اخبار داغ

معاون وزیر میراث فرهنگی:

احیای بافت تاریخی ارومیه باید در اولویت کاری مدیران شهری باشد

احیای بافت تاریخی ارومیه باید در اولویت کاری مدیران شهری باشد
طالبیان گفت: توسعه شهری باید براساس تاییدیه‌های متناسب با بافت تاریخی این شهر انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، محمدحسن طالبیان سه شنبه شب در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که با محوریت بافت تاریخی شهر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حافظه تاریخی هر شهری در واقع هویت آن شهر است و باید برای احیای آن اقدامات جدی انجام گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: فرهنگسازی در راستای حفاظت و مراقبت مردمی از بافت تاریخی جزو اولویت هایی است که باید مدنظر مدیریت شهری در ارومیه باشد تا احیای این بافت با سهولت بیشتری انجام پذیرد.

,

معاون وزیر میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: با نگهداری و حفاظت از بافت تاریخی شهر می توان شاهد افزایش ارزش مالی و هویتی آن ها بود به طوری که اکنون در برخی شهرها این اقدام انجام شده و نتیجه خوبی هم گرفته شده است.

,

در ادامه این جلسه، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، عنوان کرد: چهار شهر ارومیه، ماکو، خوی و تکاب دارای بافت تاریخی هستند که این بافت تاریخی شهری در ارومیه ۳۰۶ هکتار، ماکو ۱۴۹، خوی ۱۰۴ و تکاب ۷۲ هکتار است.

,

آیدین رحمانی، با اشاره به اینکه حفاظت از بافت تاریخی از مطالبات مهم مردم است، بیان داشت: بر اساس قانون مصوب شورای عالی معماری شهرسازی ضوابط بافت تاریخی شهر الزامی است. بیش از ۱۱ سال از تاریخ مصوب ضوابط بافت تاریخی شهرها گذشته اما در طول این سال‌ها اقدامی اجرایی نشده است.

,

وی، خاطرنشان کرد: رسالت و نگهداری بافت‌های تاریخی وظیفه همگانی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه