اخبار داغ

گزارش/

قطعی آب در برخی روستاهای شهرستان قاین/ معوقات آبداران پرداخت نشده است

قطعی آب در برخی روستاهای شهرستان قاین/ معوقات آبداران پرداخت نشده است
براساس گزارشات مردمی، آب برخی روستاهای شهرستان قاین قطع شده و شنیده شده عدم‌پرداخت معوقات آبداران باعث شده آن‌ها دست از کار بکشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هوا بسیار گرم است و لب‌های خشکیده از شدت گرما، کرونا هم جولان می‌دهد، مردم برخی روستا دیگر آب برای آشامیدن هم ندارند چه رسد برای شست‌وشوی دست‌ها. این خبرها هر روز از گوشه و کنار استان و از روستاهایی که مشکل آب آشامیدنی دارند شنیده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
این حکایت و درد بسیاری از روستائیان خراسان جنوبی شده اما مسئولان همچنان شعارهای پر زرق و برق و آب‌دار سر می‌دهند.
,
 
,
گفته می شود به دلیل نبود منابع آبی، حدود 500 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می شود اما اکنون در گوشه و کنار استان شنیده می شود که آب در کوزه و مردم تشنه لبان می چرخند.
,
 
,
در حالی که تعداد زیادی از روستاهای شهرستان قاینات از بی آبی رنج می برند اما براساس گزارشات مردمی، عدم پرداخت مطالبات پرسنل و کارگران و اعتصاب و در نتیجه عدم رسیدگی به مشکلات آب روستائیان، علت قطعی آب شده است.
,
 
,
جمعی از آبداران شهرستان قاین طی نامه‌ای اعلام کردند با توجه به درخواست چندین باره‌ی حقوق به صورت شفاهی و عدم‌پرداخت حقوق و عیدی‌های سال‌های 1397 و 98 از سوی پیمانکار شرکت آب و فاضلاب و باتوجه به مشکلات اقتصادی و شرایط موجود، پرسنل دیگر قادر به همکاری نیستند و تا پرداخت مطالبات از ادامه کار معذور خواهند بود. خواهشنمند است پیگیری‌های لازم جهت حل مشکلات پرسنل را مبذول فرمایید.
,
 
,
این موضوع جدیدی نیست که در فضای مجازی زیاد دیده می شود و سال پیش این اتفاق در شهرستان زیرکوه رخ داده بود.
,
 
,
خبرنگار خاورستان این موضوع را تلفنی پیگیر شده و ابتدا به سراغ «اقای جوانی» آبدار روستاهای نزدیک شهرستان قاین رفته است.
,
 
,
جوانی در ابتدا به مشکلات آبداران اشاره داشت و افزود: مشکلات آبداران در استان سابقه چند ساله دارد و تاکنون به فرمانداری، استانداری و شرکت آب و فاضلاب انعکاس داده شده اما هیچ کسی جوابگو مطالبات آبداران نیست.
,
 
,
وی عدم پرداخت حقوق و مطالبات و بیمه آبداران را از اصلی‌ترین مشکلات عنوان کرد و گفت: برخی آبداران بیش از 9 ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.
,
 
,
وی به سختی کار آبداران نیز اشاره داشت و افزود: اکنون 5 روستا را پوشش می‌دهیم و باید قرائت کنتور، توزیع قبض، کلرزنی و گزارش انشعابات غیرمجاز  و کنتورهای خراب و حفاظت از شبکه را انجام دهیم.
,
 
,
جوانی عنوان کرد: چندین مرتبه لوله انتقال آب شبکه دچار ترکیدگی شده که با هزینه شخصی خودم لوازم و کارگر گرفته و تعمیرات را انجام دادم و کسی پاسخگوی ما نبوده است.
,
 
,
وی با تکذیب این موضوع که قطعی آب روستاها بخاطر عدم پرداخت حقوق و معوقات آبداران است تاکید کرد: تاکنون این اتفاق نیفتاده است اما این که این اتفاق رخ دهد، دور از انتظار نخواهد بود چراکه آبداران با چه انگیزه ای فعالیت نگهداری و آبرسانی را در روستا ها داشته باشند.
,
 
,
جوانی عنوان کرد:مردم هیچ گناهی ندارند که بخاطر عدم حقوق آبداران بی آب باشند اما آبداران هم خانواده و زندگی دارند و باید مسئولان به فکر این قشر از کارگران هم باشند.
,
 
,
این موضوع را از شرکت آب و فاضلاب استان پیگیری کردیم  که تا این لحظه پاسخی دریافت نکردیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه