اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اعلام کرد؛

سیر صعودی مراجعات همسرآزاری و کودک آزاری به پزشکی قانونی

سیر صعودی مراجعات همسرآزاری و کودک آزاری به پزشکی قانونی
حسن محمدزاده گفت: روند مراجعات به پزشکی قانونی استان به علت وقوع همسرآزاری، کودک آزاری و نزاع و انجام معاینات در این زمینه در سال 98 با سال 97 رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن محمدزاده، مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی در نشست خبری با گرامی داشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در سال 98، 21 هزار و 800 فقره مراجعه به پزشکی قانونی استان به منظور انجام معاینات انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

به گفته محمدزاده، از این تعداد، 19 هزار و 297 نفر معاینه جسمانی، 580 نفر معاینه روان پزشکی و روان شناسی و هزار و 923 نفر معاینات اختصاصی انجام شدند.

,

وی در ادامه با ابراز تاسف از رشد 2.3 درصد مراجعه به پزشکی قانونی استان در زمینه نزاع های رخ داده، اعلام کرد: در سال 98، چهار هزار و 914 نفر مرد و دو هزار و 351 نفر زن به علت وقوع نزاع و انجام معاینه به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

,

وی با اشاره به اینکه حرکت شاخص وقوع نزاع به سوی جوانان است، عنوان کرد: بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی به علت وقوع نزاع و انجام معاینه به ترتیب در شهرستان های اسفراین، شیروان، بجنورد، فاروج، آشخانه، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان بوده اند.

,

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی درباره مراجعات به پزشکی قانونی استان به علت وقوع همسر آزاری نیز بیان کرد: در سال 98، 928 فقره همسر آزاری به پزشکی قانونی استان ارجاع شد که در مقایسه با سال 97، 11.9 درصد رشد یافته بود.

,

وی گفت: از 928 فقره همسر آزاری، در 907 فقره همسر آزاری زن مورد ضرب و شتم مرد و در 21 فقره همسرآزاری مرد مورد ضرب و شتم زن قرار گرفته بودند.

,

وی رتبه خراسان شمالی در زمینه همسرآزاری در کشور را رتبه دوازدهم اعلام کرد.

,

محمدزاده به کودک آزاری نیز اشاره کرد و گفت: ارجاع اتفاق کودک آزاری به پزشکی قانونی در سال 98 در مقایسه با سال 97، 28.6 درصد رشد داشته است که در این زمینه رتبه خراسان شمالی در سطح کشور رتبه هجدهم بوده است.

,

وی همچنین عنوان کرد: در سال 98 در مقایسه با سال 97، ارجاع آزارجنسی اتفاق افتاده به پزشکی قانونی استان 4.8 درصد رشد داشته است.

,

وی درباره وقوع خودکشی موفق در استان نیز اعلام کرد: ارجاع متوفیان متاثر از خودکشی به پزشکی قانونی استان در سال 98 در مقایسه با سال 97، 9.3 درصد رشد داشته است که در این زمینه رتبه خراسان شمالی در مقایسه با کشور رتبه هجدهم است.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اقدام به خودکشی در زنان بیشتر و خودکشی موفق در مردان بیشتر رخ می دهد.

,

وی درباره قتل نیز اعلام کرد: تعداد مقتولان ارجاع شده به پزشکی قانونی استان در سال 98 در مقایسه با سال 97 برابر بوده است.

,

وی به تقاضا برای سقط جنین در استان نیز اعلام کرد: در سال 98، 114 مورد مراجعه به پزشکی قانونی استان به منظور دریافت مجوز سقط جنین انجام که برای 90 مورد تقاضا جواز صادر شد.

,

محمدزاده افزود: تعداد جواز صادره برای سقط جنین در سال 98 در مقایسه با سال 97، 13 مورد کاهش داشت.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره برخورداری مجموعه پزشکی قانونی استان از فضا و تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمت به هم استانی ها اظهار کرد: در دهه فجر 98، اداره پزشکی قانونی شهرستان اسفراین به بهره برداری رسید.

,

وی افزود: در سال گذشته تفاهم نامه ای میان سازمان پزشکی قانونی کشور با استانداری خراسان شمالی در زمینه اختصاص اعتبار 11 میلیارد تومانی به منظور تامین تجهیزات، تاسیسات و احداث بنا منعقد شد.

,

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در هفته جاری نیز سردخانه پزشکی قانونی استان به بهره برداری رسید.

,

با این وجود، محمدزاده از عدم اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل دو ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان های شیروان و جاجرم که دارای پیشرفیت فیزیکی 60 تا 70 درصد هستند، انتقاد کرد و گفت: تکمیل این دو ساختمان به یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه