اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

نیروهای مسلح در خط مقدم مبارزه با کرونا چه کردند؟/ میدان جهاد تازه برای قوای نظامی ایران

نیروهای مسلح در خط مقدم مبارزه با کرونا چه کردند؟/ میدان جهاد تازه برای قوای نظامی ایران
نیروهای مسلح در کشور ما تفاوت‌هایی با دیگر کشورها دارند، نیروهایی که علاوه بر دفاع همه جانبه از مرزهای ایران اسلامی، مردم را در حوادث گوناگونی مانند سیل، زلزله و هر حادثه دیگری همراهی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سی ام بهمن ماه سال 98 بود که موج نخست کرونا ایران را با خود همراه کرد، موجی که در این روز وزارت بهداشت با اعلام رسمی تست مثبت دو نفر در یکی از استانها، آغاز حرکت ویروس کرونا در کشور را تأیید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پس از اعلام این خبر، وزارت بهداشت با تمامی نیروهای کادر درمان و تجهیزات پزشکی خود را برای روزهای دشواری آماده کرد، اما هر چه زمان می گذشت آمار مبتلایان به این ویروس مرگبار بیش از گذشته می شد و خانواده های بسیاری را داغدار می کرد.

,

هر چه زمان می گذشت با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، کمبود کادر درمانی بیش از پیش خود را نشان می داد، این روند تا آنجا پیش رفت که در روز ۵ اسفند در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در ایران، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در تماس تلفنی با «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از آمادگی سپاه برای هر گونه کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، در مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

,

پس از این بود که سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موافقت سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه به دنبال درخواست وزیر بهداشت در این وزارتخانه مستقر شد. این یعنی آغاز کمک مجدانه سپاه و بسیج برای مقابله با ویروس کرونا در کشور، اقدامی که پس از آن موج عظیم کمک های سایر نیروهای مسلح را به دنبال داشت.

, .,

تولد واژه« انقلاب پزشکی» در عرصه مقابله با کرونا

, تولد واژه« انقلاب پزشکی» در عرصه مقابله با کرونا, تولد واژه« انقلاب پزشکی» در عرصه مقابله با کرونا,

به طور قطع وظیفه اصلی نیروهای مسلح، حفظ استقلال ، امنیت و تمامیت ارضى کشور است و برای تداوم انقلاب اسلامی با هرگونه تهدید داخلی و خارجی مقابله خواهد کرد.

,

مجموعه این وظایف گاهی از دفاع سخت خارج شده و به جنگ نرم مبدل می شود، شاید بتوان پدیدار شدن ویروس کرونا در کشورها را یکی از این حملات برای کوچکتر شدن قدرتهای کشورها دانست و از این رو نیروهای مسلح کشورمان به ندای یاری کردن وزارت بهداشت در مقابله با کرونا لبیک گفته و پا در این عرصه نهادند.این نیروها پیشتر در حوادث گوناگونی مانند سیل، زلزله و... خدمات ارزنده ای را به مردم اعطا کرده بودند.

,

همراهی نیروهای مسلح با وزارت بهداشت به تولد واژه ای به نام انقلاب پزشکی مبدل شد، انقلابی که در پی آن جهاد خودکفایی در عرصه تجهیزات پزشکی به وقوع پیوست، به طوری که بسیاری از کارگاه های غیرفعال کشور به محلی برای تولید کالاهای پزشکی و لوازم بهداشتی مبدل شدند.

,

پس از این حرکت جهادی نیروهای مسلح، فرمانده معظم کل قوا در 22 اسفندماه سال گذشته طی پیامی با قدردانی از تلاشهای نیروهای مسلح کشور در مقابله با ویروس منحوس کرونا، بر تشکیل «قرارگاه بهداشتی و درمانی»تأکید کردند و خاطرنشان کردند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.

, این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید, ., .,

 در همین راستا و پیرو منویات رهبر معظم انقلاب، قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) در نیروهای مسلح تشکیل شد و اینجا بود که نخستین قرارگاه نظامی مقابله با کرونا در کشور شکل گرفت تا بتواند راهگشای بسیاری از مشکلات پزشکی کشور در مقابله با کرونا باشد.

,

, ,

ماحصل این قرارگاه، کنترل محورهای جاده‌ای، ایجاد محدودیتهای اجتماعی، رصد ملی و یافتن افراد مشکوک به ویروس کرونا، و تامین ماسک تخصصی N95 برای کادر درمانی و ضدعفونی معابر و خیابانهای شهرها پای در عرصه جهاد نهاده و وزارت بهداشت بود.

, N95,

همچنین می توان ایجاد بیمارستانهای صحرایی،آماده کردن تختهای بیمارستانی و ایجاد نقاهتگاه در استانهای کشور را از می توان از مهمترین فعالیتهای ستاد کل نیروهای مسلح در کشور دانست، به طوری که آمار تختهای بیمارستانی فعال در این حوزه به 6هزار تخت بیمارستانی رسید.

,

آماده باش بیش از 31 هزار کادر پزشکی و پرستاری در کشور و فراخواندن سربازان متخصص پیش از اعزام به سربازی را می توان از مهمترین کارکردهای نیروهای مسلح دانست.

,

خدمت رسانی 1.5 میلیون بسیجی در عرصه مقابله با کرونا

, خدمت رسانی 1.5 میلیون بسیجی در عرصه مقابله با کرونا, خدمت رسانی 1.5 میلیون بسیجی در عرصه مقابله با کرونا,

در این بین سپاه توانست 55هزار بسیجی متخصص،یک میلیون 650 هزار بسیجی را در هشت حوزه تخصصی وارد عرصه مقابله با کرونا کند تا بتواند بار دیگر خدمات چشمگیری را به مردم ارائه و نقش خود را پررنگ تر از دیروز کند.

,

, ,

 

,

اما آنچه که شاید کمتر به آن پرداخته شد، نقش بسیج طلاب به عنوان حامی معنوی خانواده های متوفی مبتلا به کرونا حائز اهمیت بود، شاید بتوان تلاش این قشر را در تغسیل و تدفین افراد مبتلا به کرونا یکی از مهمترین اقدامات در عرصه کرونا قلمداد کرد، اقدامی که به تعبیر حجت الاسلام والمسلمین شفیع زاده، تا پیش از این توجه جدی به آن نمی شد.

,

 

,

, ,

 بیش از دو میلیون و چهارصد هزار نفر از اعضای نیروهای مسلح پای به پای وزارت بهداشت در عرصه مقابله با کرونا در کشور فعالیت داشتند، فعالیتی که در قالب خدماتی و دفاعی در برابر این ویروس شکل گرفت.

,

جهاد خودکفایی در عرصه تولید ماسک و لوازم بهداشتی

, جهاد خودکفایی در عرصه تولید ماسک و لوازم بهداشتی, جهاد خودکفایی در عرصه تولید ماسک و لوازم بهداشتی,

پس از خودکفایی و تکمیل نیازهای کشور در تأمین لوازم بهداشتی و درمانی در کرونا، نیروهای مسلح فعالیت خود در عرصه تحقیقات درباره ساخت کیتهای تشخیص کرونا را آغاز کردند و به نتایج مطلوبی دست پیدا کردند و به طور قطع می توان استقرار دستگاه های حراراتی در فرودگاه ها برای تشخیص افراد مبتلا به کرونا را یکی از اقدامات مهم این نیروها در کشور دانست.

,

, ,

غربالگری یکی دیگر از اقدامات نیروهای مسلح در کشور، بسیج به عنوان یک نیروی مردمی در تمامی حوادث و رخدادهای کشور نقش فعال و مهمی را داشته است و در ماجرای کرونا توانست 70 درصد از غربالگری کشور را با دستان خود به ثبت برساندو اجرایی کند.

,

پس از موفقیت در عرصه مقابله با کرونا در جامعه و بیمارستانها، این بار نیروهای مسلح سعی در دفع تهاجم های دشمنان انقلاب در فضای مجازی کردند، دفع تهدید این دشمنان در ناامید کردن مردم، برنامه ریزی برای عدم شکل گییری آشوب های خیابانی در پی دعوت رسانه های معاند در ایام کرونا و در نهایت خنثی سازی پروژه های دشمنان در بی کفایت نشان دادن نیروهای مسلح در مقابله با کرونا را می توان از مهمترین دستاوردهای این نیروها در ایام مقابله با این ویروس منحوس برشمرد.

,


انتهای پیام/ا

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه