اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی:

۷۲۰ بیمار خاص از بیمه سلامت خدمات دریافت می‌کنند

۷۲۰ بیمار خاص از بیمه سلامت خدمات دریافت می‌کنند
محسن رعنایی به ارائه خدمات بیمه‌ای رایگان به بیماران خاص اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 720 بیمار خاص دارای بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، دیابتی و بیماران به ام اس از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: استان خراسان شمالی 620 هزار و 770 نفر بیمه شده در صندوق های مختلف تحت پوشش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصراترک,

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه روستاییان با 447 هزار و 791 نفر بیشترین بیمه شده را دارد، گفت: همچنین صندوق بیمه سلامت همگانی با 87 هزار و 179 نفر، بیمه کارکنان دولت  با 56 هزار و 743 نفر وبیمه سایر اقشار که تحت پوشش کمیته امداد ، بهزیستی، خانواده شهدا، ایثارگران، طلاب، ورزشکاران با 26 هزارو 911 نفر به ترتیب تعداد افراد تحت پوشش در صندوق های مختلف بیمه سلامت هستند.

,

رعنایی همچنین اضافه کرد: چهار هزار و 146 نفر تحت پوشش صندوق ایرانیان هستند که در طول یک سال برای هر نفر مبلغ 690 هزار تومان پرداخت می شود.

,

وی 87 درصد بیمه شدگان صندوق های بیمه سلامت را  روستاییان و همگانی اعلام کرد و گفت: ارائه خدمات و بیمه در این صندوق کاملا رایگان است و هیچ گونه وجهی از بیمه شده دریافت نمی شود.

,

رعنایی با اشاره به اینکه بیمه سلامت همچنان آماده ثبت نام افراد فاقد هر گونه بیمه است، گفت: افرادی که تمایل به استفاده از خدمات درمانی بیمه سلامت دارند می توانند با حضور در دفاتر پیشخوان ضمن شرکت در برنامه ارزیابی وسع، که توسط وزارت رفاه انجام می شود، در صورت نداشتن تمکن مالی از 50 تا 100 درصد مشمول تخفیفات شوند.

,

این مقام مسئول همچنین به ارائه خدمات بیمه ای رایگان به بیماران خاص اشاره کرد و گفت:  در حال حاضر 720 بیمار خاص دارای بیماری های هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، دیابتی و بیماران به ام اس از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

,

وی به آغاز نسخه نویسی الکترونیکی از اواسط سال 97 اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این کار دریافت خدمات راحت برای ارائه کنندگان و دریافت کنندگان خدمت بوده است.

,

رعنایی همچنین به حذف تدریجی دفترچه های کاغذی اشاره کرد و گفت: در این طرح با ارائه کد ملی ، نوع دفترچه و اعتبار آن سنجیده و براساس آن کار انجام و خدمات ارائه شود.

,

وی یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا، ارتباط گیری و اطلاع رسانی سخت تر شد اما با تمهیدات انجام شده در سطح استان از 119 موسسه  و مطب تاکنون بیش از 90 موسسه در این طرح وارد شدند.

,

رعنایی عنوان کرد: براساس آمار موجود در خرداد ماه سال جاری 11هزار و 96 نسخه الکترونیکی توسط همکاران تولید شده، این در حالی است که در سه روز آغازین تیرماه سال جاری یک هزار 168 نسخه الکترونیکی تولید شده  و این نشان دهنده حضور همکاران در این طرح است.

,

وی خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیکی باید تولید شود و بخش هایی که ارائه خدمت می کنند از جمله آزمایشگاه ها، داروخانه ها، رادیولوژی ها باید پذیرش کنند، برای هماهنگی با این مجموعه ها جلساتی با نمایندگان آنها گذاشته شده و توافقات برای انجام همکاری و اجرای این طرح گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه