اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

عطش آقازاده‌ها برای پا گذاشتن جای پای پدرانشان/ کسی جلوی «ژن‌های خوب» را می‌گیرد؟

عطش آقازاده‌ها برای پا گذاشتن جای پای پدرانشان/ کسی جلوی «ژن‌های خوب» را می‌گیرد؟
رصد فضای سیاسی کشور در چند سال اخیر نشان می دهد که آقازاده ها به همراه خویشاوندان سببی همچون دامادها عطش زیادی برای ورود به فضای مدیریتی، اقتصادی و سیاسی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فضای رانتخواری در کشورمان پس از انتخابات مجلس دهم وارد فاز دیگری شد. در این انتخابات بود که لیست جریان اصلاحات با حضور افرادی از خانواده افراد سرشناس اصلاح طلب بسته شد. همین موضوع مورد انتقاد بسیاری از فعالان سیاسی اصلاح طلب قرار گرفت که بسته شدن این لیست را با پول و رانت همراه دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
«الهه کولایی» فعال زن اصلاح طلب از جمله همین منتقدان بود که اعلام کرد: «به هر حال افرادی که از امکان مالی و ارتباطات خوبی برخوردارند و چنین امکاناتی برای آنها فراهم است، قطعا نسبت به بقیه افراد شانس بیشتر و بهتری برای حضور در همه لیست‌های انتخاباتی دارند.»
,
 
,
وی دربخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت:«همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تاثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مساله را تکذیب نمی‌کنم.» رانت سیاسی به معنی وابستگی نمایندگان لیست امید، حتی بیشتر از «پول» به چشم می‌خورد، زیرا هستند افرادی که به علت وابستگی به مدیران دوران اصلاحات وارد لیست‌های انتخاباتی شدند.
, وی دربخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت:«همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تاثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مساله را تکذیب نمی‌کنم.» رانت سیاسی به معنی وابستگی نمایندگان لیست امید، حتی بیشتر از «پول» به چشم می‌خورد، زیرا هستند افرادی که به علت وابستگی به مدیران دوران اصلاحات وارد لیست‌های انتخاباتی شدند., وی دربخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت:«همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تاثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مساله را تکذیب نمی‌کنم.» رانت سیاسی به معنی وابستگی نمایندگان لیست امید، حتی بیشتر از «پول» به چشم می‌خورد، زیرا هستند افرادی که به علت وابستگی به مدیران دوران اصلاحات وارد لیست‌های انتخاباتی شدند., ,
 
,
از این جهت بود که کسانی چون « فاطمه حسینی» دختر صفدر حسینی از مدیران نجومی بگیر دولت یازدهم در لیست قرار گرفت و توانست 4 سال نماینده مردم تهران شود. دختر صفدر حسینی در مجلس دهم فعالیت جنجالی داشت و نطق پرحاشیه وی در حمایت از مسائل مالی خانواده اش در این مجلس در نوع خود نادر است.
, از این جهت بود که کسانی چون « فاطمه حسینی» دختر صفدر حسینی از مدیران نجومی بگیر دولت یازدهم در لیست قرار گرفت و توانست 4 سال نماینده مردم تهران شود. دختر صفدر حسینی در مجلس دهم فعالیت جنجالی داشت و نطق پرحاشیه وی در حمایت از مسائل مالی خانواده اش در این مجلس در نوع خود نادر است., از این جهت بود که کسانی چون « فاطمه حسینی» دختر صفدر حسینی از مدیران نجومی بگیر دولت یازدهم در لیست قرار گرفت و توانست 4 سال نماینده مردم تهران شود. دختر صفدر حسینی در مجلس دهم فعالیت جنجالی داشت و نطق پرحاشیه وی در حمایت از مسائل مالی خانواده اش در این مجلس در نوع خود نادر است.,
 
,
پس از اتمام مجلس دهم هم زمزمه های مختلفی در رسانه ها درباره حضور وی در ساختار دولتی به عنوان مدیر یا سمت بالا عنوان شد که فعلا این اخبار در حد انتشار و تکذیب عنوان شده است. 
,
 
,
در انتخابات مجلس یازدهم هم بسیاری از آقازاده ها و خصوصا دامادها پا به عرصه گذاشتند و سعی کردند که وارد مجلس کنونی شود. «کامبیز مهدی زاد» که در ابتدا نامش با خبر انتصاب وی به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی بر سر زبان ها افتاد که با فشار افکارعمومی این حکم ملغی شد. وی در انتخابات مجلس دهم سعی کرد از تبریز کاندیدا شود که رد صلاحیت شد.
, وی به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی بر سر زبان ها افتاد که با فشار افکارعمومی این حکم ملغی شد. وی در انتخابات مجلس دهم سعی کرد از تبریز کاندیدا شود که رد صلاحیت شد., وی به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی بر سر زبان ها افتاد که با فشار افکارعمومی این حکم ملغی شد. وی در انتخابات مجلس دهم سعی کرد از تبریز کاندیدا شود که رد صلاحیت شد.,
 
,
, ,
 
,
«حمید رضا عارف» پسر علیرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات از جمله آقازاده های اصلاح طلب حاشیه ساز بوده است. ماجرای «ژن خوب» که در یک گفتگو از وی مطرح شد جنجالی وصف ناپذیر در فضای مجازی ایجاد کرد. وی خود را ژن خوب نامید و بیان داشت که در خانواده ای با رتبه بالای کنکور و هوشمند متولد شده و رشد یافته و این ژن به او منتقل شده است. 
, , وی خود را ژن خوب نامید و بیان داشت که در خانواده ای با رتبه بالای کنکور و هوشمند متولد شده و رشد یافته و این ژن به او منتقل شده است. , وی خود را ژن خوب نامید و بیان داشت که در خانواده ای با رتبه بالای کنکور و هوشمند متولد شده و رشد یافته و این ژن به او منتقل شده است. ,
 
,
وی در ماجرای لیست بندی شورای شهر تهران و مجلس دهم نیز حاشیه ساز شد که این موضوع هم تکذیب شد. گفته می شود که وی در مجلس دهم از حوزه انتخابیه یزد به عنوان نامزد شرکت کرده بود مورد حمایت عارف قرار نگرفت. هر چند که پسر عارف در کمیته ملی المپیک سمتی گرفت که با انتقادات زیادی روبرو شد که وی چه تخصصی در این حوزه دارد که در چنین سمتی انتصاب شده است.
, هر چند که پسر عارف در کمیته ملی المپیک سمتی گرفت که با انتقادات زیادی روبرو شد که وی چه تخصصی در این حوزه دارد که در چنین سمتی انتصاب شده است., هر چند که پسر عارف در کمیته ملی المپیک سمتی گرفت که با انتقادات زیادی روبرو شد که وی چه تخصصی در این حوزه دارد که در چنین سمتی انتصاب شده است.,
 
,
از سوی دیگر « توحید نوبخت» پسر محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز از جمله آقازاده هایی بود که در انتخابات مجلس ثبت نام کرد اما به یکبار با انتشار نامه ای از نامزدی در انتخابات از حوزه رشت انصراف داد. 
,
 
,
رانت مستلزم نظارت و پیگیری و همچنین مقابله و برخورد جدی با این موضوع است. فضای رانتی ناامیدی برای نخبگان ایجاد می‌کند و یکی از عوامل اصلی فرار مغزها محسوب می شود. این روزها اخبار مختلف از گوشه کنار سیاست مطرح می شود که اقازاده ای در سمت یا مسندی در حال فعالیت است یا توانسته است با رانت فعالیت اقتصادی انجام دهد و جیب خود را پر از پول کند. آنچه امروز نگرانی جامعه را تشدید کرده بروز ناعدالتی و ایجاد فضای افسارگسیخته رانتی است که با حضور آشکار برخی از آقازادگان و دامادهای مسئولان این دلواپسی افزایش یافته است.
, رانت مستلزم نظارت و پیگیری و همچنین مقابله و برخورد جدی با این موضوع است. فضای رانتی ناامیدی برای نخبگان ایجاد می‌کند و یکی از عوامل اصلی فرار مغزها محسوب می شود.,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه