را از جمله وظایف و تکالیف شهرداری عنوان کرد و گفت: این قبیل پروژه‌ها به دلیل آن که نمایانگر سلیقه مدیریت شهری و شهروندان و همچنین جلوه و نمای شهر سمنان هستند اهمیت مضاعفی دارند.

,

شهرداری: ساماندهی ورودی شرقی سمنان در دستور کار است

, شهرداری: ساماندهی ورودی شرقی سمنان در دستور کار است, شهرداری: ساماندهی ورودی شرقی سمنان در دستور کار است,

حدود شش‌ماه بعد، در نیمه اردیبهشت‌ماه سال 94، محمد طاهریان، از اعضای شورای چهارم، با انتقاد شدید از وضعیت ورودی‌های شهر سمنان، گفت که طرح‌های ارائه‌شده در این خصوص ناقص هستند و شورای شهر خواهان بازبینی در این طرح‌هاست. مخاطب این نقدها طبعا اداره‌کل راه و ترابری بود. اما با وجود انتقاد عضو شورا نسبت به طرح‌های موجود، در مهرماه سال 94، مدیر فنی و اجرایی شهرداری سمنان اعلام کرد که این نهاد، ساماندهی ورودی شرقی سمنان را در دستور کار دارد هرچند باز هم خبری از ساماندهی نشد!

,

در شانزدهم اسفندماه سال 95، یعنی چندی پس از آن که در دوره شهرداری حسین موسوی، طرحی به عنوان نمای ورودی شهر سمنان در رسانه‌ها منتشر شد؛ شبکه اطلاع‌رسانی مرآت طی گزارشی به انتظار دیرپای مردم سمنان برای ساماندهی به ورودی‌های شهرشان پرداخت. در گزارش مذکور آمده بود که نابسامانی ورودی‌های شهر سمنان بارها مورد انتقاد خود شهرداران! و اعضای شوراهای شهر در ادوار مختلف قرار گرفته اما این موضوع سرانجامی نداشته است.

,

شورای شهر: ساماندهی ورودی و خروجی شرقی و غربی تصویب شده است

, شورای شهر: ساماندهی ورودی و خروجی شرقی و غربی تصویب شده است, شورای شهر: ساماندهی ورودی و خروجی شرقی و غربی تصویب شده است,

حدود یک سال و نیم بعد، در چهاردهم مردادماه سال 97، کانال اطلاع‌رسانی همتی، نماینده پیشین اعلام کرد که در نشست با ناظم‌رضوی، شهردار سمنان بر ضرورت تسریع در ساماندهی ورودی شرقی و غربی سمنان و ایجاد پروژه‌های غیرهمسطح در ورودی تأکید شده است. کانال تلگرامی اطلاع‌رسانی شورای شهر سمنان نیز در شهریورماه سال 97، پیگیری امر ساماندهی ورودی و خروجی شرقی و غربی سمنان را از جمله مصوبات این ماهِ شورای شهر عنوان کرد.

,

در این میان انتقادات مردمی همچنان نسبت به وضعیت ورودی‌های سمنان در جریان بود و مردم معتقد بودند که این ورودی‌ها در شأن مرکز استان نیست. حدود دو ماه پس از آن که شورای شهر، پیگیری برای ساماندهی ورودی‌های سمنان را در زمره مصوبات خود اعلام کرد، ناظم‌رضوی شهردار سمنان، طی گفتگویی از تلاش برای آغاز طرح بزرگ اصلاح ورودی شرقی سمنان خبر داد.

,

 سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان نیز در 21 آبان‌ماه سال 97، در جلسه ساماندهی ورودی‌های شهر سمنان اعلام کرد که طرح ساماندهی ورودی‌های شرق و غرب سمنان تا پایان امسال(97) و با هدف روان‌سازی ترافیک و تسهیل و ایمنی در تردد اجرایی می‌شود. طبیعتا نگارش این گزارش به معنای آن است که وعده صریح فرماندار سمنان تا این لحظه اجرایی نشده و علیرغم این وعده‌های مکرر از سوی فرماندار، شورای شهر و شهرداری، متأسفانه به وضعیت ورودی‌های سمنان توجهی نشده است.

,

اما در بیست و یکم اسفندماه سال 97، سیادتی، رئیس شورای شهر سمنان در بخشی از مونولوگ‌گویی به بهانه پاسخ به انتقادات بودجه‌ای، اعلام کرد:«شهروندان از ورودی‌های شهر گله دارند که شهر غریب است و در سال 98 قطعا ورودی‌های شهر سمنان تغییر خواهد کرد و با طرحی درخور و زیبا شاهد هدایت مسافران و گردشگران به شهر خواهیم بود.»

,

انتقاد مردم از وضعیت نابسامان ورودی‌های سمنان

, انتقاد مردم از وضعیت نابسامان ورودی‌های سمنان, انتقاد مردم از وضعیت نابسامان ورودی‌های سمنان,

اما 98 هم گذشت و با وجود این وعده رئیس شورا هم یکی از مطالبات چندین‌ساله و مهم مردم سمنان که رسیدگی به وضعیت نابسامان ورودی‌ شرقی شهر سمنان بود، همچنان بر زمین ماند. بیش از یکسال پس از وعده رئیس شورا، در فروردین‌ماه امسال، شماری از مخاطبان مرآت با ارسال پیام‌هایی نسبت به عدم تأمین روشناییِ مطلوب پل‌های سلام در ورودی غربی و شهید ترحمی در ورودی شرقی از سوی شهرداری سمنان و نیز نابسامانی وضعیت ورودی شهر سمنان انتقاد کردند.

,

هرچند شهرداری در خصوص روشنایی پل‌ها پاسخ داد که این امر ارتباطی با این مجموعه ندارد، اما در خصوص نابسامانی ورودی‌ها در جوابیه خود سخنی نگفت. بی‌پاسخ گذاشتن انتقادات در این خصوص بار دیگر شماری از مخاطبانِ مرآت را بر آن داشت تا با ارسال پیام‌هایی وضعیت اسف‌بار ورودی‌های سمنان را مورد انتقاد قرار دهند؛ آن‌ها می‌گفتند احتمالا مسئولان استان از این ورودی‌ها برای تردد استفاده نمی‌کنند که نسبت به این موضوع مهم بی‌تفاوت هستند!

,

شهرداری: در اختیار ما نیست!

, شهرداری: در اختیار ما نیست!, شهرداری: در اختیار ما نیست!,

با انعکاس این انتقادات به شهرداری سمنان، روابط عمومی شهرداری پاسخ داد که ساماندهی ورودی شرقی سمنان در محدوده اختیار اداره راه و شهرسازی است و در صورت واگذاری، شهرداری آمادگی لازم جهت ساماندهی ورودی شرقی را داراست؛ این پاسخ در حالی داده شد که سیادتی، رئیس شورا رسما وعده ساماندهی ورودی شرقی سمنان تا پایان سال 98 را اعلام کرده بود و فرماندار از علت تأخیر «طرح‌های شهرداری» برای ساماندهی به ورودی شرقی سمنان سخن گفته بود!

,

در یازدهم اردیبهشت‌ماه سال 99، خبرنگار مرآت در گفتگو با فرماندار سمنان، موضوع انتقادات مردمی نسبت به نابسامانی ورودی‌های سمنان را مطرح کرد. فرماندار سمنان «الزامات پلیس راه»، «عدم تأمین اعتبار» و پاره‌ای مسائل دیگر را عامل به تأخیر افتادن ساماندهی ورودی شرقی سمنان اعلام کرد. دانایی گفت:«مادامی که توافقات لازم با وزارت راه و شهرسازی انجام نشود، نمی‌توانیم مخاطرات را بپذیریم تا خدای‌ناکرده مشکلی برای مسافران در ورودی شرقی سمنان ایجاد نشود.»

,

اما مردم می‌پرسند آیا فرماندار سمنان وقتی در آبان‌ماه 97 اعلام می‌کرد که ساماندهی ورودی سمنان تا پایان این سال انجام می‌شود، از الزامات پلیس راه و ضرورت انجام برخی هماهنگی‌ها توسط راه و شهرسازی بی‌اطلاع بود؟ فرماندار سمنان در حالی می‌گوید تا توافقات لازم با وزارت راه انجام نشود نمی‌توانیم مخاطرات ساماندهی را بپذیریم که خود یکی از مسئولانِ ذی‌ربط برای این دست هماهنگی‌هاست.

,

اکنون شهرداری ساماندهی ورودی شرقی را وظیفه خود نمی‌داند و فرمانداری هم این امر را به وقتی نامعلوم احاله کرده است! به نظر می‌رسد در دهه دوم انتظار برای ساماندهی ورودی‌های سمنان، مردم باید صبورتر از دهه نخست باشند!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه